AT&T חזרה בה מההצעה לרכישת טי-מובייל תמורת 39 מיליארד דולרים

החברה שינתה דעתה בעקבות ההתנגדות העזה בה נתקלה העסקה מצד הרשויות ● כשלון העסקה מעורר ספקות ביחס לשיקול הדעת של מנכ"ל החברה, שכן הוא לא חזה את ההתנגדות ● AT&T תיאלץ לשלם לדויטשה טלקום, שטי-מובייל היא חטיבת הסלולר שלה בארצות הברית, פיצויים בסך של ארבעה מיליארד דולרים - עוד ברבעון הנוכחי

יצטרכו להוכיח שלא היו דברים מעולם. AT&T

AT&T חזרה בה מההצעה לרכישת טי-מובייל (T-Mobile), חטיבת הסלולר של דויטשה טלקום (Deutsche Telecom) בארצות הברית תמורת 39 מיליארד דולרים, בעקבות ההתנגדות העזה בה נתקלה העסקה מצד הרשויות. כעת בוחנים בשתי החברות את החלופות האפשריות.

ב-AT&T יצטרכו למצוא פיתרון אחר לבעיית המחסור בתדרי סלולר ואילו בדויטשה טלקום יצטרכו לשקול מחדש את האפשרויות ביחס לחטיבה האמריקנית, שמתמודדת עם קשיים רבים.

כשלון העסקה, שכבר מהשלבים הראשונים היה ברור שלא יהיה קל לגייס את תמיכת הרשויות בהשלמתה, מעורר ספקות ביחס לשיקול דעתו של רנדל סטיבנסון, מנכ"ל AT&T. סטיבנסון הופתע מההתנגדות העזה ברשויות.

אילו הייתה העסקה יוצאת אל הפועל, הייתה AT&T הופכת לחברת הסלולר הגדולה בארצות הברית. ייתכן שהרצון לזנק למעמד זה עיוור את עיני ההנהלה של החברה, שהייתה כה בטוחה שתתגבר על ההתנגדות ברשויות עד שהסכימה להתחייב לתשלום פיצויים בסכום חסר תקדים של ארבעה מיליארד דולרים אם העסקה לא תתממש, בסופו של דבר. AT&T תיאלץ לשלם סכום זה לדויטשה טלקום כבר ברבעון הנוכחי.

סטיבנסון עוד סנגר על העסקה בטלוויזיה ביום שבו הגיש משרד המשפטים האמריקני תביעה בדרישה לאסור על קיומה. מאוגוסט ועד סוף נובמבר תהו מומחים רבים מהיכן נובעת האופטימיות של AT&T, שהייתה משוכנעת Aתוכל לגבור על הרשויות ולהשלים את העסקה.

"אין ספק שב-AT&T טעו בחישוב המהלכים", אמר סטיב קלמנט, אנליסט מחברת Pacific Crest Securities. "אני לא יודע אם השבר כה גדול עד שיעלו קריאות לשינויים בהנהלת החברה, אבל אין ספק שהייתה כאן הערכה שגויה ביחס ליכולתה של החברה להוביל לאישור העסקה על ידי הרשויות".

באשר לרנה אוברמן, מנכ"ל דויטשה טלקום, אין ספק שלא יהיה די בפיצויים הנאים כדי לרכך את המהלומה הנובעת מביטול העסקה, שהייתה בבחינת "חלום שהתגשם" עבור חברת הטלקום הגרמנית. כעת ייאלץ אוברמן להורות על השקעות של מיליארדי דולרים בחטיבה האמריקנית או למצוא דרכים אחרות להפסקת הפעילות בארצות הברית.

"אין הרבה מקרים שבהם עוזבים את השולחן עם סכום של ארבעה מיליארד דולרים בכיס ותחושה של הפסד בלב", אמר תומס ווהמאייר מחברת המחקר Informa Telecoms & Media.

סטיבנסון הבטיח ש-AT&T תוסיף להשקיע מתוך שאיפה להגדיל את הקיבולת שלה וקרא לקובעי המדיניות להקצות תחומי תדרים נוספים לתקשורת סלולרית. יצוין, כי בזמן שב-AT&T ניסו לקדם את העסקה לרכישת טי-מובייל, מיהרו במתחרה הגדולה, וריזון (Verizon), לחתום על הסכם לרכישת תחומי תדרים נוספים מחברות הכבלים.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים