נועם ליבנת, Watchdox: "יותר מ-80% מהארגונים מדווחים על אובדן מחשבים ניידים וזליגת מידע"

"כיום יש בממוצע 11 דליפות לארגון כתוצאה מאובדן מכשירי מובייל", אמר ליבנת, סמנכ"ל מוצרים בחברה ● הוא ציטט מסקרים שנערכו באחרונה לפיהם "22% מהארגונים דיווחו על איבוד מידע" ● התחזיות הן, לדבריו, שקרוב לעשרה מיליון מכשירים ניידים יאבדו או ייגנבו בשנה הקרובה

"לפי סקרים שנערכו באחרונה, 22% מהארגונים דיווחו על איבוד מידע ויותר מ-80% מהארגונים מדווחים על אובדן מחשבים ניידים וזליגת מידע. בנוסף, כיום יש בממוצע 11 דליפות לארגון כתוצאה מאובדן מכשירי מובייל", אמר נועם ליבנת, סמנכ"ל מוצרים בחברת Watchdox. החברה היא סטארט אפ המספק פתרונות אבטחת מידע ארגוני על גבי כל הפלטפורמות, תוך דגש על תחום המובייל.

ליבנת דיבר במסלול Enterprise בכנס Mobility 2011, שהתקיים שלשום (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. הוא הישווה בין מצב המידע הארגוני כיום ובעבר. "ההצלחה מובילה לרצון לחלוק את המידע, בנוסף, מהפיכת המובייל הביאה את הדחיפה לשימוש בטכנולוגיות", אמר.

הוא הוסיף, כי התחזיות הן שקרוב לעשרה מיליון מכשירים ניידים יאבדו או ייגנבו בשנה הקרובה. לאחר מכן הציג ליבנת את הפתרונות של Watchdox לתחום אבטחת המידע ול-MDM (ר"ת Mobile Device Management)

"החווייה הטכנולוגיות כבר קיימת בטאבלטים"

"עלינו לעשות אנליטיקה של המידע ולאחד את המידע. המצב בטאבלטים הוא לא כמו ב-PC, שם היה עלינו לשפר ללקוח את החוויה הטכנולוגיות. בטאבלטים היא כבר קיימת, והלקוח מצפה ליותר", אמר מייקל צ'ייז, אוונגליסט תוכנה מחברת אדובי (Adobe).

מייקל צ'ייז, אוונגליסט תוכנה מחברת אדובי. צילום: קובי קנטורצ'ייז, שזו לו הפעם הראשונה בישראל, הציג את טכנולוגיות Flex, פלאש (Flash) ו-Air של אדובי, הסביר אודות יכולות הטאבלטים בארגון וציין את חשיבות האופטימיזציה של כל מערכות המובייל.

בנוסף, דיבר צ'ייז על חשיבותה של חוויית הלקוח וסקר את האבולוציה של התפתחות המכשירים, מהמחשב ועד הטאבלט. "אני לא זה שיאמר שהטאבלטים יחליפו את ה-PC, אבל עלינו למצוא את המכשירים הטובים ביותר עבור הלקוחות", אמר.

בסיום דבריו ציין צ'ייז, כי "אדובי תמיד התמקדה בחוויית השימוש ללקוח ב-ווב. גם במובייל אנחנו באותו קונספט ומתמקדים בתחום אפליקציות ה-Native".

"הפיתוח המהיר מגביר את הסיכונים"

"קצב הפיתוח המהיר ואימוץ הניידות בארגונים מגביר את הסיכונים המצריכים פתרון. זו המשימה שתיפול על המנמ"ר ב-2012 ", אמר ליאור דולפין, מנכ"ל Mobisec technologies. הוא הציג את הפתרונות של החברה לתחום ניהול הניידות העסקית.

ליאור דולפין, מנכ"ל Mobisec technologies. צילום: קובי קנטורלדבריו, "במסגרת התחרות העסקית, ארגונים מאמצים ניידות. יש בכך סיכונים וצריך לתת להם פתרונות". דולפין הוסיף, כי "כדי להשיג זאת, עלינו ליצור פרופילים ייעודיים למשתמשים ולנהל את המערכת ללא קשר לסוג המכשיר שבצד המשתמש". הוא ציין, כי נכון לעכשיו, מודל ה-MDM, שבמסגרתו משתמש העובד במקום עבודתו במכשיר הנייד הפרטי שלו, מצליח יותר בחו"ל ופחות בארץ. דולפין הציע לארגונים גדולים "להקים צוותי חשיבה מגובשים להבנת החשיבות שבאימוץ הטכנולוגיה. צריך לחשוב מחוץ לקופסה".

הוא הוסיף, כי יש הרבה שאלות שעל ארגונים לשאול את עצמם בהקשר זה, בהן האם הוא מתיר לעובדים הנמצאים בחו"ל לעשות Roaming? מהן יכולות הניטור?האם יבוצע ניטור של המידע הפרטי של העובד, או רק של מידע אודות הארגון? ואילו מכשירים הארגון מרשה לחבר? "בנוסף", אמר, "יש להסתכל על כל מחזור החיים של ה-MDM וליצור מדיניות ברורה לפני הבחירה בטכנולוגיה. חשוב גם להבין אם הארגון מתכוון לפתח יישומים ללקוחות. ברגע שנדע מהם התהליכים העסקיים, יהיה לנו יותר קל לתכנן, לאפיין ולגבש מדיניות".

יוגב פלד, מנכ"ל משותף ב-QlickView. צילום: קובי קנטורדולפין ציין, כי Mobisec technologies מייצגת את הפתרון של חברת AirWatch, המספק מסך ניהול אחד הכולל תמיכה מלאה בכל הפיצ'רים, ביניהם של iOS5 ושל אנדרואיד (Android). לדבריו, "אנחנו ארגון שתומך ועובד בצמוד לכל היצרנים של מערכות ההפעלה למובייל".

"כשמדברים על חקר המידע – מדברים על טאבלטים"

דובר נוסף בפאנל היה יוגב פלד, מנכ"ל משותף ב-QlickView. הוא אמר, כי "עולם ה-BI השתנה. כל אחד שמחפש בית מלון ביפן או מוצר בזאפ (ZAP) רוצה קודם כל לראות מה התגובות של הגולשים שכבר השתמשו במוצר".

הוא הציג את Business Recovery – פתרון ה-BI של החברה. "הפתרון הזה נסב סביב נתונים, אנשים ומקום", אמר. לדבריו, "אנחנו רוצים לתת למשתמשים את אותה חוויית המחשב על כל מכשירי המובייל, מכל מקום ודרך אותו יישום. ליצור חוויית משתמש שהולכת איתו לכל מקום".

פלד הוסיף, כי גרסה 11 של פלטפורמת QlickVieW נותנת אוסף של אפשרויות מתוך הרשתות החברתיות. הוא ציין, כי "אנחנו תומכים גם ב-HTML5, כחלק מהתמיכה שלנו בתחום ה-BI. אנשים רוצים את החוויות של הבית בתוך מערכת ה-BI. אני מחפש את פייסבוק (Facebook) בתוך ה-BI ורוצה שיתופיות. בסופו של יום, זו פלטפורמה לכולם".

אביעד מלכה, מנמ"ר קבוצת Irani. צילום: קובי קנטור"המשתמש הסופי נגמר", סיכם. "בעצם, אף פעם לא היינו כאלה, אלא היינו חלק מתהליך, והמצב הטבעי היום הוא לשתף מידע".

אביעד מלכה, מנמ"ר קבוצת Irani, הפועלת בתחום ההלבשה ונמנית עם לקוחות QlickView, תיאר את פעילות הקבוצה והציג את סיפור הלקוח שלו. הוא סיפר, כי מדובר ברשת שמונה 80 סניפים של מותגים שונים, בהם פקטורי 54 (Factory 54), דיזל (Diesel), ליוויי'ס (Levis) וארמני (Armani).

מלכה הציג את היישום הטקטי לניתוח מכירות, שניתן באמצעותו לנתח לעומק, לחתכים שונים, ולייצר מבצעים וקופונים. "מקבלי ההחלטות יכולים לראות במסגרת היישום הזה מה קורה עם כל מותג ומותג, לא משנה איפה הם נמצאים", אמר. "הקניין יכול, למשל, להיות בחו"ל ולקבל ביחד עם מנהל החנות בארץ החלטות, בהתאם למה שרוצים לקבל על המסך. בעתיד, הוא יוכל גם לשוחח ולבקש נתונים בזמן אמת לגבי הרכש שעליו לבצע".

"האנדרואיד ימלוך"

יעקב גרינשפן, יועץ עצמאי לארגונים, אמר ש-"כולם רוצים את אותה חווית שימוש: תאימות, עקביות ו-וויזואלית. זהו פתרון מאוד בעייתי למימוש. תאימות היא נחמה, אבל לא רק ויזואלית, אלא גם בפועל". גרינשפן דיבר על המשכיות עסקית, המשכיות על גבי יישום ארגוני ואיך ניתן לעשות זאת בעולם המובייל. "אם תצליחו ליצור מודלים שזהים ל-PC, בדרך כלל תזכו להצליח", אמר למשתתפי הפאנל.

יעקב גרינשפן, יועץ עצמאי לארגונים. צילום: קובי קנטורגרינשפן העריך, כי "האנדרואיד (Android) היא מערכת ההפעלה שתמלוך, שתהפוך להיות הכי פופולרית". עם זאת, הוסיף, "אני לא נביא".

מימד נוסף שדיבר עליו היה התואמות. "אנשים מצפים שתפריטים ייפתחו במקום שהם רגילים אליו. אנשים מכירים מה זה תפריט, וגם אם הוא ייראה קצת אחרת – הם יידעו לזהות אותו", אמר. "עם זאת, לא תמיד תואם זה טוב. משהו שעובד היטב בסביבה אחת לאו דווקא עובד היטב גם בסביבה אחרת". כך, ציין, "בעולם המובייל יש פער גדול מאוד מבחינת התנועה בהשוואה ל-PC (עכבר מקלדת – ד"ז). לא תמיד דומה זה מצוין, לפעמים זה יכול להפריע".

לדבריו, למשתמש העכשווי לא אכפת כמה פיקסלים יש במכשיר הנייד שלו, אלא איך רואים את התמונה או הסרטון.

Native או פלטפורמה חוצת ארגון?

"יש כיום המון אפשרויות, כמו הפתרונות של מיקרוסופט (Microsoft) ושל אדובי, או HTML5. הבעיה העיקרית בחיפוש אחר פלטפורמה אחת אידיאלית היא שאין סטנדרט ובנוסף, אין עדיין אף מכשיר נייד שתומך בהכול", אמר ויטלי פריידוביץ' מחברת נובל (Nobel).

ויטלי פריידוביץ', נובל. צילום: קובי קנטורהוא הציג את הבעיה באמצעות ה-HTML 5. "התחילו לפתח אותו ב-2004 והוא עדיין נמצא בפיתוח", אמר. "כנראה שהגרסה הסופית שלו תצא ב-2014". לדבריו, "בינתיים אין סטנדרט והמכשירים תומכים ביכולות שונות של הטכנולוגיה. אין אף מכשיר שתומך בהכול".

פריידוביץ' דיבר בנוסף על הוויכוח האם להשתמש במערכות Native או בפלטפורמה חוצת ארגון. "בתחום התוכנה, ה-ווב לא משתווה ל-"Client Server", ציין. הוא אף מנה את עקרונות ה-Native: מינוף מלא של יכולות הטלפון החכם, שאיפה להיות תמיד בקדמת הטכנולוגיה ויכולת שליטה מלאה על המכשיר ויישומים שעובדים גם OffLine, הודות לטיפול חלקי של HTML 5. החיסרון העיקרי ב-Native הוא, לדבריו, הצורך לפתח לכל פלטפורמה בנפרד.

בסיום דבריו שאל פריידוביץ': "האם פלטפורמה חוצת ארגון היא התשובה? אם כן, תבחרו מישהו שמכיר את הטכנולוגיה. פלטפורמה חוצת ארגון ואחידה זה רעיון נהדר, אך לפעמים, המציאות קצת אחרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים