דו"ח: היקף כח האדם בהיי-טק הישראלי יגדל בשנה הבאה ביותר מ-20%

ממחקר שערכה חברת ההשמה אתוסיה עולה, כי 36% מהחברות מתכוונות לגייס יותר מעשרה עובדים, 20% מהן יגייסו יותר מ-40 עובדים, וכמה מחברות התוכנה מתכננות גיוסים מאסיביים יותר ● המקצועות המבוקשים ביותר בשנה הקרובה הם תוכניתנים, מהנדסי תוכנה ומנהלי שיווק ומכירות ● אייל סלומון, מנכ"ל אתוסיה: "אלפי עובדים יגוייסו ב-2011, ואת הסימנים לכך ניתן לראות עוד השנה"

ענף ההיי-טק הישראלי חזר למסלול של צמיחה המואצת, ומרבית החברות נמצאות בתנופת פיתוח והתרחבות – כך עולה ממחקר שבחן את צפי הגיוסים בענף, שערכה חברת השמת כח האדם אתוסיה ברבעון השלישי השנה. על פי הדו"ח, היקף כח האדם בהיי-טק הישראלי יגדל בשנה הבאה ביותר מ-20%. המחקר של אתוסיה בדק את מגמות התעסוקה בחברות בטווח הקרוב ומצא, כי רובן הגדול של החברות מרחיבות את פעילותן, מגייסות עובדים בדרגים שונים ואף מעלות שכר בחלק מהמקרים.

במחקר השתתפו 117 חברות: 12 מתחום השבבים, 46 מתחום התוכנה, 37 מתחום מדעי החיים, 17 מתחום האינטרנט, וחמש חברות מתחום הציוד הקפיטלי. עשר מהחברות שנסקרו מעסיקות עד עשרה עובדים, 21 מהחברות מעסיקות עד 30 עובדים, 20 חברות מעסיקות עד 50 עובדים, ל-30 חברות יש 51 עד 100 עובדים ו-36 מהחברות שהשתתפו במחקר מעסיקות יותר ממאה עובדים.

בסקר ציינו מרבית החברות, שבכוונתן לגייס עובדים בשנה הקרובה: 36% מהן מתכוונות לגייס יותר מעשרה עובדים, 20% מהן יגייסו יותר מ-40 עובדים, וכמה מחברות התוכנה מתכננות גיוסים מאסיביים יותר. מגמה זו, של גידול במספר העובדים, קובעת אתוסיה, מאפיינת בעיקר את החברות הקטנות והבינוניות, אולם גם בקרב החברות שמספר עובדיהן מונה יותר ממאה, כשליש מהן צופות גידול של יותר מ-20% במספר העובדים.

המקצוע המבוקש ביותר בשנה הקרובה הוא פיתוח התוכנה: 78% מבעלי המקצוע הנדרשים הם תוכניתנים ומהנדסי תוכנה. הביקוש למהנדסי חומרה צפוי להיות נמוך הרבה יותר, ולעמוד על כ-15% בלבד. תחום שימשיך להיות נדרש הוא בשיווק והמכירות, שיקיף כ-34% מהביקוש לעובדים בשנה הקרובה. זאת, לצד תחום התפעול וההנדסה, שיהווה 28% מהביקוש ב-2011.

תחום השכר, ציינה אתוסיה, מהווה אינדיקטור נוסף לצמיחה בתעשיית ההיי-טק המקומית. מהמחקר של החברה עולה, כי מרבית החברות צופות שמירה על גובה השכר של העובדים, וב-34% מהן יש צפי לגידול מתון בגובה השכר שהן ישלמו בשנה הקרובה, של עד 5%. בענפי התוכנה, מדעי החיים ופיתוח השבבים, הצפי לעליות השכר הוא גבוה יותר, ועומד על עד 10%. לעומתם, בענף האינטרנט העריכו 20% מהחברות, כי תחול ירידה בשכר המשולם לעובדיהן. המחקר בחן גם את הציפייה לפיטורי עובדים בקרב חברות ההיי-טק המקומיות. עלה ממנו כי מדובר במגמה מזערית בלבד, וכי רוב החברות העריכו שלא יפטרו עובדים בשנה הקרובה.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר אייל סלומון, מנכ"ל אתוסיה, כי "אלפי עובדים יגוייסו ב-2011, ואת הסימנים לכך ניתן לראות עוד השנה. כבר בתחילת הרבעון השלישי זיהינו מעין 'בליץ', משמע גידול משמעותי בביקוש למשרות החדשות שנפתחו אצלנו. הממוצע היומי של משרות חדשות עלה ביולי ואוגוסט ב-15% ובספטמבר המגמה התחזקה עוד יותר, והממוצע היומי עלה ב-40%".

הוא הוסיף, כי "ישנה מוטיבציה גבוהה להגברת קצב הגיוס ברבעון האחרון השנה ולהצבת יעדי גיוס אגרסיביים מאד לשנת 2011. בהסתכלות רחבה יותר, ההתאוששות ברמה עולמית מתורגמת אצלנו להקמה של מיזמים חדשים ולהרחבת פעילויות קיימות בארגונים הבינוניים והגדולים".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר סימן טוב

    ליואב - פרקטיקול מכשירה עובדין לתעשייה בתחום הקוד הפתוח (דרופל, PHP ועוד). אם אייל סלומון מאתוסיה נותן הערכה כזו - היא רצינית מאוד. אמיר סימן טוב פרקטיקול - לומדים קוד פתוח

  2. יואב

    מהיכן יגיעו העובדים?נגנוב אחד מהשני עובדים בעלי נסיון או נגייס בוגרי אוניברסיטה / קורסי תיכנות ללא נסיון ונכשירם תוך כדי עבודה?

  3. יוסי

    שיגייסו במודיעין. עיר עמוסת אנשי היי טק איכותיים ושטחי תעסוקה, ללא היי טק באיזור.

אירועים קרובים