יבמ תרכוש חברות במאות מיליוני דולרים כדי להגדיל רווחיה בתוכנה ביותר מ-20 מיליארד

בכוונת יבמ להכפיל או לשלש את היקף המכירות שלה, על ידי רכישה של חברות IT בינוניות, שתביא ליצירת רווחים גדולים ומהירים בתוך שנתיים-שלוש, אמר סטיב מילס, סגן נשיא בכיר בענק הכחול ומנהל קבוצת המערכות והתוכנה של החברה ● לדבריו, "מוצרי הבינה העסקית והניתוח צפויים להניב לנו מכירות של 16 מיליארד דולרים בשנת 2015"

יבמ (IBM) מתכוונת לבצע רכישות של חברות IT בינוניות במאות מיליוני דולרים – בין 100 ל-300 מיליון – במטרה להגדיל את הכנסותיו בעולם התוכנה ב-22.5 מיליארד דולרים בשנה – כך הודיע סטיב מילס, סגן נשיא בכיר בענק הכחול ומנהל קבוצת המערכות והתוכנה של החברה.

לא מכבר אמר סם פלמיסאנו, מנכ"ל הענק הכחול, כי ברצונו להגדיל את רווחי החברה השנתיים עד 2015 ב-20 מיליארד דולרים בשנה. מילס אמר לעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית, כי בכוונת יבמ להכפיל או לשלש את היקף המכירות שלה, על ידי רכישה של חברות IT בינוניות, שתביא ליצירת רווחים גדולים ומהירים בתוך שנתיים-שלוש.

לדברי מילס, החברה תרה אחר רכישה של חברות שקשורות באופן ישיר לליבת פעילותה בעולם התוכנה. "הכול חייב להתאים, בלי לנסות ולחבר דברים שאינם קשורים, ולא לעשות רכישות בהחלטות פזיזות של הרגע", אמר.

יצוין, כי רק לפני ימים אחדים עקפה יבמ את מיקרוסופט (Microsoft) ודורגה כחברת הטכנולוגיה בעלת שווי השוק השני בגודלו, אחרי אפל (Apple). מחזור מכירותיו של הענק הכחול בשנה הכספית החולפת עמד על 99.9 מיליארד דולרים. עולם התוכנה משמש מרכיב עיקרי בתוכנית הצמיחה של יבמ, שכן יש לו שולי רווח גדולים.

"יבמ רכשה כמעט 50 חברות מאז 2006, בעיקר בעולמות הבינה העסקית, ניתוח הנתונים צופה פני העתיד, המסחר האלקטרוני, ניהול שרשרת האספקה ואבטחת המידע", ציין מילס. "יותר ממחצית החברות היו בעולם ה-BI וניתוח הנתונים העסקיים, שם השקענו 14 מיליארד דולרים. מוצרי הבינה העסקית והניתוח צפויים להניב לנו מכירות של 16 מיליארד דולרים בשנת 2015".

"הם עשו עבודה טובה", אמר יואל אכרמוביץ', אנליסט ב-Blaylock Robert Van LLC, בנק השקעות באוקלנד. לדבריו, "יבמ מבצעת את הרכישות הנכונות במועד הנכון". הוא העריך, כי הענק הכחול לא יבצע רכישות ענק בסדר גודל של 10 מיליארד דולרים ואמר, כי החברה עשתה כל שנדרש כדי לשפר את המודל התפעולי שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים