ז'אן-פייר אולמו, CA: "בגלל הענן, התשתיות יהפכו עבור המנמ"ר מסיוט למכרה זהב"

"חשוב שתהיה מפת דרכים מסודרת ומובנית כיצד להיכנס למיחשוב ענן באופן הנכון", אמר אולמו, סגן נשיא CA לאזור דרום אירופה ● "לנו יש פתרונות ושירותים שמסייעים למנמ"רים לעשות זאת, לכל אורך התהליך; אנחנו מסייעים ללקוחות להפוך את עצמם ל'מיני-אמזון' ול'מיני-גוגל'"

"תשתיות ה-IT היו תמיד בתחתית, לא רק במשמעות הפיזית. הן היוו נטל כספי ותפעולי על צוואר המנמ"ר. כעת, כשארגונים נעים לכיוון מיחשוב ענן, התשתית המיחשובית הקיימת תהפוך למכרה זהב עבור המנמ"רים, ותסייע להם לספק שירותים בצורה פשוטה וקלה יותר", כך אמר ז'אן-פייר אולמו, סגן נשיא CA לאזור דרום אירופה, האחראי על פתרונות הווירטואליזציה וניהול שירות ה-IT.

אולמו הגיע ארצה ושוחח עם לקוחות הסניף הישראלי של CA. הוא הסביר להם את היתרונות הגלומים בענן ואת יכולות הניהול של שירותי הענן של החברה.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר אולמו, כי "העולם מצוי כיום בצומת דרכים, שבו מצוקות המנמ"רים נפגשות עם בשלות טכנולוגית. חדרי המיחשוב מתאפיינים כיום בחוסר נצילות משווע, העומד על עד 70%. שום תעשיה שבעולם לא הייתה יכולה לשרוד במצב כזה גרוע, של ניצול רק כשליש מהיכולות שלה". לדבריו, "מדובר במצב קיצוני של חוסר התייעלות. הלחץ הקיים מצד המנמ"רים, המוגבלים במשאבים שלהם מצד אחד, ואשר נאלצים לספק עוד ועוד דרישות לשירותי IT מצד שני, נפגש עם בשלות טכנולוגית להוצאת השירותים החוצה".

"המהפכה הגלומה בהליכה למיחשוב ענן נובעת מצד המשתמשים", הסביר. "המנמ"ר צריך לענות על צרכי העסק, כאשר הוא מספק שירות עסקי חדש או משנה את המודל העסקי שלו. והוא צריך לעשות את זה במהירות, כי השוק כיום דינמי מתמיד. ה-IT נדרש לתמוך בארגון כאשר מוטמע מודל עסקי חדש".

כיצד ייראה מיחשוב הענן בשנתיים-שלוש הקרובות?
"הוצאת חלק משירותי ה-IT מחוץ למערך המיחשוב הארגוני היא מגמה ברורה. ארגונים קטנים ובינוניים ילכו אל הענן הציבורי, ואילו ארגונים גדולים, שכבר יש להם תשתיות מיחשוב, ישלבו בין יצירת ענן פרטי לאספקת שירותים במתכונת הקיימת. סביר להניח שהם יעבדו במודל של ענן היברידי, בן כלאיים, שישלב בין הענן הפרטי שלהם לענן הציבורי.

אין לי ספק שיותר ויותר ארגונים יישמו מודלים עסקיים מבוססי ענן. החיבור בין ההיבט העסקי והטכנולוגי יהיה פשוט וקל יותר, ואז – דרגי ההנהלה בארגונים יפנימו את היכולת לייצר ביזנס על בסיס הענן. הענן יספק עוד דרכים ליצירת קשר עם הלקוחות ויהווה פלטפורמה לשירותים עסקיים חדשים עבור הארגון".

האם המצב הזה לא מייתר את תפקיד המנמ"ר?
"חד משמעית – לא. יש בארגונים תשתיות מיחשוב נכבדות, וימשיכו להשתמש בהן, גם אם חלק מהשירותים יסופקו מבחוץ. מיחשוב הענן וטכנולוגיות המיחשוב הנוכחיות ידורו בכפיפה אחת, זו לצד זו. מה שיקרה זה שהתפקיד של המנמ"ר ישתנה, והוא יתקרב עוד יותר להיבטים העסקיים בארגון. 'מנהל מערכות המידע' יהפוך להיות 'מנהל המידע העסקי'. מיחשוב הענן יסייע למנמ"ר להתמקד ביתרונות של ה-IT לטובת העסק.

המנמ"ר יידרש לנהל את תשתיות המיחשוב הקיימות, ולצידם את הענן לסוגיו – פנימי, חיצוני או בן כלאיים. לצד אלה, הוא יידרש לספק מענה להיבטי אבטחת המידע ולניהול השירות. דגש נוסף יהיה על יכולות הגידול והגמישות, כך שהיכולות הללו ידמו לאלה הקיימות בעת שימוש בענן ציבורי.

מדובר בפרויקטים שכבר קורים בשטח. כך, בנינו לבנק באירופה ענן פרטי, וסייענו לו לתזמר בין התהליכים השונים המתקבלים באמצעותו. בנינו תשתיות למיחשוב ענן בחברת סרטים בינלאומית וביצרנית מכוניות. במגזר תעשייתי זה, יש דגש חשוב על שרשרת האספקה ויצירת תהליכים מתועדת, כי הבזבוז שנוצר שם ניכר לעין. אם אתה רוצה להתייעל, אתה חייב להתמקד במיכון תהליכי ה-IT, ובכך אנו מומחים. יש ליצור 'תהליך של התהליכים': להבין אותם, לתעד אותם, למכן אותם, וכך להכין אותם לקראת הענן".

"חשוב שתהיה מפת דרכים מסודרת ומובנית כיצד להיכנס למיחשוב ענן באופן הנכון", סיכם אולמו. "לנו יש פתרונות ושירותים שמסייעים למנמ"רים לעשות זאת, לכל אורך התהליך. אנחנו מסייעים ללקוחות להפוך את עצמם ל-'מיני-אמזון' (Amazon) ול-'מיני-גוגל' (Google). שלא כמו המתחרים שלנו, אנחנו היחידים שיודעים ליצור הלכה למעשה את מיחשוב הענן".

מתעניין במחשוב ענן? הירשם לכנס CloudCon של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים