ארגון ה-GSM ויאט"א בוחנים שימוש ב-NFC בשדות תעופה

ה-GSM וארגון חברות התעופה הבינלאומי זיהו שישה תחומים שבהם הטכנולוגיה הסלולרית יכולה לספק הליכים יעילים וחלקים: רישום נוסעים, רישום מטען, נקודות ביקורת ביטחונית, גישה לטרקלינים, עלייה למטוס ורישום לאחר הטיסה ● השיפור יושג על ידי העברת מכשירים התומכים ב-NFC בקוראים מיוחדים שימוקמו בשערי הכניסה ויזהו את הנוסע ואת פרטי הטיסה שלו

עם תחילת החדירה של רכיבי NFC לטלפונים סלולריים ומכשירים ניידים למיניהם, מתחילים גורמים רבים לבחון את השימוש בטכנולוגיה בתחומים שונים. התחום העיקרי שדובר עליו עד כה היה התשלומים הסלולריים, אך יש תחומים נוספים שבהם הטכנולוגיה יכולה לאפשר שיפור בתהליכים וחיסכון רב בהוצאות ובזמן. בימים אלה דיווחו ארגון ה-GSM וארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA), כי הם בוחנים את היתרונות הפוטנציאליים של טכנולוגיית NFC להקלה וייעול ההליכים של נוסעים בטיסות.

עד כה בחנו שני הארגונים וזיהו שישה תחומים שבהם טכנולוגיית ה-NFC יכולה לספק הליכים יעילים וחלקים לנוסעים החל מהגעתם לשדה התעופה לצורך נסיעה: רישום נוסעים, רישום מטען, נקודות ביקורת ביטחונית, גישה לטרקלינים, עלייה למטוס ורישום לאחר הטיסה.

בעוד שרישום הנוסעים והמטען הפכו זה מכבר לפעולות ללא נייר, הליך העלייה למטוס נותר עדיין הנושא העיקרי בהמראה של טיסות בזמן המיועד. שני הארגונים מאמינים שיוכלו לספק שיפורים משמעותיים בהליכים הללו אם יאפשרו לנוסעים להעביר מכשירים התומכים ב-NFC בקוראים מיוחדים שימוקמו בשערי הכניסה ויזהו את הנוסע ואת פרטי הטיסה שלו.

לפי הדיווחים, שני הארגונים הצהירו שעדיין צריך לבחון את הנושא מבחינה עסקית וליצור מקרי מבחן בסיוע חברות התעופה, כדי לבדוק את ההיתכנות הכלכלית של טכנולוגיית ה-NFC כאשר היא תיושם בשדות תעופה ובחברות תעופה.

לפני כחודש הצהיר ארגון ה-GSM על מחויבותו לתמוך בהשקה של שירותי NFC מסחריים בשווקים מסוימים כבר בשנה הבאה. הארגון אף יצא בקריאה לכל הגורמים להגיע להסכמי תקינה ותיאום כדי להימנע מפיצול בשווקים. כוונתו של הארגון היא שתהיה טכנולוגיה אחת, עם תקנים אחידים, שכל הגורמים יוכלו להתאים לה את שירותיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים