"מלך דואר הזבל" הואשם בהפצצת משתמשי פייסבוק בספאם

על פי כתב האישום שהוגש נגד סנפורד וולאס, הוא פיתח תוכנה שאפשרה לעקוף את מסנני דואר הזבל של פייסבוק ולפרסם הודעות שנשלחו לכאורה מחברים שקוראים למשתמשים לבקר באתרי אינטרנט מסוימים ● ממי שנענו לקריאה נגנבו פרטים - שלהם ושל חבריהם ● בסך הכול, הואשם וולאס ב-11 סעיפים, בהם הונאה, נזק מכוון למערכות מחשב מוגנות והפרה מכוונת ופלילית של צווים שאסרו עליו לפעול בפייסבוק ובמיי-ספייס

סנפורד וולאס, תושב לאס ווגאס בן 43, הידוע בכינוי "מלך דואר הזבל", הסגיר את עצמו לרשויות בארצות הברית, לאחר שהואשם, כי רקם מזימה שבמסגרתה נשלחו יותר מ-27 מיליון הודעות דואר זבל דרך שרתי פייסבוק (Facebook).

וולאס הסגיר עצמו לסוכני ה-FBI לאחר שהואשם ב-11 סעיפים ובהם הונאה, נזק מכוון למערכות מחשב מוגנות והפרה מכוונת ופלילית של צווים שאסרו עליו לפעול ברשתות החברתיות פייסבוק ומיי-ספייס (MySpace).

על פי ההאשמות נגדו, וולאס פיתח תוכנה שאפשרה לעקוף את מסנני דואר הזבל של פייסבוק ולפרסם הודעות שנשלחו לכאורה מחברים שקוראים למשתמשים לבקר באתרי אינטרנט מסוימים. ממי שנענו לקריאה של "חבריהם" נגנבו פרטים, ובכלל זה כתובות דואר אלקטרוני וסיסמאות, וכן פרטים של חברים, שגם אליהם הופצו הודעות הזבל, והם נותבו לאתרי אינטרנט ששילמו לוולאס תמורת ההפניה של התעבורה.

בכתב האישום צוין, כי בין התאריכים נובמבר 2008 ומרס 2009 נפרצו החשבונות של חצי מיליון משתמשים בפייסבוק והופצו בסך הכול, כאמור, יותר מ-27 מיליון הודעות זבל. עוד צוין בכתב התביעה, כי בית משפט פדרלי הוציא ב-2009 צו שאסר על סנפורד לגשת לרשת המחשבים של פייסבוק, אולם הוא הפר צו זה פעם אחר פעם.

בפסק דין אזרחי הורה השופט לוולאס לשלם לפייסבוק פיצויים בסכום של 711 מיליון דולרים, אך החברה טענה, כי היא לא מצפה לקבל חלק משמעותי מסכום זה. בפייסבוק בירכו על החלטת בית המשפט. כריס סונדרבי, פרקליט מטעם הרשת החברתית, אמר ש-"נוסיף לפעול בכל הדרכים, אזרחיות ופליליות, כדי למצות את הדין עם אלה שמפיצים דואר זבל ועם גורמים נוספים שמנסים לגרום נזק לחברת פייסבוק ולמשתמשים בשירות".

וולאס התייצב לפתיחת משפטו הפלילי ביום ה' ושוחרר בערבות של 100 אלף דולרים. הערבות שולמה בשטר חוב, ללא ביטחונות. הוא כפר בכל ההאשמות נגדו והשופט הורה לו פעם נוספת להימנע מגישה לפייסבוק ולמיי-ספייס.

פרקליטו של וולאס, קיי. סי. מקסוול, מסר, כי "הוא יגן על עמדתו בבית המשפט". אם יורשע, ניתן יהיה לגזור על וולאס עד 10 שנות מאסר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים