דני נויברגר, EMC ישראל: "אנשי נט-אפ רואים אותנו אצל לקוחות שלא היינו בעבר"

"קיבלנו החלטה ללכת לשוק הביניים, לצד העמקת העבודה בארגוני האנטרפרייז", אמר נויברגר לאנשים ומחשבים, בראיון ראשון לתקשורת מאז נכנס לתפקיד מנכ"ל הסניף הישראלי של EMC ● לדבריו, "היקף הפעילות של הסניף צמח ב-68%, ונסיים את השנה עם גידול של 40%"

"מאז כניסתי לתפקיד, קיבלנו החלטה לפנות ללקוחות הביניים. אנחנו בעיצומו של ההליך, ואנשי נט-אפ (NetApp) ישראל כבר אינם מופתעים לפגוש אותנו ואת השותפים שלנו שם. מדובר בלקוחות שבעבר לא ראינו", כך אומר לאנשים ומחשבים דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל, בראיון ראשון לתקשורת מאז נכנס לתפקידו.

לדבריו, "אני מעריך תחרות ומעריך את המתחרים. בשוק מערכות האחסון העליונות אנחנו רואים הרבה את יבמ (IBM), בעיקר בקרב לקוחות מיינפריים. בשוק הבינוני, אנשי נט-אפ רואים, כאמור, אותנו ואת השותפים שלנו הרבה יותר מהעבר, ומצבנו השתפר. בעסקות אחסון העומדות על כ-50 אלף דולרים יש לנו נתח שוק של 50% לערך".

"לשמחתי, אנחנו מובילים את השוק", הוסיף. "על פי IDC ישראל, נתח השוק שלנו ברבעון הראשון של השנה עמד על 36%, ואילו זה של נט-אפ – על 25%, כאשר יבמ ו-HP מצויות רחוק משם". הוא ציין, כי "מתמודדים נוספים שמולם אנחנו פועלים בשוק המקומי הם סימנטק (Symantec), עם מוצרי וריטאס (Veritas), בעולם הגיבוי, ויבמ-פיילנט (IBM-FileNet), שפועלת בעולם ניהול התוכן הארגוני מול מוצר דוקומנטים שלנו".

מהם האתגרים שבפניהם ניצבים כיום מנמ"רים ומנהלי תשתיות בארגונים?

"יש להם כמה מצוקות ואתגרים עיקריים: האחד – אנשי ה-IT משקיעים את רוב המשאבים שלהם בתחזוקה. השני הוא שטף המידע הגדל ללא הרף שעימו הם נדרשים להתמודד. מדובר על ממוצע גידול שנתי של 60% במידע. השלישי הוא מורכבות התשתיות ההטרוגניות שהם נדרשים לטפל בהן. תחום נוסף הוא ההלימה לרגולציות, שמספרן הולך וגדל והן מחייבות טיפול במידע. בנוסף, ארגונים הגיעו למצב שבו כמות האינטראקציות בין פריטי מידע וכמות הניתוחים שלה הם נדרשים הינה מפלצתית. ככלל, השאיפה של המנמ"רים היא שהמידע יהיה זמין תמיד, מאובטח ומגובה.

רוב הארגונים מצויים כיום במצב שבו הם ביצעו פרויקטי וירטואליזציה, וכעת הם שוקלים לעשות וירטואליזציה במערכות הליבה. זה כבר קורה. מנמ"רים מצויים במצב שבו עליהם לעשות רביזיה במידע וביחס אליו, כי מה שיש כיום הוא כבר על הגבול הבלתי אפשרי. היעד שלהם בשנים הקרובות הוא להפוך את ה-IT לשירות. זה ייעשה לצד ההתמודדות עם המידע, ארגונו, ניהולו, אבטחתו וגיבויו. כל הכיוונים הללו הם בלב הפעילות של EMC, לרבות סיוע לארגונים לעבור לענן והשקעה רבה במאמץ למיכון כמויות מידע הולכות וגדלות.

החזון שלנו הוא לספק לארגונים מערכת הכוללת תקשורת, שרתים, וירטואליזציה וכן אבטחת מידע וניהולו כחבילה – או ברכיבים. אנחנו מספקים לארגונים מפת דרכים שכזו על בסיס פתרונות שלנו, של RSA ושל VMware, כמו גם חבילות עם שותפות שלנו, דוגמת סיסקו (Cisco)".

אילו יעדים הצבת לעצמך עם כניסתך לתפקיד?

"יעד אחד הוא העמקת הקשר עם הלקוחות הגדולים. רובם נכנסים לתחומי הגיבוי ומניעת השכפול, שם אנחנו יכולים להציע להם את מוצרי דטה דומיין (Data Domain). בנוסף, בשל שטף הנתונים כיום, ארגונים מצויים בתחושה שאין מקום בבסיסי הנתונים הענקיים הקיימים שלהם. לכן, אני רואה פוטנציאל רב מהרכישה של EMC את גרינפלאם (Greenplum Software), ולהטמעת בסיס הנתונים והתוכנות לניתוח נתונים בהיקף נרחב, בקרב לקוחות קיימים וחדשים. אנחנו מצויים בימים אלה במציאת שותפים להפצה ולאינטגרציה של מוצרי גרינפלאם. ארגונים נאלצים להתמודד כיום עם טיפול וניתוח של נתונים רבים בנפחים גדולים, והדבר יכול להיעשות עם מוצרים אלה גם בתצורת מיחשוב ענן.

היעד השני, שכבר התחלנו בו, הוא העמקת החדירה לשוק ה-SMB. יעד נוסף הוא להציע לארגונים לטפל בנתונים באופן כולל, באמצעות פתרון המכיל היבטי וירטואליזציה עם מכונות VMware והיבטי אבטחת מידע עם RSA. העמקנו ונמשיך להעמיק את הקשר עם השותפים שלנו. היבט נוסף הוא ההיבט האנושי. אנשים טובים זה העיקר, ולא קשה לנו לגייס כאלה. כך, הגדלנו את כמות אנשי המכירות שלנו, ונמשיך לעשות זאת".

מה EMC מחפשת לרכוש בישראל?

"אינני יודע באופן פרטני, כמובן. ככלל, מדובר בכל מה שיעזור לארגונים להתמודד עם המידע בצורה טובה יותר, בין אם אלה רכיבי תוכנה או חברות קיימות בעלות מגוון מוצרים. אנחנו גם מחפשים היבטים שיוכלו לסייע לטיפול במידע במודל מיחשוב הענן.

EMC‏ ביצעה בישראל שש רכישות בסכום מצטבר של 450 מיליון דולרים. אנחנו‏ גם מבצעים השקעות הון-סיכון בארץ, ובשלוש השנים האחרונות השקענו עשרות מיליוני דולרים בחברות ישראליות".

"החברה עברה שינוי. היא אינה רק ספקית אחסון, אלא מתמקדת במידע – הנכס השני בחשיבותו לארגונים, אחרי העובדים", סיכם נויברגר. לדבריו, "EMC השקיעה בשנים האחרונות שמונה מיליארד דולרים ברכישת 40 חברות לטובת יצירת היצע של תשתית ניהול למידע, הכוללת פתרונות אבטחת מידע, מניעת כפילות מידע, גיבוי, אחסון וניהולו וכן ניהול תוכן. כך היא מטפלת בכלל ניהול תשתיות המידע. כל זה נועד לתת מענה לצורך החשוב מכל: טיפול במידע לאורך חייו בארגון".

השתתף בהכנת הכתבה: יהודה קונפורטס

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבטחת מידע

    מעניין מתי הנושא של המחשוב בענן יצבור תאוצה גדולה יותר

אירועים קרובים