מחקר: מכשירי אנדרואיד מתקלקלים פי ארבעה יותר ממכשירי בלקברי

14% מקריאות התמיכה שצוינו במחקר שפורסם באחרונה היו בנוגע למכשירי אנדרואיד, ו-3.7% - בנוגע למכשירי בלקברי ● הסיבות לכך היא ריבוי היצרניות של מכשירי האנדרואיד ועלות הבעלות הכוללת; מספר היצרניות של מכשירי אנדרואיד הוא רב, בעוד שאת מכשירי הבלקברי מייצרת חברה אחת בלבד - RIM

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

מכשירי אנדרואיד (Android) למיניהם נוטים לתקלות טכניות כמעט פי ארבעה ממכשירי בלקברי (Blackberry) – כך לפי מחקר שפרסמה חברת WDS הבריטית, הפועלת לשיפור חוויית המשתמש בסלולר.

על פי המחקר, בתקופה של שנה נספרו יותר מ-600 אלף קריאות תמיכה טכניות למכשירי אנדרואיד. 14% מתוכן נבעו מבעיות חומרה. מכשירי אנדרואיד ממוקמים בראש הטבלה של המכשירים הצפויים לתקלות, ובעקבותיהם מכשירי חלונות פון 7 (Windows Phone 7) עם 9% של קריאות תמיכה הקשורות בחומרה, וה-iPhone של אפל (Apple) עם 8%. אחרונים נמצאים מכשירי הבלקברי – עם 3.7%.

נראה, כי הסיבה לכך היא הפיצול, שפוגע בפלטפורמת האנדרואיד. מאחורי מכשירי האנדרואיד עומדים יצרנים רבים, לעומת חמישה יצרנים בלבד של מכשירי חלונות פון 7, יצרנית אחת של מכשירי הבלקברי – RIM – ואחת של ה-iPhone – אפל (Apple).

יצוין, כי RIM ובמיוחד אפל שומרות על פיקוח הדוק בתהליכי הפיתוח והייצור של המכשירים שלהן. אפל יורדת לפרטי פרטים בתהליכי הייצור – החל מחומרי הגלם ועד למוצר המוגמר. RIM, מצדה, עורכת סדרות רציניות של בדיקות הנדסיות למכשירים לפני השקתם, כדי לוודא שהם יתפקדו כראוי כשיגיעו לידיהם של מיליוני מקצועני העסקים בעולם הרוכשים אותם בדרך כלל.

באשר לחלונות פון 7, מיקרוסופט (Microsoft) פרסמה קווים מנחים קפדניים מאוד לגבי הסמארטפונים שיפעלו עם הפלטפורמה שלה, וכל יצרנית צריכה לעמוד ברשימה של מפרטים טכניים הנוגעים לתכונות ולעיצוב המכשיר. הדבר מסייע לשמור על עקביות ויציבות של חוויית השימוש במכשירים השונים.

WDS בדקה מכשירים של לפחות 35 יצרניות ציוד של מכשירים מבוססי אנדרואיד. עם ריבוי כזה של יצרניות אין כמעט דרך לשמור על סטנדרטים גבוהים מספיק לייצור מכשירים שיהיו עמידים, יציבים וחזקים בהיבטי החומרה.

מה שמעניין במחקר של WDS הוא שניתן לקשר רבות מבעיות החומרה שנחוו במכשירי אנדרואיד לקבוצות של יצרניות מסוימות. למשל, יש יצרניות שנוטות לייצר מכשירים עם מסכים גרועים, בעוד שיצרניות אחרות מייצרות עם לוח מקשים לא איכותי או עם סוללות גרועות. WDS לא פירטה במחקר שלה מיהן היצרניות הקשורות לבעיות השונות.

השורה התחתונה היא עלות הבעלות הכוללת: בעיות תוכנה הן קלות לטיפול, בעוד בעיות חומרה – לא. במקרה של תקלות חומרה יש צורך בשינוע המכשיר לצורך תיקון. המשמעות היא בזבוז זמן של העובדים ואיבוד פרודוקטיביות.

החברה אמנם מיקדה את המסקנות שלה במפעילות סלולר, אולם הן יכולות להיות שימושיות גם לגבי עסקים בכלל. "מפעילות סלולר צריכות לעשות החלטות חשובות כשהן בוחרות אילו מכשירים להציע", ציין קרייג ריץ', מנהל השיווק ב-WDS. "הן חייבות לאזן בין הצורך להציע סמארטפונים זולים מצד אחד ובין עלות הבעלות הכוללת מצד שני. סמארטפון ב-100 דולרים לא כל כך מושך בשורה התחתונה אם הוא גורם לעלות תמיכה של פי שלושה במחזור החיים שלו או שיש לו שיעור החזרות מעל הממוצע, שגורם לפגיעה בנאמנות הלקוחות ובפרודוקטיביות של העובדים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורי

    פשוט מאוד.. כתבה או דו"ח מוזמן.... זה כמו לכתוב כי חולצות של יצרן מסויים נוטות להתכסות בדם יותר מאחרות בשעה שעוכרים את הסקר בבית כלא עם מדים אחידים

  2. עו"ד דורון תמיר

    באותה מידה ניתן להצהיר כי מכשירי הבלקברי מתקלקלים פי 10 (או משהו כזה) ממכשירי נוקיה (אני מתכוון לישנים כמו 6210 והדומים להם)... זה הכל סטסטיסטיקה משעממת . מכשירי האנדרואיד מגניבים ושימושיים ונוחים פי 5 מאלו של בלקברי. אני לא מבין מה הכתבה רצתה להראות? ד

אירועים קרובים