RIM השיקה דגם חדש של בלקברי במטרה להגביר את המכירות מול ה-iPhone

המכשיר כולל מערכת הפעלה משופרת ודפדפן מהיר וידידותי יותר, מצלמת 5 מגה-פיקסל עם פלאש ורכיב GPS מובנה ● אנליסטים רבים אמרו אמנם שה-Torch מהווה שדרוג למכשירי הבלקברי, אולם הביעו ממנו אכזבה, שכן הוא כולל מסך מגע ומקלדת נשלפת - תכונות שכבר לא נחשבות לחידושים בתחום הטלפונים החכמים ● המכשיר ישווק בלעדית על ידי AT&T - אחד הסימנים לכך ש-RIM מתכוונת להתחרות ב-iPhone, שמשווק על ידי אותה חברה

RIM, יצרנית הבלקברי (Blackberry), השיקה אתמול (ג') בניו-יורק דגם חדש בשם Torch, בתקווה שהוא יצליח להתמודד טוב יותר מול ה-iPhone ומכשירים מתחרים אחרים.

המכשיר החדש כולל מערכת הפעלה משופרת ודפדפן מהיר וידידותי יותר, מצלמת 5 מגה-פיקסל עם פלאש (Flash) ורכיב GPS מובנה. כמו כן, הוא כולל מסך מגע ומקלדת נשלפת – תכונות שכבר לא נחשבות לחידושים בתחום הטלפונים החכמים, מה שגרם לאנליסטים רבים להביע אכזבה.

לדברי אנליסטים, המכשיר מהווה שדרוג עבור משתמשי הבלקברי. הם טוענים, כי גם אם הוא לא מייצג קפיצה טכנולוגית גדולה, עשוי ה-Torch לסייע ל-RIM להתחרות מול אפל (Apple) ומכשירי אנדרואיד (Android) של יצרניות שונות, בהן HTC, מוטורולה (Motorola) וסמסונג (Samsung).

מזה כמה שנים מהווה הבלקברי "מוצר חובה" ללקוחות ארגוניים ומממשלתיים, בגלל שירותי הדואר המאובטחים שלו. עם זאת, ביקורות טענו שהוא צריך לעבור שיפוץ ושדרוג מקיף כדי להרחיב את הפופולריות שלו מעבר ללקוחות עסקיים. אולי מסיבה זו, המכשיר החדש מציע כמה תכונות המכוונות אל קהלים רחבים יותר, כמו פונקצית חיפוש ידידותית ותיבת דואר הכוללת, מלבד האי-מיילים, גם עדכונים מרשתות חברתיות.

מחירו של ה-Torch יעמוד על כ-200 דולרים בהתחייבות לשנתיים, בדומה למחיר ה-iPhone. דבר נוסף שמדגיש את כוונתה של RIM להתחרות ב-iPhone הוא העובדה שהוא יושק בארצות הברית אצל AT&T, שלה בלעדיות למכירה בארצות הברית של מכשירי ה-iPhone.

בתוך כך, מנהלי RIM סירבו להתבטא במסיבת העיתונאים בהקשר לסערה שמחוללים באחרונה שירותי האי-מייל וההודעות המוצפנים של הבלקברי בכמה מדינות, בהן הודו, איחוד האמירויות וערב הסעודית. "אני מאמין שתהיה להם בעיה 'ללחוץ על ההדק' ו'לכבות' את הבלקברי", אמר מנהל הטכנולוגיות של החברה, דייוויד יאק. "רוב הממשלים בעולם סומכים על בלקברי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים