דיווח: אורקל תרכוש את ברוקייד תמורת יותר מ-3.5 מיליארד דולרים

המניע לרכישה, אם תבוצע, הוא רצונה של אורקל להיכנס לתחום התקשורת ולספק ללקוחות היצע מוצרים נרחב יותר, מעבר למה שהיא מספקת כיום ● ברוקייד מפתחת פתרונות רישות ופועלת בשוק ה-SAN ● הערכות אחרות מדברות על כך שדווקא יבמ תהיה זו שתרכוש את החברה

אורקל (Oracle) עשויה לרכוש את ברוקייד (Brocade Communications Systems) תמורת סכום של 3.64 מיליארד דולרים – כך דיווחו אתרים כלכליים מובילים בסוף השבוע. בשל הדיווחים הללו טיפס שווי המניה של ברוקייד בעשרות אחוזים. הסכום האמור משקף מחיר של יותר ממיליארד דולרים משווייה לפני שהחלו הפרסומים אודות הרכישה.

המניע לרכישה, אם תבוצע, הוא רצונה של אורקל להיכנס לתחום התקשורת ולספק ללקוחות היצע מוצרים נרחב יותר, מעבר למה שהיא מספקת כיום: חומרה, תוכנה, בסיסי נתונים, תווכה ויישומים.

ברוקייד מפתחת פתרונות רישות ופועלת בשוק ה-SAN. החברה, שנוסדה ב-1995, מוכרת את החומרה שמחברת את המידע המאוחסן בשרתי האיחסון. על פי חברות המחקר, היא שולטת ב-38% משוק המתגים ל-SAN – הנתח הגבוה ביותר בו.

ב-2008 חיזקה ברוקייד את מעמדה בשוק התקשורת העולמי, לאחר שרכשה את Foundry Networks – חברה שמייצרת מתגי את'רנט, הנפוצים בדטה סנטרים. כך היא הרחיבה את היצע מוצריה והוסיפה יכולות רשת בעלות ביצועים גבוהים עבור המתגים, הנתבים, אבטחה וניהול בתחום ה-IP.

לברוקייד הייתה נוכחות מינורית בישראל, עם מרכז מו"פ שהוקם על בסיס רכישתה ב-2007 את Silverback מנתניה, חברה שפיתחה שבבים למערכות איחסון. לפני שנתיים היא פרצה לשוק הישראלי, הקימה סניף בארץ ומוצריה הוטמעו במשרדי מוטורולה (Motorola) החדשים במתחם איירפורט סיטי, ליד נמל התעופה בן גוריון.

במשך שנתיים ניסתה ברוקייד למצוא לה קונה. אם תירכש, היא תספק לאורקל יכולות בעולם הרישות והתקשורת, שכיום אין לה. הדבר יאפשר לענקית ה-IT להתחרות טוב יותר מול סיסקו (Cisco) וג'וניפר (Juniper) בעולמות אלה. "הרכישה הזו יכולה לסתום חור גדול שיש לאורקל בתחומי הרשתות והתקשורת", אמר ראג'ש גאי, אנליסט מ-ThinkEquity.

ואולי יבמ היא זו שתרכוש

ואולם, ייתכן שלא אורקל היא זו שתרכוש לבסוף את ברוקייד, כי אם יבמ (IBM). האנליסט ג'יטנדרה וואראל העריך בפני בלומברג (Bloomberg), כי קיים היגיון בכך שהענק הכחול הוא זה שירכוש לבסוף את ברוקייד, בשל יריבותו בעולם ה-IT הארגוני עם HP ודל (Dell). "כל הארגונים חפצים להיות במצב שבו הם מקבלים את מירב מוצרי ה-IT והתקשורת מספק אחד, ולאורקל וליבמ יש העדר היצע בעולם הרשתות", אמר.

לדברי בריאן מרשל, אנליסט ב-ISI Group, "השותפויות העסקיות של ברוקייד יכולות לעשות את רכישתה לפחות מושכת. 60% ממוצרי האיחסון שלה – המהווים מחצית ממחזורה – נמכרים כבר כיום על בסיס הסכמים עם אורקל, יבמ ו-HP. אם אורקל או יבמ ירכשו את ברוקייד, הרי שההסכמים עם החברה שלא תרכוש אותה, כמו גם ההסכמים עם HP, ייפסקו".

אריק סופיגר, אנליסט ב-JMP Securities, ציין ש-"הטכנולוגיה של ברוקייד בעולם איחסון הנתונים מזדקנת, וזה עלול להרתיע רוכשים עתידיים".

אנליסטית אחרת העריכה, כי ברוקייד תירכש בסופו של דבר על ידי קרן השקעות פרטית.

דוברי יבמ, אורקל וברוקייד סירבו להגיב לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים