דו"ח: ב-2015 יורידו משתמשים 25 מיליארד עותקים של יישומים סלולריים
על פי מחקר שערכה ג'וניפר ריסרץ', הפריחה של חנויות היישומים הייעודיות תזין גידול של פי עשרה במספר העותקים של היישומים הסלולריים שמורידים המשתמשים מדי שנה ● שחקניות נוספות בזירה הסלולרית מבקשות לחקות את הצלחתה של אפל בחנות App Store ולהשיק חנויות משלהן, קובעת חברת המחקר
מספר העותקים של היישומים הסלולריים שיורידו צרכנים פרטיים עתיד לעלות בשנת 2015 על 25 מיליארד, בהשוואה ל-2.6 מיליארד בשנת 2009 – כך על פי דו"ח חדש שפרסמה חברת המחקר הבריטית ג'וניפר ריסרץ' (Juniper Research). בחברה מייחסים את הגידול לעלייה במספרן של חנויות היישומים הייעודיות שפותחות חברות הסלולר ויצרניות המכשירים.
שחקניות נוספות בזירה הסלולרית מבקשות לחקות את הצלחתה של אפל (Apple) בחנות App Store ולהשיק חנויות משלהן – על פי הדו"ח. כך, למשל, הקימה חברת הסלולר הסינית China Unicom את חנות Mobile Market, חברת Bharti הקימה את Airtel App Central וחברת וודאפון (Vodafone) הקימה את Apps & Games Shop. גם ספקיות ותיקות של יישומים סלולריים, דוגמת GetJat שחצתה בתחילת יולי את הרף של מיליארד הורדות, נהנות מהפריחה על פי ג'וניפר.
אולם, על מנת לשכנע את המפתחים להציע תכנים ייחודיים, חייבות החנויות של היישומים הסלולריים להוכיח היקף מספיק, מדגישה חברת המחקר.
"אפל הצליחה לרשום מיליארדי הורדות ממסד קטן יחסית של משתמשים משום שהלקוחות רוכשים את מכשירי iPhone כדי ליהנות מהיישומים", הסביר ד"ר ווינדזור הולדן, האנליסט הראשי של ג'וניפר ומחבר הדו"ח. "לגבי מכשירים אחרים, המצב שונה. אפילו אם עשרות מיליוני בני אדם משתמשים בהם, השוק הפוטנציאלי הוא שבריר ממספר זה – ומתחלק בין מערכות הפעלה מרובות ודגמים שונים של מכשירים".
עוד מצוין בדו"ח, כי לעתים קרובות מחלקים מו"לים יישומים בחינם וגורפים הכנסות מתכנים ושירותים שמוצעים ביישומים אלה – שדרוג בתשלום למהדורה מתקדמת יותר או רכישה של פריטים וירטואליים בסכומים נמוכים.
תגובות
(0)