טל הרמתי, משרד האוצר: "פרויקט ניהול הידע הארגוני יחולל מהפכה במשרדי הממשלה"

"פרויקט סע"ר, אשר כתיבת המכרז עבורו הסתיימה בימים אלה, מתוכנן לספק למשרדי הממשלה תשתית לניהול הידע הארגוני אשר עליה ניתן יהיה לפתח מערכות נלוות לניהול משרד ממוחשב", אמר הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, שדיבר בפתח המפגש החצי שנתי של המנמ"רים ● לדבריו, "הפרויקט יעשה לתחום את מה שהמרכבה עשתה לעולם ה-ERP. נקיים מכרז בחודשים הקרובים והזוכה במכרז יוכרז עד סוף 2011"

"פרויקט סע"ר – סביבת עבודה רוחבית, אשר כתיבת המכרז עבורו הסתיימה בימים אלה, מתוכנן לספק למשרדי הממשלה תשתית לניהול הידע הארגוני (ECM). על בסיס התשתית שתיבחר ניתן יהיה לפתח מערכות נלוות לניהול משרד ממוחשב. הפרויקט יעשה לתחום את מה שהמרכבה עשתה לעולם ה-ERP. נקיים מכרז בחודשים הקרובים והזוכה יוכרז עד סוף 2011", כך אמר טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר.

הרמתי דיבר בפתח המפגש החצי שנתי של המנמ"רים, הנערך זו הפעם השמינית. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו כ-500 משתתפים, והוא נערך היום (א') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. את הכנס הנחה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים.

לדברי הרמתי, הפונקציות המתוכננות להיכלל בפרויקט סע"ר והשירותים שתספק התשתית הם: ניהול תוכן וידע ארגוני; מנוע חיפוש; שימור מידע לאורך זמן, ארכובו וגניזתו; התממשקות לדואר אלקטרוני ולניהול יומנים; התממשקות לאלפונים.

הרמתי ציין כי בקרוב תצא לדרך תעודת זהות חכמה ראשונה, "יש גורמים לא מעטים המנסים לעכב אותה. המדובר בקצה של מהפכת הפרסונליזציה בממשלה".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

בהתייחסו למכרז בתי התוכנה הממשלתי, אמר הרמתי כי "מלאה שנה למכרז. הממשלה עברה כולה לעבוד לפי מכרז זה ויותר ממאה עובדים חדשים מועסקים על פיו. אישרנו בשבוע שעבר התאמה לתעריפי המכרז".

לגבי מכרז הסלולר בממשלה, אמר הרמתי כי "היה מכרז גדול של סלולר לממשלה. כיום כמעט כל עובדי הממשלה עובדים עם טלפונים חכמים. הממשלה עברה מהפך פנימי בחשיפה של מערכות מידע פנימיות שלה לשימוש בטלפונים חכמים ומשקיעה לא מעט בפיתוח יישומים לתחום".

הוא ציין כי "הממשלה נכנסה באופן מועט לעולם הרשתות החברתיות". לגבי מיחשוב ענן ציין הרמתי כי "הממשלה יצאה למכרז מיחשוב ענן ראשון שיש לו כבר זוכה במערכת החינוך. בשלושת החודשים הקרובים הזכיין ישלים את עבודתו והענן הפרטי הממשלתי הגדול בארץ ייצא לדרך. כולם מנסים לשחק במגרש זה אבל הממשלות לא קפצו עליו. אנו חלוץ ראשון. במקביל, הממשלה פרסמה RFI לתחום ואנו יוצאים לדרך לענן ממשלתי פרטי גדול". מכרז נוסף שייצא בקרוב, אמר, הוא לתכנית DRP עבור כלל משרדי הממשלה, לצד בחינה לקונסולידציה של חדרי המיחשוב.

הרמתי סיים בציינו את העלייה המשמעותית לאוויר של משרדי ממשלה בפרויקט מרכבה השנה, לצד העליה לאוויר של פרויקט מנורה – פורטל הספקים של הממשלה, באמצעותו כל המכרזים יעבדו באופן מקוון עם תיבת מכרזים מקוונת.

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס. צילום: קובי קנטורזיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס, אמר כי "באחרונה חל גידול בהיקף פעילות ההיי-טק המקומית, גידול בכמות מרכזי פיתוח של חברות בינלאומיות, יש החלטות אסטרטגיות של חברות היי-טק גדולות לערוך גיוסים מסיביים בישראל". מצב זה אמר, מוביל לכך "שיש מצוקת כוח אדם, דבר שיביא למחסור ולעלייה במשכורות".

מנדל ציין כי ישנם כמה מקורות למשאבי אנוש לצמצום הפערים בתחום: מהאקדמיה, קורסי הסבה לא אקדמיים, קורסי הסבה פנים ארגוניים, וגיוס משאבים ממגזרים חדשים, דוגמת ערבים, חרדים, דרוזים ובני 50 שנים ומעלה, שהם כיום מובטלים.

באקדמיה, אמר מנדל, "יש מעט מדי התמחות במערכות מידע ואין תכנים המחברים לשטח. הקמנו את מרכז אקדמי דן, המעניק תארים אקדמיים במדעי המחשב ובמערכות מידע". הוא סיים בציינו כי נמשכת הדרישה להכשרות בתחומים חדשים בתוך עולם המיחשוב, "הכשרת מנמ"ר זה מקצוע ייחודי. אנו בשיתוף עם אנשים ומחשבים מכשירים מדי שנה יותר ממאה מנמ"רים".

מקס טרופ, מנהל פיתוח עסקי בליבי טכנולוגיות. צילום: קובי קנטורמקס טרופ, מנהל פיתוח עסקי בליבי טכנולוגיות, הרצה על הקשר בין ג'ודו ועסקים. לדבריו, "כדי למנף משהו צריך תנועה ואיזון. למנמ"ר יש אינטראקציה – עם ההנהלה, המשתמשים, הספקים והעובדים. כל הכוחות הללו פועלים מולו, ולעיתים הם פועלים באותה עת. עליו לדעת כיצד להתמודד עם מצב זה".

כך, סיכם טרופ, "אם המנמ"ר מוטרד מלקוחות, הוא עלול להטרידם בחזרה. אך לעיתים הדבר הנכון לעשות הוא לזוז הצידה".

לאחר מכן נערכו ארבעה פאנלים בנושאים הבאים: מיחשוב נייד ארגוני; CRM ורשתות חברתיות; בינה עסקית צופה לעתיד; מיחשוב ענן בן כלאיים.

המשך הדיווח מהכנס החצי השנתי – מחר (ב')

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעקב

    דילטנטיות לשמה.. כל פעם עולה פרויקט לנהול ידע לאוירת משתהה מעטת מפרנס מעט יועצים ונעלם עד לבא אחריו. ושוב ממציאים את המשרד הממוחשב, ושוב מתהללים במרכבה שסוף סוף הביאה לסגירת מיינפריים ישיש שנועד לסגירה לפני 10(!) שנים. הכל מותר, הכל זמין. דילטנטיות לשמה..

  2. זאב

    שוב טל הרמתי זורק עובדות חלקיות לאויר. שוב טל הרמתי לא מדייק. מכרז בתי התוכנה לא עובד באופן שלם ובחלק גדול מהמשרדים הוא לא עובד. במרכב"ה רוב העובדים "חריגים" ואת זה חייב מבקר המדינה לבדוק, ואני יודע שכבר היתה פנייה גם למשטרה. ת"ז הבטיח טל עד ינואר 2011 ועדיין אין כלום פרויקט סע"ר הוכן ע"י קודמו עוד בשנת 2005 ועד היום במשך 4 שנים טל מעסיק יועצים שיכתבו לו מכרז מצ'וקמק שהחברות הגדולות כבר הודיעו שלא ישתתפו בו מרכב"ה זוללת משאבים למרות שטל הבטיח שהפרויקט יסתיים עד 2010 ממשל זמין בנסיגה פרוקטים חדשים אין טל- אתה כישלון קולוסאלי מלא ושלם. היה מספיק לראות אותו בכנס מסתובב בלי שאף אחד יגש אליו- תמהוני בודד שהתמנה לנקום במי שפיטר אותו מהממשלה בגלל חשד לכאורה ל... נקווה שועדת האיתור ל CIO ממשלתי תקום במהרה ויעיפו אותך לכל הרוחות והשדים.

אירועים קרובים