דיווחים: סאפ הסכימה לשלם לאורקל 120 מיליון דולרים

סאפ, שהודתה באשמה בפרשה שאירעה לפני שלוש שנים וחצי, תשלם את הסכום רק לאחר אישור בית המשפט ● במקביל, אורקל ממשיכה להתעקש ולזמן את ליאו אפותקר - מנכ"ל HP החדש ומנכ"ל סאפ לשעבר, להעיד במשפט ● HP, בתגובה, טוענת שהסיבה היחידה לזימון היא לפגוע ביכולתו למלא את תפקידו החדש ● הדרמה נמשכת

ענקית התוכנה הגרמנית סאפ (SAP) הסכימה לשלם לאורקל (Oracle) סכום של 120 מיליון דולרים תמורת הבטחה שהחברה האמריקנית לא תבקש פיצויי עונשין בתביעה על גניבת תוכנה – כך מפרסמת היום (ה') העיתונות הטכנולוגית בארה"ב. המקורות של אותם פרסומים ביקשו לשמור על עילום שם, שכן השופט במשפט המתנהל בין שתי החברות הורה לשני הצדדים לשמור על חשאיות.

סאפ, שדיווחה לגבי הרבעון האחרון על רווח של כמיליארד דולרים בלבד, הודתה באשמה בפרשה שאירעה לפני שלוש שנים וחצי, קיבלה על עצמה אחריות וסגרה את החברה הבת TomorrowNow, שהורידה בניגוד לחוק מיליוני קבצים משרתי אורקל. שתי החברות עדיין לא הגיעו להסכמה לגבי פיצויי הנזיקין שישולמו לאורקל – והסכומים נעים בטווח של עשרות מיליוני דולרים עד מיליארדים רבים של דולרים. אם אכן יושג הסכם פשרה יהיה על החברות לקבל את אישור בית המשפט להסכם.

במקביל, הדרמה המשפטית שמסעירה את עמק הסיליקון הולכת ומתלהטת, לאחר ש-HP סירבה לקבל זימון לעדות עבור ליאו אפותקר – המנכ"ל החדש של HP ומי שכיהן כמנכ"ל יחיד של סאפ הגרמנית. "מר אפותקר החל לעבוד ב-HP ביום ב', ונראה שמועצת המנהלים של אורקל החליטה להרחיק אותו ממשרדי HP כדי שלא יימצא באזור השיפוט של בית המשפט", מסרה דוברת אורקל. לדבריה, אורקל תמשיך במאמציה לזמן את אפותקר לעדות.

דוברת HP מסרה, שאורקל לא גילתה שום עניין בעדותו של אפותקר עד שמונה לתפקיד מנכ"ל HP, ב-30 בספטמבר. "נוכח הידע המוגבל של ליאו בעניין והמעורבות המועטה שלו בפרשה, אין מנוס מהמסקנה שהמאמצים שמשקיעה אורקל כדי לזמן אותו לעדות לא נועדו אלא להלבין את פניו ולפגוע ביכולתו למלא את תפקידו כמנכ"ל HP", על פי הדוברת.

בהמשך היום צפויים להעיד שני מנהלים בכירים מהחברות אורקל וסאפ – נשיא אורקל לשעבר, צ'ארלס פיליפס וג'ון זפקי מסאפ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים