אנריקה סאלם רעב: "סימנטק תרכוש עוד חברות במהלך השנה"

מנכ"ל ענקית האבטחה אמר, כי הוא מעדיף שהחברה תבצע רכישות נקודתיות בסכומים קטנים, אם כי לא הוציא מכלל אפשרות רכישות גדולות, כמו זה של חטיבת האבטחה של וריסיין, שבוצעה אשתקד תמורת 1.3 מיליארד דולרים ● לדבריו, סימנטק מתמקדת בחיפוש אחר רכישות של חברות איחסון או אבטחת מידע שפועלות בעולמות המיחשוב הנייד, מיחשוב הענן והווירטואליזציה ● סימנטק תקבל החלטות כיצד וכמה חברות לרכוש השנה בכנס המשקיעים שלה, שיתקיים בשבוע הבא

בכוונת סימנטק (Symantec) לבצע רכישות נוספות במהלך השנה – כך הודיע אנריקה סאלם, מנכ"ל ענקית האבטחה, בנאומו בכנס טכנולוגיות גלובליות שעורכת סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) השבוע בניו-יורק.

במסגרת הרכישה הגדולה האחרונה של החברה, שהייתה בשנה שעברה, היא קנתה את חטיבת האבטחה של וריסיין (VeriSign) תמורת 1.3 מיליארד דולרים. רכישה זו סיפקה לסימנטק טכנולוגיית הצפנה, שמנוצלת בצורה נרחבת על ידי אתרי מסחר אלקטרוני ולקוחותיהם לצורך אימות ו-וידוא תשלומים

סאלם אמר, כי הוא לא מוציא מכלל אפשרות רכישה בסדר גודל דומה, אולם הוא מעדיף רכישות נקודתיות ובסכומים קטנים יותר. לדבריו, סימנטק מתמקדת בחיפוש אחר רכישות של חברות איחסון או אבטחת מידע שפועלות בעולמות המיחשוב הנייד, מיחשוב הענן והווירטואליזציה. הוא הוסיף, כי החברה תחליט כיצד וכמה רכישות יבוצעו על ידיה בשנה הכספית הבאה שלה בכנס המשקיעים השנתי שלה, שייערך בשבוע הבא. יצוין, כי משקיעים מתחו ביקורת על התנהלותה הפיננסית של החברה בתחום הרכישות.

בשנה החולפת היא השקיעה ברכישות סכום של שני מיליארד דולרים: לצד זו של וריסיין, היא רכשה, בין השאר, שתי חברות מעולם הצפנת הנתונים – PGP וגארדיאנאדג' (GuardianEdge Technologies) – בסכום כולל של 370 מיליון דולרים במזומן. עתה נותרו בקופת המזומנים שלה שלושה מיליארד דולרים.

לדברי סאלם, הוא צופה את המשך גל הקונסולידציה בעולם ה-IT בשנים הקרובות, כשהחברות הגדולות ימשיכו לרכוש את הקטנות. הוא סירב להתייחס לשאלה מה יהיה חלקה של סימנטק במגמה עולמית זו. "הקונסולידציה תימשך, והרכישות שתבוצענה ישפיעו באופן משמעותי על כלל שוק ה-IT", השיב.

הוא ציין, כי סימנטק החלה לייצר רווחים משמעותיים ממכירות תוכנות אבטחה ושירותי אבטחה לרכיבים ניידים, דוגמת טלפונים חכמים וטאבלטים. לדבריו, הוא מצפה שהמכירות של החברה בתחום זה תגענה ל-100 מיליון דולרים בתוך שנתיים.

בעבר הופעל על סאלם לחץ לחלק את החברה לשניים: לעסקי האבטחה ולעסקי הגיבוי – אלה שנוצרו בעקבות רכישת וריטאס (Veritas) במחצית העשור הקודם. הוא אמר בוועידה, שוב, כי אין בכוונתו לעשות כך. "כמה ממוצרי ופעילויות החברה בתחום הגיבוי והאיחסון, שלוחצים עלינו להיפטר מהם, חיוניים עבורנו, בשל הגידול המשמעותי, שהולך וצומח, בכמות הנתונים. אני שבע רצון מההיצע של סימנטק", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים