דיווח: אורקל תרכוש בעוד פחות משבועיים את נט-אפ

"אורקל זקוקה להיצע איחסון טוב יותר מזה שיש לה, המבוסס על רכישת סאן, ולכן - תרכוש את ענקית האיחסון, שמוצריה אגנוסטיים לכל פלטפורמת מיחשוב", כתב כריס מלור, עיתונאי ומומחה בעל שם עולמי בתחום האיחסון, בבלוג שלו ברג'יסטר ● הוא ציטט סגן נשיא באורקל שאמר לו שמארק הארד, נשיא משותף בחברה, נעלם מעיני הציבור כדי "לתפור" את הרכישה ● עם זאת, מלור סייג, כי תאריך היעד להודעה על רכישת נט-אפ הוא 1 באפריל - מה שמעמיד בספק את אמינותה

אורקל (Oracle) צפויה להודיע בעוד פחות משבועיים על רכישתה של ענקית האיחסון נט-אפ (NetApp) – כך כתב בסוף השבוע כריס מלור, עיתונאי ומומחה בעל שם עולמי לתחום האיחסון, בפוסט שפרסם בבלוג שלו באתר רג'יסטר (The Register) הבריטי.

"מה עושה מארק הארד באורקל?", שאל מלור. "מאז חשיפה שהייתה לו זמן מה לאחר הגעתו לאורקל, בכנס השנתי של החברה בסן-פרנסיסקו, הוא נעלם למשך חודשים מעיני הציבור. הארד גויס תחת מעטה מרשים של יחסי הציבור של אורקל, לאחר הדחתו מתפקיד מנכ"ל HP".

הארד היה בקשר אינטימי עם ג'ודי פישר, עובדת קבלן של החברה, והיא זו שהביאה לפיטוריו לאחר שהאשימה אותו, כי הטריד אותה מינית. הארד פוטר בתחילת אוגוסט 2010, לאחר שבחקירה שפתחה הנהלת HP בעקבות ההאשמות בהטרדה מינית נמצא, כי הוא הגיש להנהלת החברה דו"חות כוזבים על הוצאות אישיות, שפישר הייתה שותפה להן, ובכך הפר את תקנותיה. זמן קצר לאחר מכן מינה אותו חברו למשחקי הטניס, לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, לנשיא משותף בחברה.

מאז, קבע מלור, "לא קרה דבר. כלום. זה מסקרן. בעלים ומנהל של חברה (הכוונה היא ללארי אליסון – י.ה.) לא מגייס מישהו כמו הארד, בכיר בעולם ה-IT, שהוא מפורסם מחד וידוע לשמצה מאידך, ממנה אותו לנשיא משותף לצידה של צפרא כץ ואז לא נותן לו לעשות דבר".

"שיתפתי את מחשבותיי עם כמה אנשים", הוסיף. "אחד מהם הוא סגן נשיא באורקל, שטען שמה שהארד עושה בימים אלה הוא לתאם, לארגן ו-'לתפור' את הרכישה הגדולה הבאה של אורקל אחרי סאן (Sun) – נט-אפ. 'מה?', הגבתי בתדהמה. 'כן', חזר הבכיר על דבריו. 'מדובר במהלך שכבר קורם עור וגידים, וההודעה עליו תצא באפריל הקרוב'".

"הרכישה – מהלך יותר מהגיוני"

יועץ בכיר בחברת ייעוץ ענקית אמר למלור, כי "מדובר במהלך שהוא יותר מהגיוני. אם אורקל באמת באמת באמת רוצה לדפוק את יבמ (IBM), אז זה הדבר הנכון לעשות: לאחוז בנט-אפ. הדבר נכון במיוחד כעת, לאחר שזו רכשה את Engenio – חטיבה של יצרנית השבבים LSI, שמספקת מערכות איחסון חיצוניות". הודעה על הרכישה האמורה נמסרה בשבוע שעבר. סכום העסקה עומד על 480 מיליון דולרים במזומן, והיא מהווה עסקה נוספת בשוק הלוהט של האיחסון. נט-אפ הודיעה, כי היא נעשתה על מנת לסייע לה להרחיב את פעילותה בפלח השוק הצומח במהירות של פתרונות לאיחסון וידיאו ויישומים נוספים שמחייבים קצב תקשורת מהיר.

מלור ניתח את מצב שוק ה-IT העולמי, ובתוכו את מצב עולם האיחסון, וקבע ש-"כעת, גם אני רואה את ההיגיון שברכישה. שוק ה-IT נע לעבר מגמה שבה הענקיות מספקות פתרון מיחשוב כולל, משולב, עם ערימת שכבות מיחשוב. בשוק הזה, HP ואורקל מובילות, ולאחריהן מצוי השילוב המשולש VCE, הכולל את VMware, סיסקו (Cisco) ו-EMC. שילוב זה מהווה ברית, המשווקת את מערכת VBlock, שכוללת מרכז נתונים, לרבות מערכות איחסון ורישות. נט-אפ מצויה בשותפות אחרת, עם סיסקו ו-VMware, ומוצריה מתחרים בהיצע של EMC. יבמ נלחמת עם היצע שלה בעולם הרישות ואילו דל (Dell) מבססת את אחיזתה בעולם האיחסון עם רכישת קומפלנט (Compellent)". דל הודיעה על הרכישה בדצמבר האחרון, לאחר שהפסידה במאבק ארוך ומר מול HP על רכישת חברת האיחסון 3Par. קומפלנט נרכשה תמורת 876 מיליון דולרים במזומן. היא מספקת תוכנה וחומרה הנדרשות ליצירת רשתות איחסון והטכנולוגיה שלה מסייעת לארגונים בהעברת יישומים שלהם לתצורת מיחשוב ענן. מוצרי האיחסון שמספקת החברה מסייעים לנהל, למכן ולהעביר מידע ונתונים בין חלקים שונים במרכזי המיחשוב הארגוניים ומחוצה להם.

"מוצרי סאן בעולם האיחסון אינם טובים דיים"

המסקנה מניתוח שוק האיחסון העולמי, לדברי מלור, היא שההיצע של אורקל – מערכי האיחסון האחוד מסדרת ZFS המבוססים על רכישת סאן – "הוא רק בסדר, לא יותר מזה, ובטח לא מעולה. אורקל זקוקה להיצע איחסון טוב יותר, ולכן היא תרכוש את נט-אפ, שמוצרי האיחסון שלה אגנוסטיים לכל פלטפורמת מיחשוב".

הוא סיים את הניתוח בציינו, כי שווי השוק של נט-אפ מוערך ב-16.9 מיליארד דולרים, בזמן שזה של אורקל גדול פי תשעה ועומד על 155.44 מיליארד. לכן, לדבריו, הרכישה הפוטנציאלית אינה בגדר שערורייה בלתי מתקבלת על הדעת, אלא משהו שבהחלט ייתכן שיכול לקרות, "ואם אורקל לא תעשה זאת – ייתכן ש-HP, יבמ או סיסקו יהיו אלה שירכשו לבסוף את נט-אפ".

"הודעת הרכישה אמורה לצאת לפועל ב-1 באפריל, שזה היום בו מותר לכתוב שקרים", סייג מלור את דבריו. "אבל זה הבלוג שלי, אז מותר לי לכתוב שטויות. ובכל מקרה – איפה מארק הארד, ומה הוא עושה לעזאזל?"

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיא

    זוהי כותרת לא אחראית, למה שהיו בסך הכל הגיגיו של כריס מלור, או כפי שהוא בעצמו טרח לציין - Wishful thinking. לקבוע כי הגיגיו הם בגדר "דיווח" זו טעות מצערת של אתר חדשות IT שממנו הייתי מצפה ליותר.

אירועים קרובים