אבי שלום, גרטנר: "ב-2010, פחות מ-20% מהמידע לטובת קבלת החלטות הגיע מבסיסי הנתונים"

"בתעשיית ה-IT, ההכנסות ממכירת בסיסי נתונים מצויות במצב סטטי או יורדות, והמשמעות היא שיש רוויה מסוימת בתחום", אמר שלום, מנהל תוכנית EXP, גרטנר המזרח התיכון ● "מנגד, אנחנו רואים גאות אדירה בשימוש באינפורמציה, אלא ש-80% ממנו הוא מידע לא מובנה", הוסיף

"בשנת 2010, פחות מ-20% מהמידע הנדרש לטובת קבלת החלטות של המנהלים הגיע מבסיסי הנתונים", כך אמר אבי שלום, מנהל תוכנית EXP, גרטנר (Gartner) המזרח התיכון.

שלום פתח את כנס Database 2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום, התקיים הבוקר (ה') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. מנחי הכנס היו פלי הנמר, נשיא קבוצת אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי שלום, "בתעשיית ה-IT, ההכנסות ממכירת בסיסי נתונים מצויות במצב סטטי או יורדות. מדובר בבסיסי נתונים מובנים. משמעות נתון זה היא שיש רוויה מסוימת בתחום". מנגד, אמר, "אנחנו רואים גאות אדירה בשימוש באינפורמציה, אלא ש-80% ממנו הוא מידע לא מובנה, משמע: תמונות, אודיו, וידיאו ועוד". הוא הסביר, כי התוצאה היא "שיותר ויותר החלטות עסקיות של מנהלים בארגונים מתקבלות על בסיס מידע לא מובנה".

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

האתגר, לדבריו, הוא לחבר בין המידע הפנימי והחיצוני לארגון, "כי המידע הבלתי מובנה הופך להיות קריטי. כמות המידע המובנה אמנם עולה, אבל הערך היחסי שלו הולך ויורד. הירידה הזו יוצרת בעיה ניהולית ואתגר לא קטן – לשילוב סוגי המידע – פנימי וחיצוני, מובנה ולא מובנה".

שלום הוסיף, כי "המידע הלא מובנה מקבל מימד משמעותי בהיבט ה-BI, וכי יש צורך לשלב בין התכנים האלה עבור מקבלי ההחלטות".

התחרות בתוך עולם בסיסי הנתונים, אמר, "תביא בעתיד לכך שכביכול, מחירי הרישיונות ירדו. יש לחץ גם מסביבת מיחשוב הענן ומסביבת בסיסי נתונים מבוססי קוד פתוח. המרוויח ממצב זה הוא הלקוח".

הוא ציין, כי בשנה הבאה יהיו כמה מודלים מעניינים שיאפשרו זאת: "כל ספקי בסיסי הנתונים פועלים להרחבת השירותים שהם מספקים. תחום המובייל מקבל תנופה מעניינת, יש פתרונות שילוביים, כל ניהול המידע הפך הרבה מעבר לאחזקת הנתונים בבסיס הנתונים".

תחום נוסף שקיבל תנופה, לדברי שלום, הוא עבודה בבסיסי נתונים מבוססי קוד פתוח. "זה עדיין לא ברמה של בסיסי נתונים מסחריים, אך יש בארגונים צורך לעסוק בכך. ממשלת ישראל בוחנת אף היא את התחום", אמר.

שלום סיכם בציינו, כי "שילוב של קוד פתוח, ענן לצורותיו ויכולות פנימיות וחיצוניות ייתן פתרונות מעניינים. בנוסף, נראה בסיס נתונים כשירות, יש פתרונות שמתחילים לחדור למערכות ליבה. הקוד הפתוח הוא שחקן מעניין, בסיס הנתונים כשירות יצמח, אף אם הדבר יארך זמן. שילוב עולמות המובייל ובסיסי הנתונים יגדל, ויהיה אתגר לארגונים לייצר שילוביות הנותנת תמונה יותר כוללת וממוקדת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים