ארצות הברית: פושעים קיברנטיים עקצו שלושה בנקים גדולים בשני מיליון דולרים

הפושעים העבירו כספים מבנקים באייווה לחשבונות בנק בהונג קונג, לאחר שגנבו מידע רגיש של לקוחות גדולים ● לא נמסר באילו בנקים מדובר, אולם אחד מהם דיווח לבעלי המניות על הפסד של 1.1 מיליון דולרים

שלושה בנקים גדולים במדינת אייווה שבארצות הברית ספגו בחודשים האחרונים נזקים בהיקף של שני מיליון דולרים עקב תרגילי עוקץ והונאה, שגרמו להעברת כספים מהם לגורמי פשע בהונג קונג. הגנבים הצליחו לקבל את פרטי הדואר האלקטרוני, מספרי החשבונות ומידע רגיש של מספר לקוחות גדולים, התחזו אליהם וכך הצליחו להעביר כחצי מיליון דולרים מחשבונותיו של כל אחד מהלקוחות הללו לחשבונות בבנקים בחצי האי הסיני.

שמות הבנקים והחברות שנעקצו לא פורסמו, אולם אחד מהם דיווח לבעלי המניות על הפסד של 1.1 מיליון דולרים כתוצאה מהונאה.

מידע זה ופרטים נוספים נחשפו בכנס בנושא מניעת הונאות בחשבונות בנקים שערכה גרטנר (Gartner) באייווה. אביבה ליטן, אנליסטית מהחברה, אמרה בכנס, כי הגנבים משתמשים בכמה שיטות הונאה משולבות, הכוללות גניבת כתובות דואר אלקטרוני של בעלי חשבונות ושיחות "עוקץ" ללקוחות הבנקים, באמצעות הטלפון. "הבעיה היא בעיקר הקלות שבה אותם גנבים מקבלים את המידע", אמרה ליטן. "זוהי תופעה שהבנקים צריכים לדעת להתמודד איתה".

מומחים מעריכים, כי המאבק בתופעה מורכב, משום שהגנבים יכולים להגיע מכל מקום בעולם. הבנקים חוזרים ומזהירים את לקוחותיהם שלא למסור בטלפון לאנשים לא מוכרים לעולם פרטים רגישים, כמו: כתובת דואר אלקטרוני, מספר כרטיס אשראי או מספר חשבון, גם אם אותם אנשים נשמעים אמינים ביותר.

"הגנבים נעשים חכמים מיום ליום", אמר אחד הפקידים הבכירים בבנקים. לדבריו, "אנחנו נחשפים לעולם תחתון שמעולם לא הכרנו ולא יכולים היינו להבין אותו".

רשויות החוק האמריקניות מודות בקיומה של התופעה, אולם לא מוכנות להרחיב בנושא. ה-FBI הודיע, כי הוא חוקר את הנושא, אבל לא נידב מידע מעבר לזה.

מתעניינים באבטחת מידע בעולם הפיננסי? הירשמו לכנס Smart finance של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים