מבחנים: יישומי פלאש מהירים וחסכוניים בטלפונים סלולריים מיישומים מקבילים ב-HTML 5

אף על פי שאדובי החלה להציע כלים שתומכים בשפת HTML 5, היא הציגה תוצאות מבחנים שמהם עולה היתרון של פלאש ● מהמבחנים עלה, כי במכשיר Nexus One, צריכת החשמל מהסוללה של יישומי פלאש 10.1 היא כמחצית מזו של יישומי HTML 5 מקבילים ● כמו כן, במכשירי אנדרואיד שונים מעובדים ומוצגים סגנונות CSS 3 בצורות שונות, בניגוד ליישומי פלאש, שמוצגים בצורה אחידה בכל המכשירים

יישומי פלאש (Flash) פועלים בטלפונים סלולריים בקצב מהיר יותר וביעילות רבה יותר מיישומי HTML 5 – כך עולה מהודעה שפרסם בסוף השבוע ג'ון נאק, מנהל מוצרי פוטושופ (Photoshop) באדובי (Adobe), בבלוג. הודעתו כללה תוצאות של מבחנים שנערכו על ידי כריס בלאק, מפתח פלאש ממינסוטה. בלאק מצא, כי במכשיר Nexus One, צריכת החשמל מהסוללה של יישומי פלאש 10.1 היא כמחצית מזו של יישומי HTML 5 מקבילים. כמו כן, במכשירי אנדרואיד (Android) שונים מעובדים ומוצגים סגנונות CSS 3 בצורות שונות. זאת בניגוד ליישומי פלאש, שמוצגים בצורה אחידה בכל המכשירים.

שפת HTML 5, שמסתמנת כתקן ליישומי אינטרנט מודרניים, מקודמת על ידי אפל (Apple) וגוגל (Google) כתקן פתוח, בניגוד לטכנולוגיית פלאש, שנחשבת לפתוחה באופן חלקי בלבד. מאז אפריל – החודש שבו פרסמה אפל טיוטה של הסכם חדש לפיתוח יישומים עבור מערכת ההפעלה iOS, ובה נאסר לפתח יישומים בטכנולוגיות שונות, ובהן פלאש –  מנהלת אדובי מאבק מאחורי הקלעים כדי להציל את הטכנולוגיה מתוצרתה, ובמקביל מציגה כלי פיתוח שתומכים ב-HTML 5.

אף על פי שמנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, כינה את פלאש טכנולוגיה מיושנת, לא יציבה ולא בטוחה, החליטה החברה בתחילת החודש להתיר למפתחים להציע בחנות App Store יישומים שפותחו בטכנולוגיה זו או בכלים אחרים מצד שלישי. בהודעה שפרסם הדגיש נאק, כי אדובי תוסיף לתמוך בשפת HTML 5 גם לאחר החלטה זו של אפל. הוא אף הודה, כי אדובי לא שוללת את האפשרות שבמבחנים אחרים יציגו יישומי HTML 5 ביצועים טובים מאלה של יישומי פלאש.

העמדה של נאק, ולמעשה – העמדה הרשמית של אדובי, היא שלכל טכנולוגיה יתרונות משלה. "התחרות מועילה לכולם", כתב נאק בהודעתו. "בתחומים שבהם יש לשפת HTML 5 יתרונות יש להשתמש בה, ובתחומים שבהם יש לטכנולוגיית פלאש יתרונות – יש להעדיף אותה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים