הגידול בהיקף הקניות באינטרנט נמשך גם בתחילת דצמבר

היקף הקניות ברשת גדל בשבוע שעבר - על אף שמדובר בשבוע שבדרך כלל נרשמת בו ירידה ● בסך הכול, הוציאו בו הצרכנים באינטרנט כשישה מיליארד דולרים - 15% יותר מאשר בשנה שעברה ● היקף הקניות אונליין ב-Cyber Monday עלה השנה ב-22% לעומת אשתקד

הגידול בהיקף הקניות באינטרנט נמשך גם בתחילת חודש דצמבר, על אף שבדרך כלל נרשמת הפוגה מסוימת בפרק זה של עונת הקניות לקראת חגי סוף השנה – כך עולה מנתונים שפרסמה אתמול (א') חברת המחקר comScore.

מהחברה, שעוקבת אחר הפעילות ברשת, נמסר שבשבוע שהסתיים ב-9 בדצמבר הוציאו הצרכנים באינטרנט סכום של 5.9 מיליארד דולרים – עלייה של 15% בהשוואה לשבוע המקביל אשתקד. ב-39 הימים הראשונים של עונת הקניות לקראת חגי סוף השנה הסתכם ההיקף הכולל של הקניות ברשת ב-24.6 מיליארד דולרים. גם נתון זה מבטא עלייה של 15% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2010.

comScore ציינה, כי היקף הקניות באינטרנט בארצות הברית ב-Cyber Monday, יום ב' הראשון שלאחר חג ההודיה, הגיע לסכום שיא של 1.25 מיליארד דולרים. מדובר בגידול של 22% בהשוואה ל-Cyber Monday אשתקד. גם ב-"יום שישי השחור" השנה נרשמו נתונים מרשימים, ושיעור הגידול בקניות באינטרנט בהשוואה ליום זה ב-2010 עמד על 26%.

החששות שלאחר ימי השיא הללו תירשם ירידה בהיקף של הקניות באינטרנט התבדו, אמר אתמול ג'יאן פולגוני, יושב ראש comScore. לדבריו, "ימי השיא אפיינו את המגמות החיוביות שמסתמנות לכל אורכה של עונת הקניות לקראת חגי סוף השנה, על אף שבשבוע שלאחר Cyber Monday מסתמנת בדרך כלל הפוגה מסוימת, כאשר הקמעונאים מפסיקים את מבצעי הפרסום".

השבוע שעליו דווח נפתח ב-"יום ב' הירוק" – כינוי שהמציאו ב-2007 מנהלי אי-ביי (eBay) עבור יום ב' השני של דצמבר, שנחשב לאחד מימי השיא של עונת הקניות ופותח את השבוע שהוא בדרך כלל העמוס ביותר בשנה. לפי הנתונים של comScore, בשש השנים האחרונות נרשמו ב-"יום ב' הירוק" קניות בהיקפים מהגבוהים ביותר בעונה: בשנים 2005 ו-2007 נרשמו ביום זה היקפי הקניות הגבוהים ביותר של השנה וב-2006, 2008 ו-2010 הם הגיעו למקום השני.

"גם אם השנה לא יגיע היקף הקניות ב-'יום ב' הירוק' למקום הראשון, אין ספק שהוא יהיה מהגבוהים בעונה", ציין פולגוני. זאת, גם הודות לקמעונאים הרבים שמכריזים ביום זה על מבצעים שבמסגרתם המשלוח ניתן בחינם ולעובדה שמדובר באחד הימים האחרונים שבהם ניתן להזמין משלוח ולקבל את המוצר עוד לפני חג המולד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים