מסקנות הוועדה לבחינת מערך התיקשוב הממשלתי יוגשו לשר האוצר ביום ה'

הוועדה בחנה את המערך, כמו גם את האפשרות למינוי מנמ"ר לממשלה ● המסקנות יוגשו כתשעה חודשים לאחר שמונתה הוועדה - וכארבעה חודשים לאחר שסיימה את עבודתה ● העיכוב בהגשת המסקנות מאחר שנתגלעה מחלוקת בין אגף החשב הכללי באוצר לבין מנכ"ל המשרד לגבי כפיפותו של מנהל מימשל זמין במסגרת משרד המנמ"ר הממשלתי

מסקנות הוועדה לבחינת מערך התיקשוב הממשלתי והאפשרות למינוי מנמ"ר לממשלה יוגשו לשר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ביום ה' הקרוב. לפגישה זומן גם השר האחראי לענייני מימשל זמין, מיכאל איתן.

הוועדה מונתה בחודש מארס השנה על ידי שטייניץ. בראש הוועדה עומד מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, ובין החברים בה נמצאים ד"ר נחמן אורון, לשעבר מנמ"ר מקרקעי ישראל ויועץ בכיר למשרדי הממשלה, מנהל אגף התקציבים באוצר, אודי ניסן, ונציג מטעם נציבות שירות המדינה. הוועדה הסתמכה, בין היתר, על מסקנות דו"ח של ועדה מקצועית של פורום המנמ"רים בממשלה, בראשותו של אודי ניסמיאן, לשעבר מנמ"ר משרד המשפטים וכיום מנהל בכיר במשרדו של השר איתן. היא עסקה בבחינת הכישלונות במכרזי ממשלה, ובין היתר המליצה על ביצוע שינוי מבנה ארגוני בעבודת הממשלה בכל מה שקשור לטיפול במיחשוב ובמערכות מידע. מסקנות הוועדה של המנמ"רים הוגשו לסגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, טל הרמתי, בתחילת מרץ, כמה שבועות לפני שהשר שטייניץ הורה על הקמת הוועדה בראשות שני.

הוועדה שמינה שר האוצר סיימה את עבודתה כבר באוגוסט האחרון, בהתאם למתוכנן, אולם הגשת מסקנותיה התעכבה מאחר שנתגלעה מחלוקת בין אגף החשב הכללי באוצר לבין מנכ"ל המשרד לגבי כפיפותו של מנהל מימשל זמין במסגרת משרד המנמ"ר הממשלתי. לאחר סדרה של דיוניים פנימיים הושגה כנראה הבנה בין הצדדים ומנהל מימשל זמין יהיה כפוף למנמ"ר הממשלתי. בשלב זה לא ברור כיצד ישפיע הדבר על הפעילות באגף החשב הכללי באוצר, שאחראי כיום על מימשל זמין ומנוהל על ידי הרמתי.

השר שטייניץ אמור לאמץ את מסקנות הוועדה ולהתחיל מיד במלאכת איתור מועמד מתאים לתפקיד המנמ"ר הממשלתי. המועמד שייבחר על ידי השר ועל ידי המנכ"ל, שני, יובא לאישור הממשלה, והכוונה היא שהוא ייכנס לתפקידו כבר ברבעון הראשון של 2011.

לפי שעה לא ברור מיהם המועמדים הרשמיים לתפקיד. כפי שפרסמנו, שני הציע את התפקיד לד"ר אורון, שעדיין מתלבט וטרם השיב על ההצעה. גם הרמתי רואה עצמו מועמד טבעי לתפקיד. במידה שלא ייבחר, מעריכים גורמים באוצר, כי הוא יפרוש מתפקידו.

בינתיים נמשכים המאמצים לאתר מועמד לתפקיד מנהל קבוע למימשל זמין. בעקבות לחץ שהעלתה הנציבות פורסם מכרז בשבוע שעבר, והוא כולל מספר תנאים שנועדו להקל את הבחירה ולהרחיב את מעגל המועמדים. בין היתר הוחלט, כי תהליך הבחירה יתקיים בנוהל מיוחד שמתבצע לגבי בעלי תפקידים בכירים בשירות הממשלתי. המועמד שיימצא ראוי לא יישלח לקורסי הערכה שהנציבות נוהגת לשלוח אליהם את מועמדיה. בנוסף, קיימת במשרד האוצר באוצר שלפיה אם וכאשר יימצא מועמד מתאים, תנאי השכר שלו יהיו משופרים ויושוו לדרגת שכר בכירים, עם כל התנאים הנלווים לכך. המועד האחרון להגשת המועמדות במסגרת מכרז זה הוא יום ה' הקרוב.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בועז דולב

    לזה שהחליט להשתמש בשם שלי, אנא מצא לך כינוי אחר פחות מעניין (אולי שם של בחורה) ואולי בכלל תשתמש בשם שלך, זה לא נורא כל כך. טל בוודאי לא אשם בכל תחלואי הממשלה בנושא IT. בדיוק לשם כך מוגש הדוח ביום חמישי. אני מקווה שהמסקנות של הדוח והיישום שלהם יתבצעו כהלכה וישפרו את כלל מערך התקשוב הממשלתי.

  2. בועז

    העיקר שטל ילך . יקח שנים לתקן את מה שהרס.

אירועים קרובים