בריטניה: כלי הרכב של שירות Street View מבית גוגל שבים לרחובות

לאחר שחקירה העלתה, כי גוגל לא פגעה בפרטיות בפרשת איסוף הנתונים מרשתות Wi-Fi פתוחות, שבים כלי הרכב לצלם את הרחובות עבור שירות המיפוי ● זאת, לאחר שבחודש שעבר חודשה הפעילות באירלנד, נורבגיה, דרום אפריקה ושבדיה

גוגל (Google) חידשה את הפעילות של כלי הרכב שמצלמים את הרחובות בבריטניה עבור שירות Street View.

פעילותם של כלי הרכב הופסקה בחודש מאי, לאחר שהרשות לשמירה על פרטיות הנתונים בגרמניה גילתה, כי גוגל אספה בטעות נתונים מרשתות Wi-Fi שאינן מוגנות בסיסמה. הנתונים שנאספו כללו את שם הרשת (SSID), כתובות MAC של התקנים ברשת, כתובות דואר אלקטרוני של הודעות שנקראו וכתובות URL של דפי אינטרנט שנצפו. גוגל ייחסה את האיסוף לשגיאה בקוד שנכתב ב-2006 עבור התוכנה שמשמשת את כלי הרכב.

בעקבות תלונה שהגישו ארגונים לשמירה על הפרטיות פתחה משטרת בריטניה בחקירה, ובסוף החודש שעבר קבעה, כי גוגל לא עברה על החוק, משום שהנתונים שנאספו לא כללו "פרטים אישיים בעלי משמעות".

בתחילת יולי שבו כלי הרכב של השירות לפעול באירלנד, נורבגיה, דרום אפריקה ושבדיה.

"ברגע שגילינו את הטעות, לא רק שהפסקנו לאסוף נתונים מרשתות Wi-Fi, אלא קרקענו לחלוטין את כל צי הרכב ברחבי העולם, הסרנו את ציוד הסריקה של רשתות Wi-Fi ודנו בפרשה עם הרשויות בכל מדינה", נכתב בהודעה שפרסמה גוגל בבלוג. "כעת", נכתב, "החלטנו לחדש את הפעילות של כלי הרכב, שאינם אוספים עוד נתונים מרשתות Wi-Fi, ומתמקדים בצילום תמונות, כפי שנעשה בעבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים