נעצרו האקרים שפעלו בפיליפינים והעבירו כספים לארגון טרור

המעצר בוצע במנילה, לאחר שיתוף פעולה בין משטרת הפיליפינים ל-FBI ● בסוכנות הביון האמריקנית חושדים שהעצורים קיבלו תשלום מהארגון שמימן את מתקפות הטרור שאירעו במומביי בנובמבר 2008 ● הכספים הללו, בסכום של שני מיליון דולרים, נלקחו מלקוחות של AT&T והועברו לחשבונות של ארגון סעודי ששמו לא נמסר

משטרת הפיליפינים וה-FBI האמריקני עצרו ארבעה האקרים שעל פי החשד, תקפו לקוחות של AT&T והעבירו את הכספים שגרפו לארגון טרור סעודי.

המעצר בוצע במנילה, בירת הפיליפינים. מהמשטרה המקומית נמסר, כי ב-FBI חושדים שהעצורים קיבלו תשלום מהארגון שמימן את מתקפות הטרור שאירעו במומביי בנובמבר 2008. הכספים הללו, בסכום של שני מיליון דולרים, הועברו לחשבונות של הארגון הסעודי, ששמו לא נמסר. בהודו האשימו בזמנו ארגון מפקיסטן בביצוע המתקפות, שבהן נהרגו 166 בני אדם.

ג'ני שירר, דוברת ה-FBI, הדגישה שההאקרים תקפו לקוחות של AT&T, ולא את ענקית הטלקום עצמה. היא סירבה להוסיף פרטים בטענה שהסוכנות לא דנה בחקירות שעדיין מתנהלות.

מקור יודע דבר, שביקש לשמור על עילום שם, ציין שההאקרים פרצו למערכות הטלפון של חלק מהלקוחות העסקיים של AT&T וביצעו שיחות בינלאומיות יקרות. מדובר בתרמיות נפוצות, שבדרך כלל מתבצעות מקווים שמקורם במזרח אירופה, אפריקה או אסיה. לאחר שהכספים נגבים נעלמים הנוכלים, ובמקרים רבים נאלצות חברות הסלולר עצמן לשאת בנזק הכספי.

ז'אן רסמונסן, דוברת AT&T, אישרה שהחברה נאלצה לבטל חלק מהחיובים שהופיעו בחשבונות של הלקוחות, אך סירבה לאשר שהנזק הסתכם בשני מיליון דולרים, כפי שטענה המשטרה במנילה.

לדברי רב פקד בכיר ז'ילבר סוזה מהיחידה לחקירת פשעים בינלאומיים ופשיעה מקוונת במשטרת הפיליפינים, אחד מארבעת העצורים הוא פול מייקל סוואן, בן 29. סוואן נעצר גם ב-2007, לאחר שה-FBI פענח פרשה בינלאומית של העברת כספים לארגוני טרור. סוזה הוסיף, כי ההאקרים קיבלו תשלום מארגון שקשור לאל קאעידה ובראשו עמד במקור מוחמד סמיר, פקיסטני שנעצר באיטליה ב-2007.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים