צפרא כץ, נשיאת אורקל – האישה בעלת השכר הגבוה ביותר במגזר העסקי בארצות הברית

בשנת 2010 עמד שכרה של כץ, ילידת חולון, על 42.09 מיליון דולרים ● היא דורגה ברשימת הנשים בעלות העוצמה המשפיעות על הכלכלה האמריקנית במקום ה-11

הישראלית לשעבר צפרא כץ, נשיאה משותפת באורקל (Oracle) וסמנכ"לית הכספים של ענקית ה-IT, היא האישה בעלת השכר הגבוה ביותר במגזר העסקי בארצות הברית – כך על פי דירוג שפרסם המגזין פורצ'ן (Fortune).

ב-2010 עמד שכרה של כץ על 42.09 מיליון דולרים. היא דורגה ברשימת הנשים בעלות העוצמה המשפיעות על הכלכלה האמריקנית במקום ה-11 – ללא שינוי מהדירוג בשנה שעברה. כץ, בת 49, ילידת חולון, שהוריה היגרו לארצות הברית בהיותה בת שש, היא אחת משני "מספרי שתיים" שנמצאים מתחת ללארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל. בנוסף לתפקיד הנשיאה, שימשה כץ בעבר גם כסמנכ"ל הכספים של החברה. באפריל השנה היא חזרה לתפקיד זה, לאחר שסמנכ"ל הכספים, ג'ף אפשטיין, התפטר מתפקידו.

לפני שהצטרפה לאורקל ב-1999 איישה כץ מספר תפקידי מפתח בבנקאות העולמית. היא אף הייתה שותפה מרכזית להשתלטות אורקל על פיפלסופט (Peoplesoft) במחיר של 10.3 מיליארד דולרים, וכן המובילה בעסקה שבה רכשה החברה את סאן (Sun). ג'ונתן שוורץ, מנכ"ל סאן, ניהל את המשא ומתן על הרכישה מולה, ולא מול לארי אליסון.

בראש נשות העסקים המשפיעות ביותר בארצות הברית מדורגת איירין רוזנפלד, מנכ"לית ענקית המזון קראפט (Kraft Foods). בדירוג השכר, היא עמדה במקום ה-11: רוזנפלד השתכרה ב-2010 סכום של 13.4 מיליון דולרים. היא הדיחה מהבכורה את אינדרה נואי, מנכ"לית יצרנית המשקאות הקלים פפסיקו (PepsiCo), שעמדה בראש הרשימה במשך חמש שנים ברציפות. נואי דורגה בהיבט השכר במקום התשיעי, עם 14.03 מיליון דולרים ב-2010.

אשת היי-טק נוספת ברשימת הנשים בעלות העוצמה היא וירג'יניה (ג'יני) רומטי, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית קבוצת המכירות, השיווק והאסטרטגיה של יבמ (IBM). היא דורגה במקום השביעי בדירוג העוצמה. רומטי בת ה-53 היא המובילה מבין שלושת המועמדים להחליף את סם פלמיסאנו, מנכ"ל הענק הכחול. היא אחראית במסגרת תפקידה הנוכחי ביבמ למכירות בסך 99 מיליארד דולרים (ב-2010), לרווחים ולשביעות רצון הלקוחות ב-170 מדינות ואזורי שוק שהענק הכחול פועל בהם.

לפני תפקידה כסגנית נשיא בכירה ומנכ"לית קבוצת המכירות, השיווק והאסטרטגיה ביבמ, כיהנה רומטי כסגנית נשיא בכירה לשירותים הגלובליים בחברה. במסגרת תפקידה זה היא הובילה את כניסתה של החברה לעולם הייעוץ והשירותים, לאחר שרכשה ב-2002 את חטיבת הייעוץ של פירמת ראיית החשבון הגדולה בעולם, PWC (ר"ת פרייס-ווטרהאוס-קופרס – PricewaterhouseCoopers Consulting) תמורת 3.5 מיליארד דולרים. רומטי הייתה אחראית לשילוב 30 אלף היועצים בחברה ובנתה חטיבת ייעוץ ושירותים המונה יותר מ-100 אלף עובדים.

אורסולה ברנס, מנכ"לית זירוקס (Xerox), מדורגת שמינית בדירוג הנשים בעלות העוצמה. שכרה עמד ב-2010 על 10.6 מיליון דולרים, ובהיבט השכר היא מדורגת במקום ה-21. ברנס הייתה לאישה האפרו-אמריקנית הראשונה שנכנסה ב-2009 לרשימת 500 המנכ"לים של פורצ'ן. תשיעית בדירוג העוצמה מדורגת מג וויטמן, המנכ"לית החדשה של HP ולשעבר מנכ"לית אי-ביי (eBay).

שריל סנדברג, סמנכ"לית תפעול בפייסבוק (Facebook), מדורגת בדירוג העוצמה במקום ה-12. קרול בארץ, עד לא מכבר מנכ"לית יאהו! (!Yahoo), מדורגת בדירוג הנשים בעלות השכר הגבוה ביותר במקום ה-14. שכרה עמד ב-2010 על 11.9 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים