גרטנר: היעד של HP בהנהגה החדשה – מיחשוב ענן לדרג ההנהלה

מרטין ריינולדס, אנליסט בכיר וסגן נשיא בגרטנר העולמית, אמר כי "החברה חייבת להתמקד באספקה של פלטפורמת מיחשוב ענן עבור מנהיגים עסקיים בארגונים" ● המשמעות של מיקוד שכזה, הסביר ריינולדס, היא במימוש אסטרטגיה ובאספקת מערך מוצרים ש-HP תביא למנמ"ר, לשכבת ההנהלה המקבילה לו, וכן עבור אלה שמעליו, ולא לדרגי ה-IT הזוטרים

על כתפיו של ליאו אפותקר, המנכ"ל החדש של HP מונחת משימה לא פשוטה, קובע מרטין ריינולדס, אנליסט בכיר וסגן נשיא בגרטנר (Gartner) העולמית: "להתמקד באספקה של פלטפורמת מיחשוב ענן עבור מנהיגים עסקיים בארגונים". המשמעות של מיקוד שכזה, הסביר ריינולדס, היא במימוש אסטרטגיה ובאספקת מערך מוצרים ש-HP תביא למנמ"ר, לשכבת ההנהלה המקבילה לו, וכן עבור אלה שמעליו, ולא לדרגי ה-IT הזוטרים.

בפוסט שפרסם בבלוג שלו בסוף השבוע, קובע ריינולדס כי בפני HP ניצבים כמה אתגרים, ביניהם חיבור המכירות והשיווק של כלל מוצרי התוכנה שלה, המופצים היום בנפרד, תחת חבילה אחת. על אפותקר, אמר ריינולדס, למנות סגן נשיא בכיר לתחום, תוך שהוא מתמקד ביצירת פלטפורמה שכזו עבור מיחשוב ענן. תפקיד שכזה, קבע האנליסט, לא קיים כיום ב-HP וחסרונו מורגש. סגן נשיא בכיר למכירות ושיווק, כתב, יתאם ירכז וינהל במאוחד את כל המכירות והשיווק של HP, תוך ראייה כוללת, תעדוף בין מוצרי החברה בשדות פעילות ה-IT השונים, ותיאום בין המכירות למגזרי התעשיה השונים.

HP, כתב ריננלודס, הולכת לקראת מיחשוב ענן, תחת הכותרת של צמצום הוצאות המיחשוב הארגונית, ולא כפי שלדעתו צריך להיות – תחת הכותרת של היכולת של ארגונים לקבל ממנה את היכולת לספק יותר שירותים ושירותים עסקיים חדשים.

יתרונו של אפותקר, כתב ריינולדס, בכך שהוא בא מעולם המכירות והשיווק. סאפ (SAP), החברה אותה ניהל ובה עבד יותר משני עשורים, פעלה ברובד של ההנהגה העסקית של ארגונים, משמע, במכירת מוצרי מוצרי IT לדרג של המנמ"ר ומעליו. HP, לעומת סאפ, מתמקדת בדרג הפונקציונלי של מערכי ה-IT בארגונים, בלא הידוק מספיק לדרג ההנהלה.

ריינולדס העריך, וקבע בבלוג שלו, כי זה מה שנדרש כעת מאפותקר לעשות בכובעו החדש ב-HP – לספק תפיסה אסטרטגית של המיחשוב הארגוני עבור דרגי ההנהלה של הלקוחות הארגוניים. אם כך יעשה המנהיג החדש של HP, קבע ריינולדס, הרי שמדובר באופק חדש של הזדמנויות עבור ענקית ה-IT בהנהגתה החדשה.

אם יממש אפותקר בהצלחה את הגישה שהוא מציע, כתב ריינולדס, הרי שהדבר צפוי להביא לגידול משמעותי בהכנסות החברה וברווחיה. הדבר לא יהיה קל, קובע האנליסט, בשל השוני התרבותי המאפיין את HP, והצפי כי חלק מעובדי החברה ייאבקו במהלך השינוי הזה. אך מנגד, סיכם, "המדובר פה בהזדמנות של HP להמציא את עצמה מחדש כספקית של רעיונות חדשים עבור עולם המיחשוב ולקוחותיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים