RIM וערב הסעודית הגיעו להסכם לביטול החסימה של בלקברי במדינה

החברה התחייבה למלא אחר חלק מהדרישות של הרשויות במדינה ● פרטי ההסכם לא נחשפו, אולם, על פי ההערכות, RIM הסכימה להציב שרת בלקברי בערב הסעודית ולחלוק עם הרשויות את הקודים למשתמשי המכשיר, כך שהן תקבלנה גישה ישירה לנתונים של הלקוחות ● גם הרשויות באיחוד האמירויות הערביות, כווית, הודו ולבנון מאיימות לחסום את הבלקברי, בטענות למניעת פגיעה בביטחון הלאומי

היה היו. בלקברי.

RIM, יצרנית הבלקברי (Blackberry), ורשות התקשורת של ערב הסעודית הגיעו להסכם שלפיו תבוטל החסימה על שירותי ההודעות של החברה במדינה. מעבר לכך, פרטי ההסכם לא נחשפו.

בהודעה רשמית של רשות התקשורת והמידע של ערב הסעודית נמסר, כי היא החליטה לבטל את החסימה בעקבות מאמציה של RIM להיענות לחלק מדרישותיה. "לאור ההתפתחויות החיוביות מצד נותנות השירותים בהיענות לדרישות הרגולטוריות, הרשויות החליטו לאפשר את המשך שירותי ההודעות של הבלקברי. נמשיך לעבוד עם ספקית השירותים כדי להשלים את יתר הדרישות", נכתב בהודעה.

ההסכם, כאמור, לא נחשף, ובכלל זה לא ידוע מהן הדרישות של הרשויות ש-RIM קיבלה על עצמה למלא אחריהן. עם זאת, ההערכה היא, כי RIM הסכימה להציב שרת בלקברי בערב הסעודית ולחלוק עם הרשויות את הקודים למשתמשי המכשיר, כך שהן תקבלנה גישה ישירה לנתונים של הלקוחות. עם זאת, מדובר בגישה לתקשורת אך ורק מהמדינה או אליה.

אם זה אכן המצב, יש בכך תקדים מבחינת RIM, שבאופן מסורתי מציבה את השרתים שלה בקנדה ובבריטניה בלבד, ולא מאפשרת אליהם גישה ממדינות אחרות או לחברות מצד ג'.

ההסכם נתקבל לאחר שבשבוע שעבר הודיעו הרשויות בריאד, כי יחסמו את שירותי ההודעות של הבלקברי במדינה. בתחילה הן מסרו, כי החסימה תבוצע בסוף השבוע שחלף, אולם אחר כך דחו את ההחלטה הסופית לשלשום (ב').

יצוין, כי הרשויות מאיימות לחסום את הבלקברי גם באיחוד האמירויות הערביות, כווית, הודו ולבנון. הסיבה לכך היא שמפני ששירותי הבלקברי מוצפנים, הרשויות לא יכולות לפקח עליהם. במדינות אלה הביעו חשש שהמצב ינוצל על ידיד גורמי טרור שיאיימו על הביטחון הלאומי. הרשויות הלבנוניות אף עירבו בכך את ישראל והביעו חשש, כי היא תעשה נגדה שימוש – בין היתר לאור מעצרם של שלושה חשודים בריגול לטובת ישראל והחשש, כי גורמים מישראל ומהחיזבאללה הצליחו לחדור לרשויות התקשורת במדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים