דיווח: RIM תספק לשלטונות הודו פתרון לפענוח נתונים מוצפנים שמועברים באמצעות בלקברי

לאחר שההמשלה ההודית איימה להפסיק את שירותי הבלקברי במדינה, הבטיחה RIM להציע במדינה מספר פתרונות למסרים מיידיים ולדואר ארגוני ● רוברט קראו, סגן נשיא ב-RIM, הביע אופטימיות שהחברה תפתור את החששות של הודו, ואמר, כי "זהו הצעד הראשון במסע ארוך" ● ממשרד התקשורת ההודי נמסר, לעומת זאת, כי הפגישה לא הניבה תוצאות חד-משמעיות

נראה, כי RIM נכנעה לשלטונות הודו, לאחר שאלה איימו להפסיק את שירותי הבלקברי (Blackberry) שלה במדינה ב-31 באוגוסט אם היא לא תיענה לדרישותיהם. על פי דיווח של רויטרס (Ruters), הבטיחה החברה לשלטונות ההודיים לספק פתרון טכנולוגי שיאפשר לפענח נתונים מוצפנים שמועברים במכשירי הבלקברי.

בפגישה שקיימו בסוף השבוע עם נציגי השלטונות, הבטיחו אנשי RIM, כי בשבוע הבא יציעו כמה פתרונות למסרים מיידיים ולדואר ארגוני – כך סיפר מקור ממשלתי הודי בכיר, שביקש לשמור על אנונימיות. לעומת זאת, דובר מטעם משרד התקשורת ההודי אמר שהפגישה לא הניבה תוצאות חד-משמעיות.

רוברט קראו, סגן נשיא ב-RIM, הביע לאחר הפגישה אופטימיות שהחברה תפתור את החששות של הודו, ואמר, כי "זהו הצעד הראשון במסע ארוך".

משרד התקשורת ההודי מתכנן לדרוש ממפעילות הסלולר לחסום בסוף החודש את שירותי המסרים המיידיים והדואר של הבלקברי, עד שתהיה לשלטונות גישה למידע המועבר באמצעות המכשירים.

חסימה בהודו תשפיע על מיליון משתמשים

הדרישות של השלטונות בניו-דלהי מצטרפות לדרישות של מדינות נוספות, בהן לבנון, איחוד האמירויות הערביות, אלג'יריה וערב הסעודית, ונובעות בעיקר מן החשש שהבלקברי יאפשר כיסוי לפעילויות טרור. רק לפני כשנתיים ביצעו טרוריסטים פקיסטניים במומביי התקפת טרור שגבתה את חייהם של 166 קורבנות, בהם ישראלים, ולפי הפרסומים – הם נעזרו בתקשורת מבוססת אינטרנט ובטלפונים סלולריים. לאחר האירוע, החלו שלטונות הודו לפקח על שירותי הודעות של ספקיות שירותים, בין היתר Google Massaging וסקייפ (Skype).

חסימת שירותי ההודעות של הבלקברי בהודו תשפיע על מיליון בני אדם, שיוכלו להשתמש במכשיר רק לצורך שיחות וגלישה באינטרנט.

יש לציין, כי עד כה לא נחסמו שירותי הבלקברי בשום מדינה.

בשבוע שעבר הודיעה רשות התקשורת והמידע של ערב הסעודית, כי החליטה לבטל את חסימת שירותי ההודעות במכשירי הבלקברי בעקבות "התפתחויות חיוביות מצד נותנות השירותים בהיענות לדרישות הרגולטוריות". עם זאת, השלטונות הסעודיים לא פירטו באשר לדרישותיהם או לפתרונות שקיבלו מ-RIM. לפי הערכות שפורסמו בתקשורת, RIM הסכימה למסור לרשויות בריאד את הקודים של משתמשי המסרים המיידיים במכשירי הבלקברי במדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים