גוגל ומיקרוסופט מרחיבות את אפשרויות חיפוש תכני המוזיקה במנועים שלהן
מיקרוסופט השיקה באחרונה ערוץ בידור בבינג עם חיבור ישיר לנגני Zune, מידע על סיבובי הופעות וקישורים לרכישת שירים לפי חיפוש של אמן, אלבום או שיר מסוים ● במקביל, גוגל מפתחת בימים אלה שירות משלה להורדת שירים עם חיבור ישיר למערכת ההפעלה אנדרואיד ● מהלכים אלה מבוצעים נוכח התחרות הגוברת והעניין שמגלים הגולשים בתכני בידור
נוכח התחרות הגוברת והעניין שמגלים הגולשים בתכני בידור, מרחיבות גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft) את אפשרויות החיפוש של תכני המוזיקה במנועים שלהן. הענקית מרדמונד השיקה באחרונה ערוץ בידור חדש בבינג (Bing), עם חיבור ישיר לנגני Zune, מידע על סיבובי הופעות וקישורים לרכישת שירים לפי חיפוש של אמן, אלבום או שיר מסוים. במקביל, גוגל מפתחת בימים אלה שירות משלה להורדת שירים עם חיבור ישיר למערכת ההפעלה אנדרואיד (Android).
היה זה רק עניין של זמן עד שהחברות המפעילות את מנועי החיפוש יחדרו לזירת המוזיקה, בשל ההיקף הנרחב של השאילתות המועלות בהם והנוגעות לתחום הבידור. על פי מיקרוסופט, כ-10% מכלל השאילתות עוסקות בבידור, וכ-70% מהשאילתות בתחום זה עוסקות במילות שירים.
יצוין, כי השדרוג של בינג נועד למצב אותו ככלי חיפוש יעיל יותר לאיתור מוזיקה מזה של גוגל. שני המנועים מציעים קישורים לשידור של שירים מלאים בין מילות החיפוש, אך בבינג ניתן למצוא פרטים נוספים, דוגמת מידע על סיבובי הופעות, מילות שירים וקישורים לרכישה.
עם זאת, מקורות טוענים, כי בהמשך השנה תשיק גוגל שירות חדש להורדת שירים עם קישורים ישירים ממנוע החיפוש. כיום מובילים חיפושים שנערכים בגוגל לשירים שמוצעים בשירות המוזיקה של מיי-ספייס (MySpace Music), לעדכוני טוויטר (Twitter) ולשירותים נוספים מצד שלישי.
בוועידת המפתחים שערכה גוגל במאי היא הכריזה על רכישת Simplify Media – חברה שמציעה טכנולוגיה לסנכרון תכנים. זו תוכל לסייע בהעברה ישירה של שירים שנרכשו למכשירי אנדרואיד.
תגובות
(0)