קבוצת אמן רכשה את רוב פעילות מרתון מקבוצת יאנה תמורת מיליון שקלים

החברה הנרכשת מתמחה בהטמעת תוכנות למיטוב של ניהול התהליכים והשירותים העסקיים , עם כלי ותוכנות HP ● אמן רכשה את פעילות מרתון בישראל, שהיא רוב פעילותה, ואילו הפעילות של מרתון באירופה תישאר בידיה היא ● הסיבה למחיר הגבוה יחסית עבור מיעוט עובדים היא בסיס הלקוחות של מרתון בארץ

קבוצת אמן רכשה את רוב פעילותה של חברת מרתון מקבוצת יאנה. היקף הרכישה לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי העסקה עמדה על כמיליון שקלים.

מרתון מספקת שירותים שונים בתחום ה-IT ומתמחה בהטמעת תוכנות למיטוב של ניהול התהליכים והשירותים העסקיים, BSM (ר"ת Business Service Management), עם כלי ותוכנות HP. החברה הוקמה על ידי חזי מקמל, שהיה בין מקימי נטקום, ונמצאת כיום בבעלות איש העסקים יניב נתן, מקים יאנה. היא מעסיקה כ-30 מומחים, המספקים שירותי ייעוץ והטמעה ללקוחות בכל המגזרים. פעילות השו"ב של החברה בישראל תעבור במסגרת עסקת הרכישה לידי חטיבת תשתיות התוכנה של קבוצת אמן.

החברה הנרכשת פועלת בקרב לקוחות – הן בישראל והן באירופה. אמן רכשה את פעילות מרתון בישראל, שהיא רוב פעילותה, ואילו הפעילות של מרתון באירופה תישאר בידיה היא. הסיבה למחיר הגבוה יחסית עבור מיעוט עובדים היא בסיס הלקוחות של מרתון בארץ.

רכישה זו אינה הראשונה של אמן בתקופה האחרונה. לפני ימים אחדים רכשה הקבוצה את פעילות ה-ERP של קבוצת מיחשוב, ובכלל זה את הזכויות בתוכנות ה-ERP סדן ו-ERP Profit, תמורת חמישה מיליון שקלים. במסגרת העסקה, כל עובדי פעילות ה-ERP של קבוצת מיחשוב יצטרפו לקבוצת אמן וימשיכו בפעילות הפיתוח, התחזוקה והשירות ללקוחות. כבר עם הרכישה אמר בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן, כי "אני צופה שנבצע רכישות נוספות עד סוף השנה, הנובעות מתוך רצוננו להרחבת הקבוצה תוך מתן דגש על סינרגיה מלאה בין אמן לחברות הנרכשות".

לפני כחודש נודע, כי ג'ון ברייס, זרוע ההדרכה של מטריקס (Matrix), מנהלת משא ומתן לרכישת חברת ההדרכה המתחרה – סמארט מקבוצת יאנה. היקף העסקה טרם סוכם, אולם הערכות בשוק מדברות על סכום של כמה מיליוני שקלים בודדים. סמארט מעסיקה כ-80 עובדים, חלקם עובדי ג'ון ברייס לשעבר.

החברה מתמחה בהדרכה והטמעה בתחומי ה-ERP וה-CRM, והיא מעורבת במספר פרויקטים שמעניינים את ג'ון ברייס ומטריקס. סמארט מועמדת למכירה עקב קשיים כספיים אליה נקלעה יאנה גרופ בשנה האחרונה. לפני כשנה וחצי סגרה יאנה את חברת TREK IT, לאחר שזו נקלעה לקשיים.

קבוצת יאנה כוללת מספר חברות, ופועלת בארץ ובחו"ל. היא הוקמה ב-2001 על ידי יניב נתן, בעליה כיום. בינואר השנה פרש נתן מניהול החברה ומינה את גלעד רבינוביץ' כמנכ"ל במקומו . רבינוביץ' פרש מניהול פעיל של הקבוצה לפני כמה חודשים ופנה לעסקים פרטיים אחרים, שאינם קשורים בענף ה-IT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים