כרמלה אבנר – המועמדת המובילה לתפקיד מנמ"ר הממשלה

לאנשים ומחשבים נודע, כי שמה של אבנר נכלל ברשימה מצומצמת של שמות שהוגשה לשר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, שעתיד להחליט על המינוי בימים הקרובים ● בין המועמדים לתפקיד נמנה גם טל הרמתי, סגן החשב הכללי ● אם אכן יחליט השר למנות את אבנר לתפקיד, עשוי הרמתי לפרוש ● משרד האוצר: "איננו מתייחסים לנושא עד לסיום עבודתה של ועדת האיתור"

כרמלה אבנר, המכהנת מזה כשנה כמנהלת ממשל זמין, היא המועמדת המובילה לתפקיד מנמ"ר הממשלה – כך נודע לאנשים ומחשבים. שמה של אבנר נכלל ברשימה מצומצמת של שמות שהוגשה אתמול (א') לשר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, שעתיד להחליט על המינוי בימים הקרובים. יצוין, כי בין המועמדים לתפקיד המנמ"ר הממשלתי נמנה גם טל הרמתי, סגן החשב הכללי. אם אכן יחליט השר למנות את אבנר לתפקיד, עשוי הרמתי לפרוש.

אבנר שוהה בימים אלה בחופשה פרטית בתאילנד, ולא ניתן היה להשיג את תגובתה. ממשרד האוצר נמסר, כי "איננו מתייחסים לנושא עד לסיום עבודתה של ועדת האיתור".

המכרז לתפקיד מנמ"ר הממשלה החל באוגוסט אשתקד, אולם יושב ראש ועדת האיתור לתפקיד ויוזם הרעיון, מנכ"ל משרד האוצר – חיים שני, פרש מתפקידו על רקע המחאה החברתית. כל עוד לא מונה לו מחליף, אי אפשר היה להתקדם עם המכרז. לאחר שמונה דורון כהן לממלא המקום הקבוע של שני, הואצה פעילות ועדת האיתור והשר, כאמור, צפוי להכריע בנושא בימים הקרובים.

גורמים המקורבים לנושא משוכנעים, כי אבנר היא זו שתזכה בתפקיד. היא מונתה למנהלת ממשל זמין במרץ, לאחר שבמשך תקופה ארוכה התפקיד לא היה מאויש – מאז פרישתו של בועז דולב. אבנר הגיעה לממשלה לאחר תקופת כהונה קצרה כמנהלת פעילות אורקל (Oracle) בנס טכנולוגיות. לפני כן שימשה במשך שני עשורים בתפקידים בכירים גלובליים בנייס (Nice), בין היתר לצידו של המנכ"ל לשעבר, חיים שני.

מינוי המנמ"ר הממשלתי הוא אחד המהלכים הדרמטיים ביותר שידע אגף החשב הכללי באוצר, המרכז באופן היסטורי את פעילות התיקשוב הממשלתי. הקמת משרד המנמ"ר היא תוצאה של ועדת היגוי שהוקמה לפני שלוש שנים על ידי שר האוצר, במטרה ליישם תפיסה לפיה על פעילות התיקשוב הממשלתית, ברמה האסטרטגית והתכנונית, להיות מופקדת בידי מנמ"ר ממשלתי, שידווח למנכ"ל משרד האוצר ולשר האוצר, וישמש כיועץ לממשלה בתחום.

לוועדת האיתור הוגשו הצעות מועמדות מגורמים שונים, רובם אנשי מקצוע המכהנים בתפקידים בכירים, ולכן לא ניתן לחשוף את שמם. שמה של אבנר הוזכר פעמים רבות כמועמדת טבעית לתפקיד, והיו שטענו כי מונתה לתפקיד מנהלת ממשל זמין, בין היתר, כדי שתוכל להתמודד על תפקיד מנמ"ר הממשלה.

אם אכן תמונה אבנר לתפקיד, יתכן ולא ימונה לה מחליף בממשל זמין, שכן אחת ההמלצות של ועדת ההקמה של משרד המנמ"ר הממשלתי, היא להכפיף את ממשל זמין למשרדו. המדובר בנושא שעורר מחלוקת קשה בין החשב הכללי לשעבר, שוקי אורן, לבין המנכ"ל לשעבר שני, והוא היה אחד הגורמים לעיכוב תהליך הבחירה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים