HP פותחת את הקוד של מערכת ההפעלה WebOS

הקוד נפתח בפני מפתחי יישומים ויצרניות מכשירים - מתוך כוונה, אולי, להתחרות בפלטפורמת אנדרואיד, שזוכה להצלחה רבה בקרב יצרניות של מכשירים ניידים ● עם זאת, HP עדיין לא השלימה את ניסוח תנאי הרישוי שלפיהם תוצע WebOS ● בחברה מבקשים לקבל משוב ממפתחים וכמודלים לדוגמה רואים את אנדרואיד ואת פיירפוקס

HP החליטה לפתוח את הקוד של מערכת ההפעלה WebOS בפני מפתחי יישומים ויצרניות מכשירים – מתוך כוונה, אולי, להתחרות בפלטפורמת אנדרואיד (Android) של גוגל (Google), שזוכה להצלחה רבה בקרב יצרניות של מכשירים ניידים.

הזכויות על מערכת ההפעלה WebOS עברו לרשות HP בעקבות הרכישה של חברת פאלם (Palm) בשנה שעברה, תמורת 1.2 מיליארד דולרים. מאז שנכשל הניסיון של HP לחדור משמעותית לשוק הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח מנסים לקבל בחברה את ההחלטה הנכונה ביחס לעתידה של WebOS. מנכ"ל HP, מג וויטמן, ציינה לא מכבר, כי בחברה שוקלים מספר אפשרויות, בהן מכירת החטיבה או סגירתה.

כעת הוחלט ב-HP להציע את WebOS למספר פרויקטים של קוד מקור פתוח וברישיון של קוד פתוח, אך עדיין לא השלימו את הניסוח של תנאי הרישוי שלפיהם תוצע מערכת ההפעלה למכשירים ניידים. בחברה מבקשים לקבל משוב ממפתחים וכמודלים לדוגמה רואים את מערכת ההפעלה אנדרואיד ואת דפדפן פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla).

"אנחנו אוהבים את האימוץ של אנדרואיד בקהילת המפתחים ובקרב יצרניות המכשירים", אמרה וויטמן. "מערכת ההפעלה התפשטה בשוק כאש בשדה קוצים". עם זאת, היא ציינה, כי ב-HP מבקשים למנוע את הפיצול הרב שמאפיין כיום את מערכות אנדרואיד. וויטמן הוסיפה, כי החברה מתכוונת לחדש ב-2013 את הפעילות בשוק מחשבי הלוח, אך לא מתכוונת לשוב לשוק הטלפונים החכמים.

מאז אוגוסט, החודש שבו הפסיקה HP את ייצור מחשבי הלוח מדגמי TouchPad, היה שרוי עתידה של WebOS בערפל. בעוד שאנדרואיד זוכה להצלחה עצומה, ומדי יום מופעלים 550 אלף עותקים חדשים שלה, הרי ש-WebOS עשויה לתת מענה לחברות שחוששות, כי גוגל עלולה להתחרות בהן, למשל באמצעות הפעילות של מוטורולה (Motorola), שנרכשה לא מכבר על ידי גוגל תמורת 12.5 מיליארד דולרים.

מערכת ההפעלה WebOS, ששימשה את HP בלבד, זכתה להערכה רבה על הממשק הידידותי שלה אך ספגה ביקורת על מיעוט היישומים בה – שיקול חשוב בקרב המשתמשים בטלפונים חכמים ובמחשבי לוח. מרבית המפתחים מעדיפים להשקיע את מאמציהם בפלטפורמות פופולריות, דוגמת אנדרואיד או iOS של אפל (Apple).

"המעבר לקוד מקור פתוח עשוי לשנות את כללי המשחק ולהפוך את WebOS למערכת הפעלה אטרקטיבית יותר", אמר ון בייקר, אנליסט מגרטנר (Gartner).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים