נערכים למלחמה: המטה לביטחון לאומי יערוך תרגיל סייבר רחב היקף שידמה מתקפה ברמה הממשלתית

מטרת התרגיל היא לבדוק את מוכנות מערכות ה-IT של התשתיות הלאומיות בישראל, ואת מערכות ההגנה שלהן - כך חושף האתר Israel Defense ● משרד ראש הממשלה בתגובה: "גופי הביטחון מקיימים באופן שוטף תרגילים לבדיקת ההיערכות למגוון רחב של תרחישים. מועד קיומם של התרגילים אינו קשור למאורעות כאלה או אחרים" ● עו"ד יורם הכהן, ראש רמו"ט, הודיע כי לבקשת הרשות, הוציא בית המשפט צו המורה לנתק מהאינטרנט 1,700 עסקים שלא הקפידו על כללי אבטח מידע ● ח"כ רונית תירוש: "זהו צעד חשוב במלחמת הסייבר כנגד ישראל"

על רקע גל הפריצות שפוקד אתרים ישראליים בשבועיים האחרונים, והדליפות של פרטי כרטיסי האשראי שהגיע בעקבותיו, החליט האלוף (מיל') יעקב עמידרור – ראש המטה לביטחון לאומי, לערוך תרגיל סייבר רחב היקף שידמה מתקפה ברמה הלאומית – כך מדווח האתר Israel Defense. מטרת התרגיל, על פי הדיווח, היא לבדוק את מוכנות מערכות ה-IT של התשתיות הלאומיות בישראל, ואת מערכות ההגנה שלהן.

משרד ראש הממשלה מסר בתגובה לאתר, כי "גופי הביטחון מקיימים באופן שוטף תרגילים לבדיקת ההיערכות למגוון רחב של תרחישים. מועד קיומם של התרגילים אינו קשור למאורעות כאלה או אחרים".

המטה לביטחון לאומי לא לבד: ראש הרשות למשפטים, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) – עו"ד יורם הכהן, חשף אתמול (ד') כי לבקשת הרשות, הוציא בית המשפט צו המורה לנתק מהאינטרנט 1,700 עסקים שלא הקפידו על כללי אבטח מידע. בדיון שנערך מטעם גוגל (Google) והמכון הישראלי לדמוקרטיה, אמר הכהן, כי "נוציא בהמשך הנחיה שאוסרת לאסוף מספרי תעודת זהות, אלא אם כן מתקיימים תנאים הולמים".

"אני לא מבין למה כל אתר מסחר מרגיש חופשי לקבל את המידע הזה", הוסיף הכהן. "זו פרקטיקה הזויה. אני מעריך שתהיה התנגדות להנחיה אצל כל מיני גופים – אבל כשאתה מסתכל על המידע שדלף, אתה רואה כמה קל ליצור פרופיל של צרכנים. זה אמור לצאת לציבור בימים הקרובים".

בתגובה להודעה על הניתוק, אמרה ח"כ רונית תירוש, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, כי ״אני מברכת על החלטת רמו"ט לנתק מהאינטרנט עסקים שלא דואגים לאבטחה ראויה. ועדת המדע והטכנולוגיה מתריעה זה מספר חודשים על חזית הלחימה החדשה כנגד ישראל, החזית האינטרנטית".

לדברי ח"כ תירוש, "זהו צעד חשוב במלחמת הסייבר כנגד ישראל, צעד משמעותי להגנה על קהל צרכני האינטרנט הישראלי, צעד נבון ומחויב מציאות. מלחמת הסייבר היא מלחמה נגד ישראל ומסוכנת לא פחות ממלחמה רגילה. במדינת ישראל נמצאים מומחי אבטחה מהטובים ומהמובילים בעולם. רשות הסייבר הלאומית חייבת להיעזר במומחים אלו ולעשות את כל הנדרש על מנת להגן על אתרים רגישים ותשתיות קריטיות לפני פגיעה באחת ממערכות אלו".

ח"כ תירוש סיימה בציינה, כי "ועדת המדע והטכנולוגיה תקיים דיון בנושא ביטול הצורך במתן מס תעודת הזהות של אזרחי ישראל כתנאי התקשרות לגופים וחברות, על מנת לצמצם למינימום את פרטי המידע שנמצאים ברשת וחשופים  לכל מי שרוצה לאסוף נתונים, לגנוב זהויות ולפגוע בציבור הישראלי ובמדינת ישראל".

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים