מארק הארד: "אורקל תשקיע השנה 4 מיליארד דולרים במו"פ"

"אין חברה בעולם ה-IT שהמיצוב שלה טוב יותר משלה; אני נפעם מההזדמנויות הניצבות בפנינו, בשל ההיצע הנרחב שיש לנו לכלל השוק", אמר הארד בפגישה עם משקיעי החברה ● הוא חזה, תוצאותיה הרבעוניות של החברה - שהצביעו על עלייה ניכרת הן בהכנסות והן ברווח הנקי – יובילו לכך שהיא תמשיך בצמיחה גם בהמשך ● אנליסטים ציינו, כי מבלי דעת, הארד עקץ בדבריו את עצמו, שכן הוא נודע כמי שצמצם את תקציב המו"פ באופן דרסטי, בהיותו מנכ"ל HP

"אורקל (Oracle) תשקיע במחקר ופיתוח 4 מיליארד דולרים בשנתה הכספית הנוכחית", כך אמר מארק הארד, שהחל באחרונה את תפקידו כנשיא משותף באורקל. הארד דיבר בסוף השבוע בפגישה עם משקיעי החברה, והבטיח צמיחה נוספת בעקבות תוצאותיה הרבעוניות של החברה.

הייתה זו להארד הופעתו הראשונה בכובעו החדש. כצפוי, הוא לא הזכיר את מקום עבודתו הקודם, HP, שממנו הודח בעקבות חדשות להטרדות מיניות ודיווח כוזב על הוצאות אישיות. בנוסף, הוא לא הזכיר בדבריו את התביעה ש-HP הגישה נגדו ונגד אורקל במטרה למנוע את העסקתו.

הארד אמר על אורקל, כי "אין חברה בעולם ה-IT שהמיצוב שלה טוב יותר משלה. אני נפעם מההזדמנויות הניצבות בפנינו, בשל ההיצע הנרחב שיש לנו לכלל השוק".

"אנחנו רוצים לגדול, ורוצים שהגידול הזה יהיה רווחי", אמר. "זה יקרה בין השאר בשל ההשקעה הגדולה והנוספת שנשקיע במחקר ופיתוח, לצד החוזק הפיננסי שלנו לעשות זאת. ההשקעה במו"פ תהיה אחד המניעים לגידול בהיצע הטכנולוגי שלנו, ובהתאם – לגידול במכירות". בכך, ציינו האנליסטים, עקץ הארד מבלי דעת את עצמו: הביקורת שנמתחה עליו, בין השאר, בתפקידו ב-HP הייתה על צמצום דרסטי של תקציב המו"פ בחברה: מ-4%-6% ל-2%.

אנליסטים אמרו, כי החוזק של הארד, ואחת הסיבות שבגינן הביא אותו לאורקל לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד החברה, שהוא גם ידידו האישי, הוא ניסיונו הרב בעסקי החומרה. לפני שעמד בראש HP, הועסק הארד ב-NCR. הם אף הופתעו מהתוצאות החיוביות של החברה, שנראה, כי צלחה את המשבר הכלכלי. זאת, בהשוואה לחברות חומרה אחרות, דוגמת אינטל (Intel), דל (Dell) ו-HP, שהזהירו בתחזיות שלהן מהחולשה של עסקי המחשבים האישיים.

"אנחנו רואים ביבמ (IBM) את המתחרה מספר 1 שלנו", אמר אליסון במפגש עם המשקיעים. "הפכנו את עסקי סאן (Sun) שרכשנו לרווחיים, בכך שהפחתנו מחירים של מוצרים שלא הניבו רווח ובכך שהגדלנו את היקף המכירות שלהם, לצד פעילויות שביצענו בהיבט התפעולי". האנליסטים ציינו, כי למרות דבריו אלה של אליסון, הרי שגם יבמ וגם אורקל רואות ב-HP את היריבה שלהן, והשתיים פועלות במשותף להחלשתה. אחד האנליסטים כינה את HP "ברווז צולע", בשל העובדה ששילמה מחיר מופרז על רכישת 3Par, ואילו אנליסט אחר אמר שאין זה מקרה שמנכ"ל יבמ, סם פלמיסאנו, מתח בשבוע שעבר ביקורת על HP.

"הרווחים שלנו צפויים לעלות בהמשך השנה בין 43% ל-47%", אמרה צפרא כץ, נשיאה משותפת בחברה. "אני מאמינה שהצפי הזה הוא מציאותי, ואף שמרני. צפי המכירות העתידי שלנו חזק הן בעסקי החומרה והן בעסקי התוכנה. בתוכנה, המכירות צמחו בכל האזורים הגיאוגרפיים, ואילו בחומרה, המכירות היו גבוהות מהצפוי – הן של שרתי סאן סולאריס והן של מכונת בסיסי הנתונים אקסהדטה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים