דו"ח: אי יעילות בניהול תהליכים עסקיים עולה לארגוני הפורצ'ן 500 יותר מ-480 מיליארד דולרים בשנה

מנתונים שנחשפו אתמול (ג') בכנס Impact 2011 של יבמ עולה, כי המגזר הציבורי בארצות הברית חווה עלויות גבוהות אף יותר בתחום - 1.3 מיליארד דולרים בשנה ● החברה הציגה בכנס שורה של מוצרים ושירותים חדשים, בהם פלטפורמה לניהול תהליכים עסקיים

אי-יעילות בניהול תהליכים עסקיים עולה רק לחברות פורצ'ן 500 (Fortune 500) יותר מ-480 מיליארד דולרים בשנה – כך נמצא בדו"ח Tech CEO Council Report 2010, שהוצג אתמול (ג') בכנס Impact 2011 שעורכת השבוע יבמ (IBM) בלאס ווגאס. הסטטיסטיקה עגומה עוד יותר בכל הנוגע למגזר הציבורי בארצות הברית, שם מוערך ההפסד השנתי בגין כך ב-1.3 מיליארד דולרים.

יבמ הודיעה בכנס, כי במסגרת הרחבת הפעילות בשוק ניהול התהליכים העסקיים היא מקימה יחידה חדשה לאספקת שירותי ייעוץ בתחום, שתעמוד לשירות מקבלי החלטות בארגונים. יחידת הייעוץ החדשה תספק פתרונות בכל שלבי שינוי התהליכים, החל מגיבוש אסטרטגיה ארגונית דרך שליטה בתהליכים ועד לפתרונות ייעודיים לתהליכים ספציפיים.

במהלך הכנס חשפה החברה גם פלטפורמה חדשה לניהול תהליכים עסקיים (BPM), שמאפשרת הצגת תמונה של הפעילות העסקית ובניית מודלים, אוטומטיזציה, ניטור והתאמה מיידית של תוכניות.

השירות החדש יסופק על בסיס מתודולוגיה שגובשה בענק הכחול לאופטימיזציה של תהליכים עסקיים. הוא משלב שיטות שהוכיחו את עצמן בפרויקטים של החברה ומאפשר ללקוחות להתמודד עם פערי העמידות והמורכבות הקיימים כיום בארגוניהם, בדרך להפקת תוצאות עסקיות טובות יותר באמצעות הנתונים והתהליכים הארגוניים.

כמו כן, הציגה יבמ מגוון רחב של מוצרים ושירותים נוספים המיועדים לסייע בשינוי תהליכים עסקיים בדרך להפקת רמות גבוהות יותר של יעילות תפעולית. במרכז סל הפתרונות החדשים של יבמ עומד שרת היישומים WebSphere Application Server (WAS) 8, המתוכנן על מנת להאיץ את תהליכי הפיתוח של יישומים ושל שירותים ליישומים. הגרסה החדשה של WAS משפרת את רמת האבטחה והשליטה, ומספקת שיפורים אוטומטיים של תהליכי ההתקנה, התחזוקה, הבדיקות ופתרון בעיות ביישומים עסקיים.

מוצר בולט נוסף שיבמ הכריזה עליו הוא מערכת BlueWorks Live, הפועלת בסביבת תוכנה כשירות (SaaS) ומאפשרת האצת תהליכים עסקיים באמצעות שיפור התקשורת לרוחב הארגון והצגה משולבת ומקיפה יותר של הנתונים הזמינים במערכות שונות.

מערכת חדשה לניטור תהליכים עסקיים, IBM Business Monitor, משפרת את הצגת הפעילות הארגונית בזמן אמת, המנותחת בעזרת כלי בינה עסקית ודיווח של קוגנוס (Cognos). חבילות התהליכים העסקיים לתחומי תעשייה מוגדרים – BPM Industry Packs – המוצעות גם הן על ידי יבמ, מתוכננות על מנת להאיץ ולשפר את אספקת הפתרונות המבוססים על תקנים ענפיים שונים בתחומים דוגמת מגזר הבנקאות, שירותי בריאות ותקשורת.

הענק הכחול חשף אתמול בנוסף תוכנה המאפשרת לפתח, לפרוס ולנהל סוגים חדשים של יישומים על גבי כל הפלטפורמות המרכזיות הזמינות כיום בשוק – החל ממחשבי מיינפריים מרכזיים וכלה במכשירים ניידים. הרחבת טווח הכיסוי של יישומים תאפשר לעסקים להגדיל את ההכנסות ולהרחיב את בסיס הלקוחות שלהם, באמצעות פנייה לשווקים מתפתחים, דוגמת משתמשים ניידים ומיחשוב ענן.

יצוין, כי רשימת החידושים של יבמ כוללת תמיכה מורחבת לא רק במערכות שרתים שונות ובמחשבים שולחניים, אלא גם בטלפונים חכמים פופולריים ובטאבלטים דוגמת iPad ,iPhone, אנדרואיד (Android) ובלקברי (Blackberry).

התמיכה במכשירים הללו חיונית לעסקים, שכן יישומים למשתמשים ניידים מהווים כיום את אחד מתחומי הצמיחה המרכזיים. על פי נתוני MarketsandMarkets, שוק היישומים הניידים צפוי להגיע בשנת 2015 ל-25 מיליארד דולרים לעומת 6.8 מיליארד.

יבמ אף חשפה בכנס שורת מוצרים חדשים ושירותים הכוללים, בין השאר, את חבילת Workload Deployer. זו מאפשרת להרכיב ולבנות שירותי מיחשוב ענן על בסיס מסמכי תבנית המשלבים שיטות מוכחות וכלי תוכנה מתקדמים של החברה, יחד עם שירותים ויכולות ניהול מתקדמות.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים בארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים