נינו אוליבוטו, מיקרוסופט EMEA: "אם זה היה תלוי בנו – היינו מעבירים את כל הלקוחות שלנו לענן"

"מיקרוסופט יצאה ולחצה חזק בנושא הענן והמעבר אליו. הלקוחות הם אלו שאמרו 'היי, עצרו את הסוסים, אנחנו עדיין לא מוכנים, מסיבות שונות ומשונות, לעבור לחלוטין לענן'", כך אמר אוליבוטו, סגן נשיא בקבוצת השותפים והארגונים של מיקרוסופט ב-EMEA בראיון לאנשים ומחשבים במסגרת כנס Tech Ed 2010 ● לדבריו, הלקוחות בארצות הברית יותר אגרסיביים במעבר לענן מאשר באירופה ● עוד אמר, כי הוא צופה שבשנה הבאה תהיה הצמיחה בתחום הענן בשוק הישראלי גדולה יותר מבאירופה

"אנחנו השקענו בשנה האחרונה 9.5 מיליארד דולרים במחקר ובפיתוח, יותר מכל חברה אחרת בתחום התוכנה, והכל במטרה לספק פתרונות שיתנו ללקוחות שלנו את האפשרויות שהם בוחרים תוך התקדמות לתחום הענן", כך אמר נינו אוליבוטו, סגן נשיא בקבוצת השותפים והארגונים של מיקרוסופט (Microsoft) ב-EMEA בראיון לאנשים ומחשבים במסגרת כנס Tech Ed 2010.

לדברי אוליבוטו, "להבדיל מחברות אחרות, כשאנחנו רוכשים מוצר או משתתפים בו אנחנו לא עושים זאת בשביל למכור אותו הלאה. אנחנו מטמיעים אותו בכל רמות המערכת, מהתשתית, דרך התווכה ועד לשכבת היישומים, כי אנחנו, וזו אחת מנקודות המפתח שלנו, לא רוצים שהלקוחות שלנו יהפכו למשלבי מערכות. אנחנו רוצים שהם ישתמשו בתוכנות שלנו כדי למנף את העסקים שלהן, ובדור הנוכחי זה אומר ענן".

אוליבוטו התייחס לעובדה שמיקרוסופט מציעה פתרון היברידי, כזה שיתאים גם לאלה שעדיין לא רוצים לעבור לענן ורוצים להישאר ברשת הפרטית שלהם, עם שליטה על המידע. הוא דוחה את הטענות שמדובר במהלך של מיקרוסופט שיאפשר לה למכור עוד קופסאות של תוכנה. "במציאות זה בדיוק ההפך", הוא אומר. "מיקרוסופט יצאה ולחצה חזק בנושא הענן והמעבר אליו. הלקוחות הם אלו שאמרו 'היי, עצרו את הסוסים, אנחנו עדיין לא מוכנים מסיבות שונות ומשונות לעבור לחלוטין לענן. בגלל הצורך לציית לחוקים מסוימים, בגלל לחץ מחוק הפטריוט האמריקני, בגלל המחלקה המשפטית ועוד סיבות'. זו הסיבה שאנחנו עדיין מוכרים קופסאות, כי הדרישה באה מהלקוחות. אבל בשבילנו זו הנחת יסודות שמהן יעברו בסופו של דבר לענן הפרטי ואז לציבורי".

לטענתו, ההתקדמות באימוץ של הענן עומדת פחות או יותר בתוכניות של מיקרוסופט והוא צופה קפיצת דרך משמעותית בשנה הבאה. הוא מספר שבאירופה חברות ענק כמו פיליפס (Philips) ונוקיה (Nokia) כבר ביצעו את התהליכים הראשוניים של המעבר לענן, ועכשיו נמצאות בתהליך שיוביל אותן לאימוץ מלא. הוא בטוח שיש עוד חברות שיושבות על הגדר ומחכות לראות כיצד יתבצע האימוץ בחברות הענק האלה.

לגבי ישראל יש לאוליבוטו רק מילים טובות בכל מה שקשור לאימוץ הענן. למרות שלדבריו ההתחלה כאן הייתה מעט איטית אולי, והיה צריך להתגבר על לא מעט חסמים, הוא מצפה שבשנה הבאה תהיה הצמיחה בתחום הענן בשוק הישראלי גדולה אף מהממוצע האירופאי.

אוליבוטו אף אמר, כי "אם זה היה תלוי בנו כבר היינו לחלוטין בענן, זה העתיד. הלקוחות בארצות הברית יותר אגרסיביים במעבר לענן מאשר באירופה. הם רוצים לחסוך בהוצאות כמה שיותר מהר. באירופה נתקלים יותר בישיבות הנהלה בהן מדברים על מעבר לענן והמחלקה המשפטית עוצרת את זה", הוא טוען.

אוליבוטו גם בטוח שבעתיד לא יהיה רק ענן אחד, אלא מספר עננים שיישבו זה לצד זה, של מספר חברות שיציעו מחסני מידע ענקיים כדוגמת אלו שמציעה כיום מיקרוסופט ללקוחות שלה. "אבל אסור לשכוח שיש צוררך בהשקעה ענקית, לא רק בתחום הנתונים, אלא גם בהשקעה בחוויית המשתמש, בתוכנה. צריך גם לזכור שאנחנו עשינו מהפך בצורת החשיבה ובכיוון העבודה שלנו. אנחנו מחויבים קודם כל במלוא העוצמה לענן ורק אז, אם צריך, אנחנו מספקים פתרונות מקומיים", הוא אמר.

אחת החשיפות במסלול המנמ"רים בכנס Tech Ed 2010 של מיקרוסופט הייתה התקנים שפותחו במסגרת שיתוף הפעולה בין HP למיקרוסופט לקידום שירותי הענן עליו חתמו שתי החברות בתחילת השנה, עם מסגרת תקציב של 250 מיליון דולרים. אוליבוטו, יחד עם יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל, הציגו שני פיתוחים חדשים שנולדו משיתוף הפעולה הזה ומיועדים לשימוש בענן הפרטי, כקשר לענן הציבורי.

מדובר בהתקנים ייעודיים לשני תחומים, שכוללים תוכנה, חומרה, שירות ותמיכה עם אופטימיזציה של ביצועים: התקן אחד לתחום מחסן הנתונים (DataWarehouse) עם תמיכה בעד 500 טרה-בייט של מידע, והתקן אחד לתחום הבינה העסקית (BI) בו משולבת תוכנת ה-Power Pivot של מיקרוסופט עם החומרה של HP. שני ההתקנים מוצעים כחבילה סגורה, ועבור מיקרוסופט מדובר בעוד פתרון שהיא מציעה עבור אלו שרוצים לעבור להשתמש בענן פרטי וציבורי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים