שני ישראלים זכו בתחרות עולמית של מיקרוסופט לפיתוח יישומים לאינטרנט אקספלורר 9

השניים, סטס גופרמן ודרור יפה, זכו בקטגוריית המוזיקה בתחרות המפתחים העולמית Dev: Unplugged ● הרעיון ליישום נולד מעט לפני החתונה המלכותית הבריטית בין הנסיך ויליאם לקיית מידלטון ומטרתו היא לאפשר לגולשים להשתלב כאורחים הרוקדים במסיבת החתונה באמצעות הפרופילים שלהם בפייסבוק ● הפרס שהם קיבלו עומד על 5,000 דולרים

שני ישראלים – סטס גופרמן ודרור יפה – זכו בקטגוריית המוזיקה בתחרות המפתחים העולמית Dev: Unplugged של מיקרוסופט (Microsoft) לפיתוח יישומים ב-HTML5. היישום שפיתחו, קולולו (Kulu.lu), זיכה אותם בפרס כספי בסך 5,000 דולרים.

גופרמן, בן 31 מחיפה, ויפה, בן 22 מיהוד, הכירו במהלך שירותם הצבאי ועובדים בימים אלה על מיזם חברתי משותף בתחום החתונות.

התחרות, שהסתיימה לפני מספר ימים, נועדה להציג פיתוחים יצירתיים שפותחו ב-HTML5 ומביאים לידי ביטוי את התכונות החדשות של הדפדפן אינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9). לתחרות הוגשו מאות יישומים מרחבי העולם, שפותחו במיוחד לצורך כך, תחת שלוש קטגוריות מרכזיות: מוזיקה, משחקים וחדשנות.

הרעיון ליישום הזוכה נולד מעט לפני החתונה המלכותית הבריטית בין הנסיך ויליאם לקיית מידלטון ומטרתו היא לאפשר לגולשים להשתלב כאורחים הרוקדים במסיבת החתונה באמצעות הפרופילים שלהם בפייסבוק (Facebook). כמו כן, יכול כל גולש להזמין את החברים שלו לרקוד אתו באירוע. היישום עושה שימוש ביכולות הגרפיקה של HTML5, בדגש על CANVAS ו-SVG, והוא מבוסס על תכנות צד לקוח בג'אווה-סקריפט (JavaScript) עם jQuery.

גופרמן אמר לאחר הזכייה, כי "מאחר שאנחנו מאמינים שהעתיד של ה-Web הוא ב-HTML5, החלטנו שהתחרות היא הזדמנות מצוינת בשבילנו ללמוד את הטכנולוגיה הזו כבר עכשיו. מה שהניע אותנו להגיש יישום לתחרות לא היה הפרס הכספי אלא האתגר הטכנולוגי והחשיפה שנקבל, אם נזכה. האמנו שיש לנו סיכוי טוב, כי היה לנו רעיון מעניין בידיים". הוא הוסיף, כי "בימים אלה אנחנו משלימים את העבודה על המיזם האישי שלנו – יישום חברתי בתחום החתונות. אנחנו מצפים להגיע לבטה ראשונה בשבועות הקרובים".

לדברי יפה, השניים  עובדים על המיזם החברתי החדש לקראת החתונה של גופרמן, שתיערך בחודשים הקרובים. "שמענו על התחרות די בסמיכות לחתונה המלכותית בבריטניה והחלטנו לשלב בין השתיים", אמר. "רצינו ליצור מעין מסיבה ענקית ברשת לרגל החתונה המלכותית, ולצורך כך נדרש שימוש אינטנסיבי בגרפיקה ואנימציה מתקדמות. השימוש ב-HTML5 ביחד עם האצת החומרה של אקספלורר 9 אפשרו לנו ליצור את הגרפיקה הזו ב-HTML סטנדרטי, ללא צורך בתוסף כמו סילברלייט (Silverlight) או פלאש (Flash). אין לנו ספק שבעוד שנה, בניית אתרים ואפליקציות ב-HTML5 תהיה הסטנדרט".

אינטרנט אקספלורר 9 כולל יכולות של HTML5, בהן וידיאו, אודיו, גרפיקה מתקדמת ואנימציה. מפתחי היישומים יכולים לעשות שימוש ביכולות אלה באמצעות פקודות מתאימות ואינם צריכים עוד לשלוח קוד ארוך, שיוצר עומס רב ברשת, או להציע להורדה תוספים שעלולים להרתיע את המשתמשים ששוקלים להשתמש בהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים