מיזם המאפשר למספר רב של בעלי מכשירים חכמים לצפות בו זמנית בווידיאו ייצג את ישראל באירופה

המיזם, WiFunTv, פותח במרכז האוניברסיטאי אריאל, ומאפשר לצפות בשידורים באיכות HD על גבי רשת Wi-Fi רגילה ● הוא ישתתף בשלב חצי הגמר של תחרות Intel Challenge Europe, שיתקיים ב-6 באוקטובר בבודפשט ● הפיתוח נמצא עתה בהליכי רישום פטנט, ובימים אלה מוקמת חברה שתמשיך לפתח אותו ולבצע פיתוחים חדשניים נוספים בתחום ה-Wi-Fi

16/09/2010 10:09

פיתוח ישראלי להעברה אלחוטית של שידורי וידיאו וטלוויזיה למכשירים חכמים ייצג את ישראל בשלב חצי הגמר של תחרות Intel Challenge Europe, שיתקיים ב-6 באוקטובר בבודפשט. הפיתוח, שבוצע במרכז האוניברסיטאי אריאל, נקרא WiFunTv, ומאפשר למספר רב של בעלי מכשירים חכמים לצפות בו זמנית בשידורי וידיאו באיכות HD על גבי רשת Wi-Fi רגילה.

במיזם משתתפים חוקרים וסטודנטים לתואר ראשון ממעבדת KCG לקינמאטיקה וגיאומטריה חישובית שנמצאת במרכז, בראשותו של ד"ר בועז בן משה. ד"ר עמית דביר, שעושה בימים אלה פוסט דוקטורט במעבדה ואחראי על המיזם, אמר, כי הפיתוח נועד לתת מענה לצורך לצפות בשידורי וידיאו וערוצי טלוויזיה באיכות גבוהה במכשירים דוגמת IPhone, ללא תלות בכמות האנשים שעושים שימוש בו זמני ברשת האלחוטית.

לדבריו, "נכון להיום, משתמשים יכולים לצפות בסרטים באופן רצוף, ללא הפרעות וניתוקים, דרך החיבור הסלולרי לאינטרנט – דבר שכרוך בתשלום של המנוי למפעיל הרשת הסלולרית. הפיתוח שלנו, לעומת זאת, מאפשר צפייה רציפה באיכות גבוהה, תוך התחברות חינמית לרשת ה-Wi-Fi, במידה שרשת כזו זמינה במקום שבו נמצא המשתמש".

המיזם החדש עלה לשלב חצי הגמר ב-Intel Challenge Europe לאחר שבסוף יוני זכה במקום השני בתחרות היזמות הארצית BizTEC 2010, בקטגוריית תקשורת, ובשלבים המוקדמים של התחרות האירופית גבר על פרויקטים של קבוצות סטודנטים-יזמים מכל רחבי היבשת. הקריטריונים שעל פיהם נבחנו הקבוצות היו, בין השאר, המצאה טכנולוגית, פוטנציאל שוק וכתיבת תוכנית עסקית. שלב הגמר של התחרות ייערך ב-15 בנובמבר באוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה. הפרס שיוענק לזוכה במקום הראשון בתחרות יעמוד על 20 אלף דולרים, ומפתחיו יוזמנו לוועידת המנהלים השנתית של זרוע הון-הסיכון של אינטל (Intel).

ד"ר דביר ציין, כי WiFunTv הוגש גם לתחרות אחרת, שנערכה אף היא ביוני, בחסות סיסקו (Cisco) וקרן ההשקעות DFJ. בתחרות זו זכה המיזם להימנות בין 16 מיזמים שהגישו מוסדות אקדמיים יוקרתיים ברחבי העולם, בהם האוניברסיטאות הארווארד, קיימברידג' ו-MIT. עם זאת, הפיתוח הישראלי לא עלה לשלב הסופי שלה.

עוד הוא מסר, כי הפיתוח נמצא עתה בהליכי רישום פטנט, וכי בימים אלה מוקמת חברה שתמשיך לפתח אותו ולבצע פיתוחים חדשניים נוספים בתחום ה-Wi-Fi. במקביל, החלה מעבדת KCG במרכז האוניברסיטאי אריאל במגעים עם מספר חברות טכנולוגיות לצורך אפשרות השקעה במיזם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים