גוגל מציגה ב-Street View תמונות של יפן אחרי הצונאמי

החברה פתחה אתר מיוחד שבו היא מציגה תמונות שצילמו ביפן כלי הרכב של Street View לאחר רעידת האדמה והצונאמי שאירעו בה ב-11 במרס ● בגוגל מביעים תקווה, כי גולשים שהבתים והאזורים שלהם נפגעו באסונות הללו יעלו לאתר תמונות למזכרת

גוגל (Google) חנכה השבוע אתר חדש בשם Mirai e no kioku (זיכרונות מהעתיד ביפנית) ובו מוצגות תמונות שצילמו ביפן כלי הרכב של שירות Street View לאחר רעידת האדמה וגל הצונאמי שהכו במדינה ב-11 במרס.

הניסיון הראשון של גוגל לצלם רחובות ביפן לא עלה יפה, לאחר שב-2009 נמתחה במדינה ביקורת על החברה בטענה שהמצלמות מותקנות גבוה מדי ועלולות לחשוף גם את הנעשה מאחורי גדרות של בתים פרטיים. כיום ביקורת זו פחות רלוונטית, לאחר ההרס שזרע הצונאמי במדינה והחשיפה הנרחבת של עיי החורבות שהותיר מאחוריו.

מיד לאחר אסונות הטבע הפעילה גוגל שירות בשם Person Finder, שסייע לקורבנות האסון ולבני משפחותיהם, וכעת מציגה החברה תמונות של ההרס בצפון מזרח יפן, כאמור – כפי שצילמו כלי הרכב שלה. כדי לשמור על הפרטיות טושטשו לוחיות זיהוי של כלי רכב, ובחברה מקווים שתושבים נוספים ביפן ישלחו לאתר תמונות למזכרת מהבתים שאבדו ומהאזורים שנחרבו.

"התמונות של האזורים שנפגעו ממחישות את האסון גם לבני הדורות הבאים", כתב קיי קוואיי, מנהל מוצר בכיר בגוגל, בהודעה שפרסם בבלוג. קוואיי הביע תקווה שהתמונות יוכלו לסייע גם למדענים וחוקרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים