יוון: משווקת מורשית של אפל תובעת לקוח מפני שהתלונן על שירות גרוע

הלקוח, דימיטריס פאפאדימיטריאדיס, ניגש למרכז שירות של חברת סיסטמגרף, לאחר שגילה כתמים כהים על מסך ה-iMac שלו ● לטענתו, כשהגיע לקחת את המחשב בחזרה, הוא גילה בו נזקים כבדים יותר ● פאפאדימיטריאדיס פרסם את המקרה באינטרנט, ועתה תובעת ממנו החברה 200 אלף יורו

דימיטריס פאפאדימיטריאדיס, פיזיקאי יווני, בסך הכול רצה לתקן את מחשב ה-iMac החדש שלו במסגרת האחריות, ולצורך כך אף הביא אותו לחברת סיסטמגרף (Systemgraph) היוונית, הפועלת כמשווקת רשמית של מוצרי אפל (Apple) ומרכז שירות מורשה מטעם החברה. לאחר שלא היה שבע רצון מהשירות וחלק את "חווייתו" עם גולשים באינטרנט, החברה תובעת אותו בסך של 200 אלף יורו.

כפי שמתאר פאפאדימיטריאדיס בעצמו, הבעיה הייתה כתמים כהים במסך. אנשי סיסטמגרף הציעו לו לבצע ניקוי פנימי וחיצוני יבש, כמו גם החלפה של פנל המסך. כשהגיע לאסוף את המחשב מהתיקון – מצב המחשב היה גרוע יותר: לטענתו, הופיעו כתמי לחות מאחורי המסך, ופנל המסך כלל לא תוקן. החברה הציעה לו לבצע תיקון נוסף, אבל פאפאדימיטריאדיס כבר איבד אמון ביכולות השירות שלה. לכן, אמר, "עמדתי על כך שמחשב במצב כזה כבר לא תקין על פי החוק, ובעקבות כך – יש לי זכות חוקית לדרוש החזר או החלפה של המחשב החדש שלי, שנמצא עדיין באחריות".

הוא ממשיך ומספר שסיסטמגף סירבה לכך, משום שהמחשב לא נקנה אצלה. פאפאדימיטריאדיס מצידו התעקש על כך שהוא פעל בדיוק לפי הנהלים שנקבעו על ידי אפל ופורסמו באתר שלה.

הוא פנה לנציב תלונות הציבור, על אף שידע שהטיפול יארך זמן. בנוסף, הוא פרסם את הסיפור בפורום, מה שכנראה ממש עצבן את סיסטמגרף, שכמה ימים לאחר הפרסום הגישה נגדו תביעה על סך 200 אלף יורו, בטענה שהוא פגע במוניטין שלה.

מעיון בפוסט שלו – בתרגום לאנגלית באמצעות השירות של גוגל (Google) – נראה שאין בו שום ביטויים גסים או משתלחים. הביטוי ה-"גרוע" ביותר כלפי סיסטמגרף היה "מתחמקת". החברה מצידה טוענת, כי מפני שהדברים פורסמו והופצו באינטרנט, מדובר ב-"ניסיון מאורגן להשמיץ ולפגוע" בשמה הטוב. בעוד כשבועיים יתקיים שימוע בתביעה נגד הלקוח המתלונן.

לפי הפרסומים, תהיה זו הפעם הראשונה שבה חברה יוונית תובעת לקוח בשל משהו שנכתב ברשת. בינתיים, פאפאדימיטריאדיס זוכה לתמיכה רבה בטוויטר (Twitter).

ייתכן שסיסטמגרף מאמינה שבאדיבות בית המשפט, היא תצליח לנקות את שמה המוכתם קצת יותר טוב ממה שהצליחה לנקות את ה-iMac של פאפאדימיטריאדיס. מכל מקום, האם אין די בנזק שכבר נעשה? אם החברה אכן תקבל 200 אלף יורו מפאפאדימיטריאדיס, האם אנשים ירוצו לקבל אצלה שירות למחשבי ה-iMac שלהם? או שמא הם יימנעו מלהגיע לחנויותיה, רק למקרה שאחד מצוות נותני השירות ה-"מוכשרים" שלה סובל מיום רע במיוחד?

ומה עם אפל? למרות הפרסום הנרחב שהמקרה זכה לו, עד כה לא דווח על ציוץ מכיוונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים