ארצות הברית: כרום עקף את ספארי

הדפדפן של גוגל הצליח לעקוף את זה של אפל ולהגיע למקום השלישי ברשימת הדפדפנים הפופולריים ביותר בארצות הברית ● אינטרנט אקספלורר נשאר במקום הראשון, ופיירפוקס - במקום השני ● ברחבי העולם, כרום מקדים את ספארי מזה זמן

כרום (Chrome) של גוגל (Google) הצליח לעקוף את ספארי (Safari) של אפל (Apple) ולהגיע למקום השלישי בשוק הדפדפנים בארצות הברית – כך עולה מנתונים שפרסמה אתמול (ב') חברת המחקר StatCounter. בשבעת הימים שהסתיימו ב-27 ביוני עמד הנתח של כרום על 8.97% מהשוק, בעוד שהנתח של ספארי הגיע ל-8.88%. מיקרוסופט (Microsoft) ממשיכה להוביל את השוק – הנתח של אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) הגיע ל-52%. פיירפוקס (Firefox), הדפדפן מבית מוזילה (Mozilla), הגיע שני עם 28.5%.

"זהו הישג משמעותי מבחינתה של גוגל, שבפחות משנתיים זינקה מאפס לקרוב ל-10% משוק הדפדפנים האמריקני", אמר אודהן קולן, מנכ"ל StatCounter.

ברחבי העולם, כרום מקדים את ספארי מזה זמן – 9.4% לדפדפן של גוגל לעומת 4% בלבד לזה של אפל. האקספלורר ראשון גם בעולם כולו – 53%, והנתח של פיירפוקס מגיע ל-31%.

הממצאים של StatCounter מבוססים על ניתוח של 3.6 מיליארד דפי אינטרנט, מתוכם 874 מיליון בארצות הברית, ביותר משלושה מיליון אתרים. הם משקפים את התחרות הגוברת בין אפל וגוגל ומוכיחים שהיא באה לידי ביטוי לא רק בשוק הטלפונים החכמים, שבו מתחרה האנדרואיד (Android) של גוגל מול ה-iPhone של אפל. "בין שתי החברות מתנהלים קרבות של יוקרה", הוסיף קולן.

יצוין, כי כרום מוביל על ספארי גם על פי נתונים שפרסמה לא מכבר חברת Net Applications. אלה מצביעים על כך שנתח השוק העולמי של הדפדפן מבית גוגל הגיע במאי ל-7%, בהשוואה ל-5% לזה של אפל.

גוגל שחררה בחודש שעבר גרסת בטה של דפדפן כרום 5 (Chrome 5) לחלונות (Windows) וגרסאות מוגמרות למערכות Mac ולינוקס (Linux) – צעד שגרם לעלייה משמעותית בהיקף השימוש בכרום. עם זאת, כדפדפן המותקן כברירת מחדל במחשבי Mac ו-iPad, עתיד גם הנתח של ספארי להוסיף ולעלות. מאז שהושק ה-iPad באפריל, מכרה אפל יותר משני מיליון יחידות ממנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים