מט"י רעננה יסייע ליזמים טכנולוגיים להקים חברות סטארט-אפ בהשקעה כוללת של חצי מיליון שקלים

המרכז לטיפוח יזמות עסקית ברעננה החל בתהליך גיוסם של 30 יזמים עסקיים בפרויקט, שכותרתו "יוזמים היי-טק" ● המיזמים שייבחרו יקבלו שירותי ייעוץ והדרכה ששווים בשוק הפרטי עשרות אלפי שקלים, ומהווים לעתים חסמים להקמת חברות סטארט-אפ ● מיכאל כהן, מנכ"ל המרכז, אמר ש-"התוכנית תסייע ליזמים טכנולוגיים בשלב ההנבטה שלהם, לאחר שיציגו רעיונות בעלי היתכנות להקים מיזם"

המרכז לטיפוח יזמות עסקית (מט"י) ברעננה, המתמחה במיזמים טכנולוגיים, החל לגייס בימים אלה 30 יזמים טכנולוגיים בעלי רעיונות להקמת חברות סטארט-אפ בנושאים חדשניים ומקוריים. זאת במסגרת פרויקט חדש שמט"י הכריז עליו בשם "יוזמים היי-טק". היזמים שייבחרו יזכו לליווי צמוד של אנשי מקצוע הפועלים במסגרת מט"י רעננה, וכן לשורה של הטבות ושירותים שיינתנו להם על ידי המרכז, כדי לאפשר להם להתחיל את דרכם בתעשייה, בהם שירותי ייעוץ, הדרכה, ייעוץ משפטי וליווי חשבונאי. עלותם של שירותים אלה בשוק הפרטי מוערכת בעשרות אלפי שקלים למיזם. לצורך הפרויקט הקצה מט"י רעננה, שהינו זרועי של משרד התמ"ת, חצי מיליון שקלים, דרך הרשות לעסקים קטנים.

מיכאל כהן, מנכ"ל מט"י רעננה, אמר כי "תוכנית 'יוזמים היי-טק' מיועדת למיזמי סטארט-אפ בשלב קדם ההנבטה (Pre Seed), ומטרתה עידוד ותמיכה בתהליך הקמתם של מיזמים טכנולוגיים שיציגו בפנינו רעיונות בעלי היתכנות סבירה. אנחנו נסייע להם להקים את המיזם במינימום טעויות ובמקסימום עזרה וליווי".

תהליך גיוס היזמים החל בסוף השבוע שעבר והוא יימשך עד חודש אוקטובר. בסך הכול, מדובר ב-30 יזמים בשתי קבוצות.

"יזמות טכנולוגית הינה אחד המשאבים החשובים של ישראל", אמר כהן. "בנאסד"ק נסחרות כיום יותר מ-100 חברות טכנולוגיות". "יחד עם זאת," הוסיף, "בשנים האחרונות ישנה האטה במגמת הקמת חברות סטארט-אפ, גם בגלל המשבר העולמי וגם בגלל הירידה בהשקעות של קרנות הון-סיכון במיזמים חדשים. יזמים חדשים הם, בדרך כלל, חסרי רקע ניהולי, אין להם הכשרה מספקת ועלויות הקמת החברות הללו אינן מבוטלות. יזם השקעה בשלב ההנבטה עשוי להידרש להשקיע 50 אלף שקלים על סקירת פטנט, רישוי, מחקרי שוק, כתיבת תוכנית עסקית וכדומה".

מט"י רעננה ילווה את היזמים גם בשלב גיוס הכספים, עד להעמדת החברה על הרגליים, כחברה עצמאית. פרטים על המיזם ניתן למצוא באתר של המרכז.

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים אמר כהן, כי "אנחנו לא מתחרים במדען הראשי ולא עוקפים אותו. כספי המדען מוגבלים, הם לא ניתנים בדרך כלל ליזמים בשלב מוקדם כל כך, ומי שמשתתף במיזם אינו מנוע מלפנות למדען ולקבל כספים במידה והם מגיעים לו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים