סנטה קלאוס אותר באמצעות Google Earth

אתר אינטרנט שהקים הפיקוד האווירי של צפון אמריקה ומבוסס על שירות המפות של גוגל מאפשר לעקוב אחר המסעות של סנטה קלאוס לקראת ערב השנה החדשה ● כך, ניתן היה לראות באתר, כי סנטה ביקר ביום אחד בסוף השבוע במקומות שונים בעולם - מיפן ועד לצפון אמריקה

סנטה קלאוס ביקר ביום ו' בבוקר ביפן, ולאחר מכן המשיך לגואם, איי מרשל, גינאה החדשה ולבסוף לאוסטרליה – כך על פי אתר אינטרנט שהקים הפיקוד האווירי של צפון אמריקה (NORAD) והמבוסס על Google Earth. מאוסטרליה אמור היה סנטה להמשיך לאסיה ולאירופה ולבסוף, בשעות הערב של יום ו', להגיע לצפון אמריקה.

מלבד מפות כולל האתר גם כלים אינטראקטיביים לילדים שכוללים סיור בכפר של סנטה שבקוטב הצפוני, משחקי קלפים ברוח החג וביקור במאפייה ובסדנה של סנטה.

אנשי NORAD עוקבים אחרי סנטה קלאוס מאז 1955, כאשר בעיתון בקולורדו פורסמה מודעה לילדים שבה צוין בטעות מספר הטלפון של מפקד NORAD כמספר של סנטה. על מנת שלא לאכזב את הילדים שפנו, הורה המפקד דאז, קולונל הארי שופ, לאנשיו "לעקוב" אחרי התקדמותו של סנטה על מסכי הרדאר ולספק לילדים שהתקשרו דיווחים על מסעותיו.

העמדה הרשמית של הפיקוד היא, כי "על סמך נתונים היסטוריים ומעקבים שבוצעו במשך למעלה מ-50 שנים, אנחנו מאמינים שסנטה אכן חי וקיים בליבותיהם של ילדים ברחבי העולם".

מטרת הפיקוד, שבו שותפות ארצות הברית וקנדה, היא לעקוב אחר המרחב האווירי של צפון אמריקה ולהגן עליו. לקראת חג המולד, מדי שנה, מעניק הפיקוד אור ירוק לסנטה להיכנס למרחב על מנת שיוכל לחלק מתנות לילדים שהתנהגו יפה במשך השנה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים