עובד לשעבר של פרו סיסטמס הורשע במסחר במידע פנים במניות

הרשות האמריקנית לניירות ערך האשימה את רזה סאלח, שעבד בחטיבת ההשקעות של פרו סיסטמס, כי רכש את מניות החברה לאחר שנודע לו שדל עומדת לרכוש אותה ● בשל ההרשעה, הוא צפוי למאסר של עד עשר שנים ● סאלח סייע לחלץ שני עובדי EDS שנחטפו באיראן ב-1979, עם עליית חומייני לשלטון

רזה סאלח, עובד לשעבר של פרו סיסטמס (Perot Systems), הודה בסוף השבוע בבית משפט בטקסס במסחר במניות מבוסס מידע פנים – והורשע. עם זאת, שמה של פרו סיסטמס לא נקשר בפרשה, כמו גם לא שמה של דל (Dell), שרכשה אותה בספטמבר 2009 תמורת 3.9 מיליארד דולרים.

הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) האשימה את סאלח, שעבד בחטיבת ההשקעות של פרו סיסטמס, כי רכש את מניות החברה לאחר שנודע לו שדל עומדת לרכוש אותה. הוא צפוי למאסר של עד עשר שנים בשל כך. גזר דינו טרם ניתן.

ה-SEC תבעה את סאלח גם בתביעה אזרחית, בהליך שנסתיים בשנה שעברה, לאחר שהצדדים יישבו את התביעה וסאלח שילם 8.6 מיליון דולרים מהרווחים שהניב מהעסקה הלא חוקית.

ב-1979, עם גירוש השאח האיראני ועליית משטר האייתוללה חומייני, סייע סאלח לחלץ שני עובדי EDS שנחטפו באיראן, באמצעים לוגיסטיים וכספיים שונים. EDS הייתה אז בבעלות רוס פרו, לשעבר מועמד עצמאי לנשיאות ארצות הברית. מאוחר יותר מכר פרו את EDS ל-HP והקים את פרו סיסטמס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים