סם פלמיסאנו, מנכ"ל יבמ: "מצנח הזהב של הארד – שגיאה; אני מכבד את אורקל ולא מפחד מ-HP"

"הנהלת HP השקיעה יותר מדי כסף על מנת להשאיר אותו עוד מעט זמן בחברה, וזה לא היה הדבר הנכון בהיבט האינטרסים של בעלי המניות של החברה", אמר פלמיסאנו ● לדברי פלמיסאנו, בן ה-59, הוא לא מתכוון לפרוש מתפקידו בגיל 60; "פרישה בגיל 60 היא לא משהו שחקוק באבן", אמר

"מצנח הזהב בסך 34.6 מיליון דולרים שקיבל מארק הארד, מנכ"ל HP, עם עזיבתו את התפקיד, הוא שגיאה. זאת, במיוחד לאור העובדה שבמהרה הארד עבר לעבוד באורקל (Oracle), לאחר השערוריה שיוחסה לו לגבי החשד להטרדות מיניות", כך אמר סם פלמיסאנו, מנכ"ל יבמ (IBM), בכנס משקיעים ומנכ"לים בכירים שערך העיתון הכלכלי וול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) אתמול (ג').

"הם (הנהלת HP – י.ה.) השקיעו יותר מדי כסף על מנת להשאיר אותו עוד מעט זמן בחברה. ההתנהלות של הנהלת החברה לפני ובעת עזיבת הארד הייתה שגויה. לטעמי, מצנח הזהב הזה לא היה הדבר הנכון לעשותו בהיבט האינטרסים של בעלי המניות של HP", אמר מנכ"ל הענק הכחול.

פלמיסאנו מתח ביקורת על אסטרטגיית הרכישות של HP, לרבות אלה של 3Par תמורת 2.4 מיליארד דולרים ושל ארקסייט (ArcSight) תמורת 1.5 מיליארד דולרים, כאשר אמר, כי "יבמ מבצעת את הרכישות שלה במחירים הגיוניים, עם שווי שוק אמיתי. אין לנו צורך לשלם על חברה (הכוונה ל-3Par  – י.ה.) כפליים מערך המניה שלה, בגלל שהרכישה מצויה במאבק מול דל (Dell)". הוא הוסיף, כי "אנו מבצעים רכישות מתוך כוונה להחזיר את ההשקעה לבעלי המניות, להם אנו מחויבים. HP מבצעת רכישות כי היא, והארד בראשה, לא השקיעו מספיק במחקר ופיתוח. לא הייתה להם ברירה אלא לרכוש חברות".

"אני מבין שהפעולה בדרך זו, של השקעה במו"פ ורכישה של חברות במחירים הגיוניים – היא משעממת ומיושנת. למרות זאת, לעולם לא אלך להיות מנכ"ל HP", התלוצץ פלמיסאנו.

לדברי מנכ"ל הענק הכחול, "אני מעריך את האופן בו אורקל משקיעה בטכנולוגיות חדשות. אורקל היא האיום הגדול מבחינתי. לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד החברה, עושה עבודה טובה. אינני מודאג מחברות דוגמת HP, כיוון שהיא ודומותיה לא משקיעות מספיק במחקר ופיתוח, ובמקום זאת נעזרות במפיצים או בשותפים עסקיים דוגמת מיקרוסופט (Microsoft)". יצוין, כי HP השקיעה במו"פ השנה ובשנים האחרונות רק 2.4% ממחזור המכירות שלה, בעוד יבמ השקיעה בתחום 6%. הוא הוסיף כי "אם אתה תומך בטכנולוגיה ודוחף אותה, בסופו של דבר זה ישתלם לך ותקבל החזר על ההשקעה במו"פ".

פלמיסאנו אמר, כי הוא שמח שיבמ נפטרה מעסקי המחשבים האישיים שלה, ומכרה אותם ללנובו (Lenovo) לפני כמה שנים. "אין לך שום דרך להרוויח ממכירת מוצר ב-400 דולרים", אמר. "רק הפרסום עולה לך יותר. עסקי ה-PC מתו כבר לפני שלוש או ארבע שנים".

הוא הוסיף, כי במקום המחשבים האישיים, יבמ משקיעה בפניה לשווקים חדשים, שם היא מציעה, בין השאר, שירותי מיקור חוץ למדינות מתפתחות. "יבמ צופה לרווחים במדינות דוגמת סין, הודו, וייטנאם ומצרים", הסביר.

מנכ"ל יבמ סיים בציינו, כי למרות היותו בן 59, אין בכוונתו לפרוש בגיל 60 מהנהגת הענק הכחול, "אני לא הולך לשום מקום. פרישה בגיל 60 היא לא משהו שחקוק באבן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים