מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל: "הפקפוקים באשר לתפיסה של הענן הסתיימו"

"אין היום צל של ספק שהטכנולוגיה הגיעה לאותה רמת אמינות כמו מים וחשמל; באמצעות הענן אנחנו יכולים גם לספק את צרכי ה-IT בצורה יותר טובה וגם יותר זולה", אמר ניסנסון בכנס CloudCon של יבמ ● לדבריו, "יחד עם זאת, הענן איננו הפתרון לכל צרכי ה-IT; יש הבדלים בין הצרכים של הארגונים השונים"

מאיר ניסנסון, יו"ר דירקטוריון ODI. צילום: ניב קנטור

"עד לפני שנים לא רבות, חלק מהאנשים שעומדים בראש התעשייה פקפקו בענן וחשבו שזו אופנה שתחלוף, כמו אופנות אחרות בתחום. כיום אין שאלה כזו. כיום לכולם ברור שיש לנו פה הזדמנות, שהתעשייה בשלה ושהטכנולוגיה הגיעה לרמה טובה", כך אמר הבוקר (ה') מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ (IBM) ישראל, שפתח את כנס CloudCon השנתי השלישי של אנשים ומחשבים.

לדברי ניסנסון, "התפיסה של ענן איננה מסובכת. כשאני פוגש אנשים שמחוץ לענף שלנו אני מגלה שהעניין נראה להם טריוויאלי, כי תפיסתית, הענן מקובל גם בתחומים אחרים כמו אספקת חשמל. אין כיום צל של ספק שהטכנולוגיה הגיעה לאותה הרמה, לאותן יכולות. באמצעות הענן, אנחנו יכולים לספק את צרכי ה-IT בצורה יותר טובה ויותר זולה".

"יחד עם זאת", הסביר, "הענן איננו הפתרון לכל צרכי ה-IT. יש הבדלים מאוד גדולים בין הצרכים של ארגונים לבין שווקים ארגוניים ו-ISV. גם בארגונים יש הבדלים בצרכים בין ארגון אחד לשני, בין אם הוא משתמש בעצמו או שהוא ISV המפתח תוכנה עבור לרוחותיו".



צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

ניסנסון אמר, כי "יבמ רואה בענן תחום אסטרטגי וביצעה בו השקעות עצומות. 11 מרכזי פיתוח בכל העולם, לרבות זה שבחיפה, מפתחים רעיונות חדשים לענן. בנוסף, רכשנו חברות בשווי כולל של שלושה מיליארד דולרים להשלמת הפורטפוליו שלנו והשקענו בהכשרה של אנשים שיבינו מה זה ענן".

אסף קנדלר, ארכיטקט הענן של יבמ. צילום: ניב קנטור"החלטנו לבנות את כל התשתיות, החל מחומרה ותוכנה ועד לשירותי ייעוץ והדרכה, כדי שאפשר יהיה לבחון את הצרכים, לדאוג מה כן או לא לעשות ולסייע ללקוח בהטמעת היישומים שהוא רוצה להעביר לענן", הוסיף.

עוד אמר ניסנסון, כי "אנחנו בעצמנו, כארגון גדול, משתמשים של הענן. יש לא מעט יישומים שהעברנו אליו. אחד מהם משרת יותר מ-100 אלף עובדים מסביב לעולם וחוסך לנו הרבה מאוד כסף, כי היא מנצלת את המשאבים בצורה הרבה יותר יעילה".

"יבמ לא לבד בענן"

אסף קנדלר, ארכיטקט הענן של יבמ, תיאר את הטכנולוגיה מאחורי השירות של הענק הכחול בתחום ואת ההצעה המיוחדת שלו ל-ISV. "יבמ מספקת את כל השכבות האפשריות, החל מתשתיות וירטואליזציה, לרבות CPU, ועד לזיכרון ולאיחסון. כן מספקת החברה שירותי פלטפורמה, כולל מערכות הפעלה ותווכה. יש לנו גם את שירותי הענן הציבוריים המנוהלים, שניתן לרכוש ולספק באמצעותם SLA מכוון ארגון". "בנוסף", ציין, "יבמ פיתחה פתרונות מלאים על בסיס הענן"

"יבמ לא הולכת במסע הזה לבד", סיים קנדלר. "יש לנו המון שותפים עסקיים שעובדים איתנו גם בהיבט של אספקת השירותים וגם בהיבט הפיתוח. מסביב לענן אנחנו מציעים שירותים רבים, לרבות יישומים שלנו ושל שותפים, ואפילו אפשרות להעלות יישומים ארגוניים קיימים לענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים