בעקבות מעצר החשודים בריגול למען ישראל: לבנון מבקשת גישה לתקשורת המוצפנת בבלקברי

שר התקשורת הלבנוני מסר, כי הממשל עתיד לקיים משא ומתן עם RIM, יצרנית הבלקברי, והעריך שהוא עשוי להימשך כחודשיים ● השלטון בביירות חושש, כי מרגלים, או גורמים אסלאמיים קיצוניים דוגמת החיזבאללה, יעשו שימוש במכשירים אלה כדי לחמוק מאמצעי הניטור שמפעילה המדינה

היה היו. בלקברי.

רשות התקשורת של לבנון מקווה ש-RIM, יצרנית מכשירי הבלקברי (BlackBerry), תספק לה תוכנה שתאפשר לגשת למידע שמעבירים בטלפונים החכמים מתוצרת החברה – כך אמר שר התקשורת הלבנוני, שרבל נהאס. זאת, בין היתר בעקבות מעצרם של שלושה חשודים בריגול לטובת ישראל והחשדות לחדירה לרשתות התקשורת במדינה על ידי גורמים בישראל ובחיזבאללה.

בדבריו, שצוטטו בעיתון הלבנוני א-סאפיר, נימק נהאס את הצורך בתוכנה בחשש שקבוצות של מוסלמים קיצוניים, או מרגלים, יעשו שימוש במכשירים אלה כדי לחמוק מאמצעי הניטור שמפעילה המדינה. "במשרד לומדים את הנושא ונערכים לקראת המגעים עם RIM… כדי לקבל תוכנה שתאפשר למדינה לגשת למידע המועבר באמצעות המכשירים", אמר.

לדברי נהאס, יש בלבנון כ-60 אלף משתמשי בלקברי, ועדיין לא התקבלה החלטה להגביל את השימוש במכשירים אלה במדינה. הוא העריך, כי המגעים עם RIM עשויים להימשך כחודשיים.

הלחצים על RIM לפתוח את רשת התקשורת המאובטחת שהיא מפעילה בפני רשויות הפיקוח גוברים בתקופה האחרונה, ומגיעים לא רק מהשלטונות בביירות. מספר מדינות במזרח התיכון דורשות מהחברה לגשת לתקשורת המוצפנת של המשתמשים במכשיר, ומנמקים את הדרישות בשיקולים של ביטחון לאומי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים