חוקרים: ילדים קטנים שולטים טוב יותר במיומנויות טכנולוגיות מאשר ב-"כישורי חיים"

סקר עולמי שערכה AVG בקרב אמהות עולה, כי 58% מהילדים בגילאים שנתיים עד חמש יודעים לשחק "משחקי מחשב בסיסיים", בהשוואה ל-52% שיודעים לרכב על אופניים ● עוד עולה מהסקר ששיעור הילדים שיודעים להדליק או לכבות את המחשב או להשתמש בעכבר גבוה בהרבה מזה של הילדים שיודעים לשחות ללא עזרה, לקשור את שרוכי הנעליים או לחייג למוקדי חירום ● כמו כן נמצא שאין הבדל במיומנויות הטכנולוגיות בין בנות לבנים

מסקר שנערך באינטרנט בקרב אמהות עולה, כי ילדים מתמודדים טוב יותר עם משחקי מחשב מאשר עם רכיבה על אופניים או שחייה. מסקר Digital Diaries שערכה חברת האבטחה AVG עולה ש-58% מהילדים בגילאים שנתיים עד חמש יודעים לשחק "משחקי מחשב בסיסיים", בהשוואה ל-52% שיודעים לרכב על אופניים. 63% יודעים להדליק או לכבות מחשב ו-69% יודעים להשתמש בעכבר. זאת, בהשוואה ל-20% בלבד שיודעים לשחות ללא עזרה, 11% שיכולים לקשור את שרוכי הנעליים לבדם ו-20% שיודעים לחייג למוקד חירום.

מהחברה נמסר, כי הסקר נערך בקרב 2,200 אמהות לילדים בגילאים אלה בארצות הברית, קנדה, בריטניה, צרפת, איטליה, גרמניה, ספרד, יפן, אוסטרליה וניו-זילנד.

ממצאים מעניינים נוספים שעולים מהסקר מראים, כי 25% מהילדים יודעים להשתמש בדפדפן, 16% יודעים לנווט בין אתרי אינטרנט, 15% מכירים לפחות כתובת אינטרנט אחת ו-19% יודעים להשתמש בטלפון חכם או במחשב לוח. זאת, בהשוואה ל-39% שמכירים את כתובת הבית שלהם, 27% שיודעים להכין לעצמם ארוחת בוקר ו-37% שיודעים הן את שמם הפרטי והן את שם המשפחה שלהם.

עוד נמצא בסקר, כי אמהות בנות יותר מ-35 "טובות במעט בהקניית כישורי חיים לילדיהן", דוגמת הכנת ארוחת בוקר או רכיבה על אופניים. כמו כן, התוצאות מראות שאין הבדלים בין בנים לבנות בכל הקשור למיומנויות טכנולוגיות. מספר הבנים והבנות שיודעים לשחק במשחקי מחשב (58% מהבנים מול 59% מהבנות) או לשוחח בטלפון הסלולרי (28% מול 29%, בהתאמה) דומה.

עורכי הסקר מזהירים, כי ייתכן שהמיומנויות הטכנולוגיות באות על חשבון כישורי החיים בתחומים אחרים. "אולי מפני שאנחנו, ההורים, שולטים כל כך טוב בטכנולוגיה, אנחנו מזניחים כישורי חיים אחרים של הילדים", אמר טוני אנסוקומבה מ-AVG. "עלינו להבטיח איזון הולם בין כישורי החיים למיומנויות הטכנולוגיות של ילדינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים