מייקל אלן, קומפיוור: "האינטרנט הוא הדטה סנטר החדש"

"זמן התגובה של אפליקציות שמועברות ברשת הפך להיות קריטי", אמר אלן, מנהל פתרונות לאזור המזרח התיכון בחברה ● לדבריו, בעידן הנוכחי אין חברה שלא מעבירה אפליקציות ומתקשרת עם הגולשים שלה דרך הרשת

"האינטרנט הוא הדטה סנטר החדש, וזמן התגובה של אפליקציות שמועברות ברשת הפך להיות קריטי ביותר", אמר מייקל אלן, מנהל פתרונות לאזור המזרח התיכון בחברת קומפיוור (Compuware), המיוצגת בישראל על ידי מטריקס (Matrix). אלן היה ראשון הדוברים במליאה שנערכה ביום השני של כנס הסתיו של מועדון C3 של אנשים ומחשבים, שנערך בסוף השבוע ברודוס שביוון.

במסגרת הדיונים וההרצאות המקצועיים שנערכו בכנס המנמ"רים והמנכ"לים, עמדו על הפרק שני נושאים עיקריים: היציאה מהמיתון וההיערכות לקראת שנת העבודה 2011, וכן מיחשוב הענן, מידת הבשלות שלו בהיבט הפתרונות של ספקיות ה-IT ומידת ההטמעה שלו בקרב ארגוני ה-IT. הנושא היווה מחלוקת בין חלק ניכר מהדוברים בדיונים השונים.

לדברי אלן, בעידן הנוכחי אין חברה שלא מעבירה אפליקציות ומתקשרת עם הגולשים שלה דרך הרשת. "חוויית הגולשים בכל מה שקשור לזמני תגובה והורדת אפליקציות מאתרים על מנת לבצע פעולות ועסקים היא קריטית וחשובה ביותר כיום", אמר.

אלן סקר בפני המנמ"רים והמנכ"לים את פעילותה של קומפיוור, המתמקדת בסיוע לארגונים כדי למקסם את הערך מהשקעותיהם ב-IT על ידי ביצוע אופטימיזציה של אפליקציות. הוא ציין אחד לאחד את מרכיבי האפליקציות מרגע סיום יצירתם ועד שהן מגיעות למשתמש הסופי.

"זמני תגובה איטיים נובעים מבעיות בשרתים, הבדלי גיאוגרפיות, בעיות במערכות ההפעלה והבדלים בין הדפדפנים", אמר אלן. לדבריו, "התוצאות הן חמורות: ביצועים גרועים בעיני המשתמש, חסימת תכנים, בעיות קישוריות ועוד".

סקר שערכה קומפיוור לא מכבר הראה, כי שליש מהגולשים לא חוזרים לאתרים שזמן התגובה שלהם עולה על חמש שניות. שליש אחר מהגולשים ציינו, כי זמני תגובה איטיים מוציאים להם את החשק לגלוש לאותו אתר ואילו 27% מהם הודו, כי זמן תגובה איטי של אתר מעודד אותם לגלוש לאתר המתחרה. לכל אלה יכולה להיות השפעה מכרעת על העסקים של חברות גלובליות שסבורות שיש להן את האפליקציות הטובות ביותר, אולם בדרך אל המשתמש – הכול משתבש.

"בעידן הענן, נושא זמני התגובה קריטי עוד יותר", אמר אלן. הוא הדגיש, כי הענן כבר קיים בשורה ארוכה של מודלים עסקיים בין לאומיים. לדבריו, הדוגמה הטובה ביותר לכך היא זו של אמזון (Amazon), שסקר שקומפיוור ערכה באחרונה הראה ש-27% מכלל האפליקציות בעולם מתארחות אצלה. "זוהי דוגמה מוחשית לשירותים בענן", ציין.

בחלק השני של הרצאתו הציג אלן את הפתרון של קומפיוור, שנועד לסייע לארגונים לשפר מאוד את זמני התגובה של אפליקציות הרשת שהחברה שולחת למשתמשים שלה. לדבריו, קומפיוור יצרה פתרון שהוא פלטפורמה אחודה לביצוע מוניטורינג של ביצועים, בעיני המשתמש. אלן אמר, כי הקריטיות של זמני תגובה באה לידי ביטוי בעיקר בעולם הנייד, בעיקר בעידן של סביבת מרובת דפדפנים.

הפתרון של החברה מבצע לכידות של כל ציפיות המשתמש מזמני תגובה, ומאפשר לו לשפר את הביצועים – הן בסביבת הנייד והן בסביבת הווב הרגילה. הכול מבוצע תחת פלטפורמה אחת. אלן הביא דוגמאות לכך שהפתרון של קומפיוור מקצר את זמני התגובה להורדת דפים מדפדפנים מ-11 שניות ל-3.4. לדבריו, ברמה הארגונית, הוא יכול לחסוך עלויות של רישיונות סאפ (SAP) בהיקף של 351 אלף אירו לשנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים