אדובי שחררה גרסה ראשונה למפתחים של תוכנה לאנימציות באינטרנט המבוססת HTML 5

גרסת ההדגמה הציבורית הראשונה של תוכנת Edge מאפשרת להוסיף לדפי אינטרנט אפקטים של אנימציה, בעיקר באמצעות סגנונות CSS שמוחלפים באמצעות תסריטי ג'אווה סקריפט ● כך ניתן לפתח, למשל, דף אינטרנט שבמהלך הטעינה שלו נגלים בהדרגה רכיבים שונים, תוך כדי תנועה על המסך ● בחברה ציינו, כי ימשיכו לקדם את טכנולוגיית הפלאש

אדובי (Adobe) עושה צעד ראשון בעולם ה-HTML 5 ומשחררת למפתחים גרסה ראשונה של תוכנת הקצה Edge, שמסייעת לפתח אנימציות עבור האינטרנט בשפת HTML 5.

במשך שנים רבות קידמה החברה את טכנולוגיית פלאש (Flash) כמענה למי שמבקש לפתח תכני אינטרנט עשירים הכוללים משחקים, סרטוני וידיאו ותמיכה בדפדפנים שונים. אולם, חברות מתחרות, ובהן אפל (Apple), גוגל (Google) ואפילו מיקרוסופט (Microsoft) העדיפו לקדם את שפת HTML 5, שנחשבת כתקן פתוח. זאת בניגוד לפלאש, שהיא טכנולוגיה קניינית של אדובי. יתרון חשוב של שפת HTML 5 נובע מזמינותה בטלפונים חכמים, שבהם טכנולוגיית פלאש כלל אינה נתמכת, או שפעולתה בהם איטית ומקרטעת.

בחברת אדובי מוסיפים לקדם את הפלאש אך מבקשים להציע מענה גם למבקרים שרואים בטכנולוגייה זו שריד מן העבר. "שפת HTML מציעה כיום יכולות עשירות בהרבה. דברים שבעבר ניתן היה לעשות רק באמצעות הפלאש אפשר לבצע כיום גם בשפת HTML", אמר דווין פרננדז, מנהל מוצר בחטיבת Web Pro של אדובי.

גרסת ההדגמה הציבורית הראשונה של תוכנת Edge ששוחררה למפתחים מאפשרת להוסיף לדפי אינטרנט אפקטים של אנימציה, בעיקר באמצעות סגנונות CSS שמוחלפים באמצעות תסריטי ג'אווה סקריפט (JavaScript). כך ניתן לפתח, למשל, דף אינטרנט שבמהלך הטעינה שלו נגלים בהדרגה רכיבים שונים, תוך כדי תנועה על המסך. ניתן להשיג אפקטים שכאלה באמצעות תכנות פשוט יחסית, אך באדובי מבקשים להקל על מעצבים שרגילים לעבוד במתכונת של ציר זמן שעליו מופעלים אירועים שונים.

הגרסאות הבאות של תוכנת Edge יכללו יכולות נוספות, והמכירה של התוכנה אמורה לצאת לדרך ב-2012, בחבילות שיכללו גם את תוכנת העיצוב לאינטרנט DreamWeaver. "בגרסת ההדגמה הציבורית הראשונה התמקדנו באנימציה", הסביר פרננדז והוסיף: "לגרסאות הבאות נוסיף יכולות נוספות, גם על סמך משוב שנקבל מהציבור".

"ב-15 השנים האחרונות, אם נתקלת בתכנים כאלה בדפי אינטרנט, לא היה ספק שמדובר בפלאש", אמר מרק אנדרס, עמית אדובי, שנמנה על המפתחים של התוכנה. "כיום אפשר להשתמש בשפת HTML וביכולות החדשות של סגנונות CSS כדי לפתח תכנים מלהיבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים