גרטנר: היקף גיוסי כוח האדם ב-IT יצמח השנה ב-6.3%; בישראל – היקף הגיוסים יהיה נמוך יותר

לדברי ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר המזרח התיכון, היקף הגיוסים בישראל יהיה קטן יותר, כי השוק חווה פחות פיטורים ● לילי מוק, סגנית נשיא בגרטנר העולמית: "תוצאות המחקר מצביעות על כך שהשוק ממשיך להיות זהיר. ארגוני IT נזהרים בטרם הם מגדילים את מצבת כוח האדם שלהם, ופועלים לאיוש משרות מועט, כמו גם להמשך השארתם של תפקידים בלתי מאוישים"

היקף גיוסי כוח האדם בשוק ה-IT צפוי לגדול בממוצע השנה ב-6.3%, כך על פי מחקר חדש של גרטנר (Gartner). בישראל היקף גיוס כוח האדם צפוי להיות קטן יותר, כי השוק המקומי חווה פחות פיטורים בעת המיתון בשנתיים האחרונות.

המחקר בחן נתונים שנאספו ממאות מנמ"רים בכירים וממנהלי IT של ארגונים בארה"ב, בין מרץ 2009 ומרץ השנה. רק 28% מהם השיבו, כי אינם צופים להגדלת מצבת כוח האדם שלהם השנה.

"תוצאות המחקר מצביעות על כך שהשוק ממשיך להיות זהיר. ארגוני IT נזהרים בטרם הם מגדילים את מצבת כוח האדם שלהם, ופועלים לאיוש משרות מועט, כמו גם להמשך השארתם של תפקידים בלתי מאוישים", אמרה לילי מוק, סגנית נשיא בחברת המחקר. לדבריה, "אנו מעריכים, כי היקף גיוסי כוח האדם יגדל באיטיות, בשנה-שנה וחצי הקרובות, בשל השיפור שחל בשוק. למרות זאת, מצבת כוח האדם בארגוני IT לא תחזור להיות גדולה כמו בימים שטרם המיתון".

מוק אמרה, כי היקף המשרות הבלתי מאוישות ומידת איושן מהווה מדד לאיתנות של שוק ה-IT בכללו. אחת התוצאות במחקר העלתה, כי חלק מהמנמ"רים דיווח, כי נתקלו בקשיים לאיוש משרות בלתי מאוישות. בנוסף, הזמן הממוצע לאיוש משרה ירד מ-3.3 חודשים ב-2009 ל-2.8 השנה.

"למרות העובדה שהשוק חווה הקלה מסוימת בהעסקת עובדי IT בתריסר החודשים האחרונים", אמרה מוק, "ארגוני IT המשיכו להתמודד עם האתגר של מציאת מועמדים איכותיים לעבודה בכמה מהמשרות. גם כשנמצאו עובדי IT שכאלה, לא תמיד הייתה להם המיומנות המקצועית הנדרשת למילוי התפקיד".

לדבריה, השפעת המשבר הכלכלי הובחנה והשפיעה באופן משמעותי על שוק המשרות, הן בחשש של עובדים מפיטורים, והן בירידה בשכר, שעמדה בממוצע של 3% לעומת השנה שעברה. עמיתתה של לוק, דיאן ברי – סגנית נשיא בחברה, המליצה למנהלים למפות את כוח האדם במערכי ה-IT הארגוניים, על מנת לקבוע מי מהעובדים חיוני ואין לאבדו.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר המזרח התיכון, כי "ההתייחסות להיבט גיוסי כוח האדם ב-IT חשובה ביותר, ומשקפת במידה רבה את מצבו. היות והיינו במיתון פחות עמוק, גם הייתה לנו פחות יציאה ממיתון. לכן כל השינויים שמדברים עליהם היו ויהיו פחות דרסטיים אצלנו".

הוא הוסיף, כי "ההבראה היתירה שראינו בתשעת החודשים האחרונים היוותה פיצוי על שנתיים של סטגנציה או ירידה לעיתים, שהשתקפו בפיטורים. כעת הענף חזר למעט פחות ממה שהוא היה בסוף 2007".

לדברי גינדין, "מאחר וכל העולם צופה שיהיה שיקום איטי וארוך בכלכלה, כך גם ה-IT נערך לצמיחה איטית וארוכה. להערכתי גם בישראל לא צפויה קפיצה גדולה: חלק מהמנמ"רים ישאירו את מצבת כוח האדם שלהם כמות שהיא, וחלק יגדילו אותה במעט. יתרונה של ישראל הוא שהיא נפלה פחות מאשר שאר העולם במשבר הכלכלי הגלובלי, ולכן נראה התאוששות מועטה יותר, עם היקף גיוס של כוח אדם קטן יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים